Електрифицираната легенда

Subaru

Електрифицираната легенда

Subaru Forester прибави вътрешно пространство и намали разхода

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
9385 прочитания

Subaru

© Subaru


След 23 години на пазара и близо 4 млн. продажби Subaru Forester влезе в своето пето поколение. Изграден на нова платформа, с повишена устойчивост на огъване, усукване и поглъщане на енергията и с почти същите размери като предшественика си, автомобилът е със значително по-голямо вътрешно пространство.

Първото, което ми направи добро впечатление, е улесненото влизане в салона, дължащо се на почти 90-градусовото отваряне на вратите. Вътре усещането за повече място е осезаемо както в областта на раменете, така и пред коленете на пасажерите на задните седалки.

Кокпитът e стилен, добре подреден, интегриращ по отличен начин управление на основните функции с класически бутони и допълнителни възможности за настройки през реагиращ на допир дисплей с размер 8 инча. Общо три екрана - на мултимедията, допълнителен над нея и малък на приборното табло, дават щедро количество информация на шофьора. На волана са поставени само най-нужните бутони.

Предлага се само като хибрид

Голямата промяна при Forester освен новата платформа е, че в цяла Европа той се предлага единствено с хибридна задвижваща система е-BOXER. Тя обединява типичния за Subaru боксер бензинов мотор и електродвигател. Задвижване на четирите колела остава Symmetrical AWD, което е сериозно предимство пред други хибриди, разчитащи на електромотор за задвижване на задния мост.

Допълнителните компоненти не нарушават отличния баланс на масите между двете оси, което прави автомобила стабилен и приятен за динамично шофиране. Батерията не ограничава багажния обем, като спрямо предшественика минималният е почти същият (509 литра), но максималният е увеличен с 215 литра до 1779 л.

Взаимодействието между бензиновия двигател и електромоторa се управлява от електрониката, която решава кой от тях да задвижва колата, а при нужда се включват и двата агрегата. На ток Forester може да измине около 1.6 км при скорост до 40 км/ч. Батерията се зарежда от бензиновия двигател и трансформираната в ток енергия, отделяна при спиране и движение по инерция.

При спокойно шофиране виртуалните предавки на вариаторната скоростна кутия се сменят незабележимо без никакви тласъци. В същото време в ръчен режим може да се използва пълният капацитет на хибридната система. Удобство е добавянето на функция за автоматично задържане на автомобила при спиране, при престой на светофар например.

Това, което ме изненада, е, че въпреки че е сред най-комфортно возещите автомобили в сегмента, Forester стои отлично на пътя и позволява и динамично шофиране без плашещ наклон на каросерията. Воланът е достатъчно отзивчив и директен и кросоувърът ще пасне и на любителите на по-динамичното каране. В зависимост от стила на каране консумацията е с 11% по-ниска от на предшественика.

Системата Symmetrical AWD, клиренсът от 22 сантиметра, трите програми за шофиране на системата 4х4, сред които два режима X-mode, и сериозните ъгли на заход (20.2 градуса) и отход (25.8 градуса) правят Forester един от най-способните офроуд автомобили в сегмента. Не липсва и асистент за спускане по наклон.

Безопасен преди всичко

Subaru Forester e-BOXER е най-безопасният автомобил в класа Small Off-Road/MPV за 2019 г., като признанието е на Euro NCAP. Наборът от всички нужни асистиращи системи, обединени под името EyeSight, е част от серийното оборудване. За пръв път при Subaru присъства система за автономно аварийно спиране при движение на заден ход. Две камери показват картина зад автомобила и от страната на пътника отпред. Отделна камера следи очите на водача и при разсейване или заспиване подава сигнал. Системата разпознава до 5 различни ползвателя на автомобила, като се задават настройките на конкретния водач. Пряко отношение към безопасността имат и серийните светодиодни фарове.

Това е Subaru Forester e-BOXER

Дължина: 4625 мм Ширина: 1815 мм Височина: 1730 мм
Междуосие: 2670 мм Бензинов двигател: 1995 куб. см, 150 к.с., 194 Нм Електромотор: 16.7 к.с., 66 Нм
Скоростната кутия: Lineartronic CVT Задвижване: Постоянно задвижване на всички колела, Symmetrical AWD Батерия: Литиево-йонна 13.5 kW
Ускорение: 0-100 км/ч.: 11.8 сек. Разход на гориво: 8.1 л/100 км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)

Емисии СО2 185 г/км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)

Ориентировъчна цена на базов модел: 67 990 лв. с ДДС

След 23 години на пазара и близо 4 млн. продажби Subaru Forester влезе в своето пето поколение. Изграден на нова платформа, с повишена устойчивост на огъване, усукване и поглъщане на енергията и с почти същите размери като предшественика си, автомобилът е със значително по-голямо вътрешно пространство.

Първото, което ми направи добро впечатление, е улесненото влизане в салона, дължащо се на почти 90-градусовото отваряне на вратите. Вътре усещането за повече място е осезаемо както в областта на раменете, така и пред коленете на пасажерите на задните седалки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал