Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 май 2020, 16:41, 3051 прочитания

Новият автомобил на годината за България е кросоувър

За пръв път победителят беше определен на балотаж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen T-Cross е новият автомобил на годината за България. Той беше избран от пишещите за коли журналисти, членове на "Прес авто клуб - България" (ПАК) в началото на февруари.

Кросоувърът се справи с конкуренцията на други 23 модела, които се състезаваха в шест категории. За пръв път победителят беше определен на балотаж, провел се между Skoda Scala и Volkswagen T-Cross.


ПАК обединява 37 пишещи за автомобили журналисти. За трети път автомобилът на годината беше избран между победителите във всички категории с гласуване на живо на самата церемония.

За титлата "Автомобил на автомобилите" спориха Renault Clio, Ford Ranger Raptor, Jaguar I-Pace, Skoda Scala, Volkswagen T-Cross и BMW Серия 8 Gran Coupe.

В началото на конкурса в надпреварата се включиха близо 60 модела. От тях бяха отсети по пет финалиста във всеки клас. Единствено при мултифункционалните автомобили претендентите бяха три.



Членовете на ПАК оценяваха колите по шест основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане.

При леките автомобили победител стана Skoda Scala, която надделя над BMW 3, Mazda 3, Peugeot 208 и Renault Clio.

Титлата най-добър кросоувър за България заслужи Volkswagen T-Cross, справил се с конкуренцията на Honda CR-V Hybrid, Mazda CX-30, Range Rover Evoque и Skoda Kamiq.

В категорията мултифункционални превозни средства победител е Ford Ranger Raptor, надделял над SsangYong Musso и Mitsubishi L200.

При екологичните модели триумфира електрическият Jaguar I-Pace. Тук е моментът да припомним, че това е световният и европейският автомобил на годината за 2019 г. Останалите претенденти бяха Renault Zoe, Audi e-tron, Honda CR-V Hybrid и Skoda Superb iV.

Сред градските модели членовете на "Прес авто клуб - България" предпочетоха Renault Clio, надделяло над Nissan Juke, Peugeot 208, Skoda Kamiq и Volkswagen T-Cross.

Последната категория обединява премиум моделите, като тук автомобилните журналисти дадоха предпочитанията си за BMW Серия 8 Gran Coupe. Подгласници са Audi A6 allroad quattro, Jaguar I-Pace, Lexus ES и Volvo S60.

Конкурсът "Автомобил на годината за България" се провежда за пръв път през 1997 г. До момента най-много пъти - шест, той е печелен от Skoda.

През миналата година автомобил на година беше Peugeot 508, а преди това Ford Fiesta и Renault Megane.
Volkswagen T-Cross

Дължина: 4.11 м
Ширина: 1.78 м
Височина: 1.56 м
Междуосие: 2.56 м
Скоростни кутии: механични и автоматични
Двигатели: бензин и дизел, 95 - 116 к.с.
Среден разход на гориво: 4.3 - 6.4 л/100 км
Цена: от 34 262 лв. с ДДС

Капитал Авто

Текстът е част от специалното издание "Капитал Авто". Изданието е подарък за абонатите на "Капитал" с абонаментен план Капитал и Капитал PRO.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тротинетки vs мотоциклети Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

17 май 2020, 2479 прочитания

Компактен модел e новият автомобил на годината в Европа Компактен модел e новият автомобил на годината в Европа

Победителят е избран измежду 48 модела, излезли на пазара през миналата година

2 май 2020, 2662 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10