Тротинетки vs мотоциклети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тротинетки vs мотоциклети

Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

Георги Пауновски
3072 прочитания

© Георги Кожухаров


Масовото навлизане на пазара на електрическите тротинетки засегна сериозно продажбите на най-маломощните мотоциклети - тези с обем на двигателя до 50 кубика. Тяхната популярност се дължеше на факта, че могат да се карат без специална категория, но за тротинетките дори не е нужна шофьорска книжка.

Според данните на мотоциклетната секция към Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България (ААП) през миналата година са продадени 170 нови машини с работен обем на двигателя до 50 кубика. Година по-рано те са били 210. Този сегмент е единственият, в който се отчита спад.

Иначе 2019 е втора поредна година, в която новите мотоциклети, продадени в България, са повече от 1000 броя. За миналата година те са 1071, или с 43 повече от 2018 г. Разбира се, това са данните на членовете на ААП, но не всички търговци на мотоциклети членуват в нея.

Към момента най-търсени са мотоциклети и скутери със средна кубатура на двигателя. Най-много са продажбите на машините от 251 до 500 куб. см - 390 бройки, или с 36.4% пазарен дял. Година по-рано продажбите в този сегмент бяха 325 броя.

207 двуколесни машини попадат в диапазона от 501 до 1000 кубика, като година по-рано те са били 174.

Фотограф: Георги Кожухаров

В отделните категории естествено най-много са продажбите в т.нар. Fun bikes, в която влизат почти всички видове машини - спорт, спорт туринг, нейкид, адвенчър, къстъм офроуд машините, подлежащи на регистрация. Тези машини са 55.1% от пазара, или са реализирани 590 мотоциклета (при 525 броя през 2018 г.).

В следващата категория - 125-кубикови мотоциклети и скутери със същата и с по-голяма кубатура, са продадени 253 машини, или 23.6%. И тук има ръст в сравнение с 2018 г., когато сделките бяха 220.

Минимален спад има при мотоциклетите без регистрация - кросови и ендуро. През миналата година от тях са купени 59 броя, или 5.5%, докато през 2018 г. сделките са 62.

Пазарът на ATV-та, купени от членовете на ААП, е символичен - едва седем продажби, като пет са на Kawasaki и две на Kymco. През 2018 г. от тях бяха продадени 16 броя.

Що се отнася до най-предпочитаните марки, КТМ остават лидер с 216 реализации, или 20.2% от пазара. Забелязва се обаче леко отстъпление от миналата година, когато бяха купени 222 машини.

На второ място в класирането от 4-та позиция излиза легендарната италианска марка Vespa, намерила 130 клиенти за своите мотоциклети. Пазарният дял е 13.1%, а сключените сделки са с 27 повече спрямо 2018 г. Honda, които през 2018 г. бяха втори, през миналата година са трети със 120 машини (дял от 11.2% и със 16 сделки по-малко).

Автор: Капитал
Източник: Shutterstock

Масовото навлизане на пазара на електрическите тротинетки засегна сериозно продажбите на най-маломощните мотоциклети - тези с обем на двигателя до 50 кубика. Тяхната популярност се дължеше на факта, че могат да се карат без специална категория, но за тротинетките дори не е нужна шофьорска книжка.

Според данните на мотоциклетната секция към Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители в България (ААП) през миналата година са продадени 170 нови машини с работен обем на двигателя до 50 кубика. Година по-рано те са били 210. Този сегмент е единственият, в който се отчита спад.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK