Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?Издания

КМаркетинг Factbook
ноември 2021
- Класация на най-големите комуникационни агенции в България
- Най-големите рекламодатели в страната
- Най-популярните инфлуенсъри и партньорствата с рекламодатели
- Проучване за използването на маркетинга през съдържание на българския пазар
- Проблемите с намирането на кадри
- Бъдещето на онлайн рекламата без бисквитките на Google
В изданието четете

Минало, настояще, бъдеще
Третото издание на приложението "КМаркетинг Factbook" проследява промените на комуникационния пазар в България през последните три години

Отражението на икономическата и здравна криза върху комуникационния бизнес в България
Въпреки трудностите най-големите агенции гледат с оптимизъм към 2022 г.

Най-големите комуникационни групи в България
Пандемичен спад в бизнесите на мастодонтите на пазара

София Пенева, BBDO Group: Ще се задълбочава проблемът с липсата на кадри
Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Янис Манакос, Huts Group: Ефектът на пандемията върху комуникационния бизнес приключи
Основателят и изпълнителен директор на групата пред "Капитал"

Иванка Кючукова, "Havas Group - България": Комуникацията стана по-съвременна, сърдечна и човечна
Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Гергана Иванова, The Smarts: Ще е нужна огромна креативност, за да спечелим емоционалните потребители
Съосновател на комуникационната група пред "Капитал"

Красимир Петков, Direct media group Bulgaria: Хората ежедневно са заливани с огромно количество спорна информация
Управляващият директор на групата пред "Капитал"

Екатерина Тупарева, Ogilvy Group Bulgaria: Компаниите за онлайн залагания помогнаха за ръста на пазара
Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Мария Грашнова, dentsu: Успешният бранд трябва да застава зад ясни ценности и да ги защитава всеки ден
Изпълнителният директор на групата за Югоизточна Европа пред "Капитал"

Александър Дурчев, All Channels Group: Пазарът се възстанови с финансовата инжекция на държавата и спестените средства на потребителите
Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Ангелос Парасхакис, DDB Group: Негативната тенденция за повече работа срещу по-малки такси за обслужване трябва да спре
Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Весела Апостолова, "Publicis Groupe България": Липсата на комуникации се отразява негативно на продажбите
Главният изпълнителен директор на групата пред "Капитал"

Какво са комуникациите
Отговарят мениджърите на най-големите комуникационни групи

Най-големите агенции, които не са част от група
Дигиталната реклама като двигател на оборотите през 2020 г.

Ще продължим да помагаме на нашите клиенти да растат
Венцислав Костов, управител на Httpool Bulgaria

Най-големите медийни агенции
Оптимизъм на пазара

Най-големите PR агенции
Как се отрази пандемията на участниците на пазара

Най-големите BTL агенции
Бавно възстановяване на най-засегнатия от пандемията комуникационен сектор

Първенците за комуникационния бизнес
Мнения на мениджърите на някои от най-големите агенции в страната

Къде изчезнаха рекламистите?
Изтичането на кадри е казус в рекламната индустрия от доста време, който пандемията ускори и накара много агенции да опитат да задържат служителите си

Най-големите рекламодатели в телевизия
Хазартните компании са двигатели на ръста в рекламните инвестиции за 2021 г.

Рекламният пазар по канали
Телевизията и тази година ще остане най-предпочитаният рекламен канал - 54% от общите инвестиции за 2021 г. (270 млн. лв.), но дигиталните медии бележат най-голям ръст - 13% (161 млн. лв.)

Пазарът на онлайн реклама
Инвестициите продължават да нарастват

На всяка реклама инфлуенсър
Кои са най-популярните лидери на мнение в страната и какви инвестиции привличат

Медийното потребление в България
Какви са навиците и предпочитанията на потребителите

Разпределение на телевизионния пазар в България
Диспропорция между привлечени инвестиции и дял от аудиторията при най-големите медийни групи

Данни отложено гледане
През есенния телевизионен сезон делът на отложеното гледане значително нараства

Радиопазарът в България
Инвестициите в реклама плавно се покачват

Да влезе кралят на съдържанието
Какви са нагласите на компаниите към маркетинга през съдържание представя първото в България проучване по темата на STORiO

Има ли бъдеще след края на бисквитките
Google отново отложи премахването на събирането на данни за потребителите в браузъра на Chrome

Каква ще бъде 2022 г. за комуникационния бизнес
Очакванията на мениджърите са пазарът да надмине нивата отпреди пандемията

Аномалии в маркетинга
Или как се създават успешни аномалии в комуникациите "неочаквано, но общоприето"

APRA PN BCG остава най-голямата PR агенция в страната
"Подчинихме работата си на един основен принцип – кратко, точно и ясно", казва основателят и генерален мениджър на агенцията Томислав Цолов

Как да грабнем вниманието, като използваме радио?
Радиото е медия, която обединява, защото е достъпна навсякъде, комуникира чрез познати гласове и дава отражение на всичко, което се случва точно тук и сега

Накрая са важни клиентите, а не наградите
Чавдар Платиканов, собственик и изпълнителен директор на рекламна агенция Digital ID

Код "Премиера"
Изцяло нови заглавия и формати в каналите на bTV Media Group влизат в дома на българския зрител през пролетта на 2022 г.

Най-важно е посланието да достигне до конкретната аудитория
Слав Соколов, Client Service Director, d:istinkt

Дигиталният маркетинг не е разход, а инвестиция
Николай Стоянов, основател и изпълнителен директор на Influence Vibes

Привличане на таланти и отговорно съдържание са ключови предизвикателства пред агенциите
Поемането на ангажимент от клиентите ни и оценяването на експертния труд са в основата на промяната

Максим Бехар: Кризата ни помогна да станем още по-добри експерти
Успяхме да сe отървем от несвойствените бизнеси и да се концентрираме там, където сме безспорно силни – качествения консултантски бизнес, казва управителят на М3 Communications Group, Inc.

Оперираме на над 30 пазара, развиваме ключови партньорства
Мария Гергова-Бенгтссон (СЕО), Николай Събев (Business Development Manager) и Виктор Савкин (Head of Finance & Strategy), United Partners

Съвети за успешен дигитален маркетинг от практици
Четири съвета от Xplora - агенция за интегриран дигитален маркетинг. И още три от Xplora Academy - платформа за онлайн курсове по дигитален маркетинг

Как пантофите започват да убиват
Професионалното прегряване се превърна в психическо, казва Светлана Савова, управляващ партньор на V+O Communication