С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 1995, 16:07, 1340 прочитания

Готви се лицензиране на посредническите агенции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителното министерство е готово с проект за наредба, по реда на която трябва да се лицензират посредническите агенции на пазара на имотите. Документът е одобрен на колегиум и в момента се съгласува с другите ведомства, твърдят служители в министерството. Не е ясно обаче какво законово основание са приложили авторите на проекта, за да въведат лицензиране на фирмите. Агенциите са регистрирани по Търговския закон и няма друга законова разпоредба, която да позволи ограничаването му по отношение на тях.

Най-вероятно за лицензирането фирмите ще плащат специална такса, които по неофициални данни е от 15 до 35 хиляди лева и важи за три години. Самите лицензирани агенции в проекта се наричат брокери, докато служителите в тях - търговски помощници. Последните също трябва да имат сертификат за завършен подготвителен курс в областта на търговията с имоти. Както бяха и по-старите идеи, специална държавна комисия ще издава и лицензите на фирмите и ще определя кои организации могат да провеждат курсове за обучаване на брокери (според утвърдената сега терминология) и издаваните от тях сертификати да са валидни.


Лиценз ще е необходим за всяка фирма, която по занятие извършва сделки с имоти. Друга формулировка в наредбата е, че без лиценз не може да се рекламира покупко-продажба на имоти. Не е ясно дали този тест важи за рекламите на самите агенции или за рекламните съобщения за конкретни оферти, които те пускат във вестниците. Ако е второто, лицензиращата комисия ще трябва да отдели по някакъв начин офертите, които самите граждани публикуват, без да използват посредничеството на агенциите. Много от агенциите предпочитат да пускат обявите, без да обявяват фирмата си, а само телефонен номер, на който отговарят.

Опит за въвеждане на лицензи за агенциите преди време направи Националното сдружение за недвижими имоти (НСНИ), в което членуват някои от големите агенции у нас. Документът в този случай обаче би имал някаква правна сила само за тези, които са подписали споразумението за въвеждане на лицензиране. Според шефове на фирми - членки на сдружението, идеята на техния проект е била по-скоро въведените лицензи да придобият популярност и клиентите сами да търсят фирми, които работят по някакви публично оповестени правила. По този начин и самите агенции да искат да се включат в споразумението. Ако издаването на официалната наредба се запази, има вероятност сдружението да продължи опитите си за вътрешно лицензиране, като негови членове се надяват впоследствие самата наредба да упълномощи браншовия орган да извършва тази дейност. Това обаче надали е възможно да стане според служители от строителното министерство. При това има и други организации на посреднически агенции, които трудно биха споделили някакво доброволно налагане на ограничения за работа или поне са възможни противоречия по прилаганите критерии за вътрешно лицензиране.

Не е известно и какви критерии предвижда и самата официална наредба освен изискванията за образователен ценз на ръководителите и служителите в агенциите.



(Капитал прес)
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 871 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 712 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Продавачите чакат поскъпването на долара, за да качат цените

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10