"Капитал Авто": Автомобилната индустрия във времена на коронавирус
Специално издание на "Капитал" за дигиталната трансформация в автомобилния сектор
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Като лакмус за състоянието на икономиката автомобилната индустрия първа страда при проява на кризи и е сред последните, които се възстановяват. Очаквано, безпрецедентната парализа на икономическия живот заради епидемията от коронавирус удари силно сектора. Най-малкият проблем беше отмяната или отлагането на знакови автосалони като тези в Женева, Детройт, Париж, Пекин...
На практика всички големи заводи в Европа, Китай, САЩ и т.н. бяха затворени. Спряха производство голяма част от доставчиците за индустрията, включително и в България. Това доведе до намаляване на производството с над 1.5 млн. броя до началото на април само в Европа. Недостиг на автомобили обаче не се очаква, защото и продажбите се сринаха главоломно - с над 50% за март, само част от който попадна в дните на икономическа парализа. В неплатен отпуск са над 1.1 млн. европейци, пряко ангажирани в производството на автомобили.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.