С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 ное 1995, 15:04, 2065 прочитания

"Принцепс" и "Пица хът" обвиняват рекламна къща "БетаСофт" в кражба на интелектуална собственост

Двете фирми заявиха, че ще търсят правата си в съда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поводът за скандала е брошура на "БетаСофт", разпространявана на "Реклама Експо'95", в която се изброяват услугите, извършвани от рекламната къща. На брошурата е отпечатано меню на веригата ресторанти за бърза закуска "Пица хът", което обаче е изработено от "Принцепс".

Варненската рекламна агенция извършва пълното рекламно обслужване на "Пица хът" в България още от създаването на българския клон. "Ние правим целия маркетинг на "Пица хът" и всички рекламни материали - от рекламите във вестниците до менюто в самите ресторанти. Аз съм възмутена от некоректното отношение. Това е кражба", заяви Елена Маринова, президент на "Принцепс".


Кирил Ветов, шеф на "БетаСофт", определи случката като "досадно недоразумение". Отпечатаното на брошурата меню на "Пица хът" е попаднало случайно там, обясни г-н Ветов.

Миналата седмица "Принцепс" и "Пица хът" са изпратили писмо до "БетаСофт", в което уведомяват рекламната къща, че ще заведат дело срещу нея, ако не получат официално обяснение за случилото се. "Легалното и законно използване на запазената марка на "Пица хът" по какъвто и да е повод и под каквато и да е форма на територията на България е право само на "Ексел асошиетс", притежател на изключителните права на веригата за България", се казва в писмото. "Всяко публикуване на запазената марка в каквито и да е материали без разрешение на притежателя на правата е повод за съответни мерки от наша страна съгласно действащите местни и международни закони." Авторското право върху изработените за "Пица хът" рекламни материали принадлежат на "Принцепс" КД.

Рекламната агенция претендира за кражба на интелектуална собственост, а "Пица хът" - за нерегламентирано използване на запазения знак на компанията.



Освен "Пица хът" клиенти на "Принцепс" са финансово-брокерската къща "Елана", United Biscuits и фирмата за осветителни тела Polaris. Рекламната агенция държи и PR-бюджета на "Данон". Наскоро "Принцепс" спечели един от конкурсите за информационно-разяснителната кампания на масовата приватизация.

(Капитал прес)
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 370 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 521 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
НАКРАТКО

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10