Вносителите на автомобили и извънредното положение
20 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Вносителите на автомобили и извънредното положение

Shutterstock

Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

Георги Пауновски
1953 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Извънредното положение, наложените ограничения и даваните препоръки с цел спиране на разпространението на коронавируса промениха редица бизнеси. Те засегнаха и автомобилните вносители и оторизираните сервизи.

За да се адаптират, те предложиха повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата. Така вече и собствениците на по-широк кръг марки получиха екстри, които доскоро бяха запазена територия за притежателите на коли от луксозни брандове.

Ела и ме вземи

Типичен пример за това е услугата от врата до врата, при която автомобилът се взима от определен адрес за сервизиране и се връща на посоченото място, след като е обслужен или ремонтиран и дезинфекциран. Такава екстра към момента предлагат Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Dacia (за дилъра "Еспас ауто"), Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, KIA, Mazda, Mercedes, MINI, Nissan ("Н ауто София"), Opel ("Еспас ауто"), Реugeot, Renault ("Еспас ауто"), Volkswagen и Volvo. И досега такава услуга предлагаха вносителите на Jeep ("Витоша ауто"), Infiniti и Lexus.

Разбира се, заявките се правят по телефон, електронна поща или специално разработени платформи на сайта на вносителите. Плащането става с банкова карта по електронен път. Част от компаниите предлагат и видео от ремонта.

Shutterstock

Сайтът като шоурум

Що се отнася до комуникацията между фирмите и техните клиенти, наред с телефона влизат и различните приложения за комуникация, новост са видеоразговорите. Дилърите на Peugeot, Dacia, Renault, Nissan и Toyota предлагат и индивидуална видеосесия за харесан автомобил, като той се разглежда от всички гледни точки.

Онлайн услугите, предлагани от вносители, пък включват на практика пълния процес, съпътстващ покупката на един автомобил - конфигуриране, получаване на оферта, лизингов калкулатор, заявка за оферта за изкупуване на притежаван автомобил. Или както обобщават от Toyota, "днес уебсайтът ни е най-голямото дилърство в страната".

Сред услугите попада и онлайн покупка на резервни части и аксесоари и доставката им с куриер.

Иначе дилърствата на вносителите остават отворени, като, разбира се, са взети строги мерки по дезинфекция. Клиентите, които предпочитат да дойдат на място, разполагат с дезинфектанти и почистващи средства, както и бива осигурено комфортно разстояние между тях и служителите, което да им осигури безопасна среда на място.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK