Новият автомобил на годината за България е кросоувър
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новият автомобил на годината за България е кросоувър

LAP.BG

Новият автомобил на годината за България е кросоувър

За пръв път победителят беше определен на балотаж

Георги Пауновски
3448 прочитания

LAP.BG

© LAP.BG


Volkswagen T-Cross е новият автомобил на годината за България. Той беше избран от пишещите за коли журналисти, членове на "Прес авто клуб - България" (ПАК) в началото на февруари.

Кросоувърът се справи с конкуренцията на други 23 модела, които се състезаваха в шест категории. За пръв път победителят беше определен на балотаж, провел се между Skoda Scala и Volkswagen T-Cross.

ПАК обединява 37 пишещи за автомобили журналисти. За трети път автомобилът на годината беше избран между победителите във всички категории с гласуване на живо на самата церемония.

За титлата "Автомобил на автомобилите" спориха Renault Clio, Ford Ranger Raptor, Jaguar I-Pace, Skoda Scala, Volkswagen T-Cross и BMW Серия 8 Gran Coupe.

В началото на конкурса в надпреварата се включиха близо 60 модела. От тях бяха отсети по пет финалиста във всеки клас. Единствено при мултифункционалните автомобили претендентите бяха три.

Членовете на ПАК оценяваха колите по шест основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане.

При леките автомобили победител стана Skoda Scala, която надделя над BMW 3, Mazda 3, Peugeot 208 и Renault Clio.

Титлата най-добър кросоувър за България заслужи Volkswagen T-Cross, справил се с конкуренцията на Honda CR-V Hybrid, Mazda CX-30, Range Rover Evoque и Skoda Kamiq.

В категорията мултифункционални превозни средства победител е Ford Ranger Raptor, надделял над SsangYong Musso и Mitsubishi L200.

При екологичните модели триумфира електрическият Jaguar I-Pace. Тук е моментът да припомним, че това е световният и европейският автомобил на годината за 2019 г. Останалите претенденти бяха Renault Zoe, Audi e-tron, Honda CR-V Hybrid и Skoda Superb iV.

Сред градските модели членовете на "Прес авто клуб - България" предпочетоха Renault Clio, надделяло над Nissan Juke, Peugeot 208, Skoda Kamiq и Volkswagen T-Cross.

Последната категория обединява премиум моделите, като тук автомобилните журналисти дадоха предпочитанията си за BMW Серия 8 Gran Coupe. Подгласници са Audi A6 allroad quattro, Jaguar I-Pace, Lexus ES и Volvo S60.

Конкурсът "Автомобил на годината за България" се провежда за пръв път през 1997 г. До момента най-много пъти - шест, той е печелен от Skoda.

През миналата година автомобил на година беше Peugeot 508, а преди това Ford Fiesta и Renault Megane.

Volkswagen T-Cross

Дължина: 4.11 м

Ширина: 1.78 м

Височина: 1.56 м

Междуосие: 2.56 м

Скоростни кутии: механични и автоматични

Двигатели: бензин и дизел, 95 - 116 к.с.

Среден разход на гориво: 4.3 - 6.4 л/100 км

Цена: от 34 262 лв. с ДДС

Volkswagen T-Cross е новият автомобил на годината за България. Той беше избран от пишещите за коли журналисти, членове на "Прес авто клуб - България" (ПАК) в началото на февруари.

Кросоувърът се справи с конкуренцията на други 23 модела, които се състезаваха в шест категории. За пръв път победителят беше определен на балотаж, провел се между Skoda Scala и Volkswagen T-Cross.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    deaf avatar :-|
    deaf

    Форд Раптор го слагам пред Фолксваген Крос.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK