С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 ное 1995, 15:04, 2000 прочитания

"Принцепс" и "Пица хът" обвиняват рекламна къща "БетаСофт" в кражба на интелектуална собственост

Двете фирми заявиха, че ще търсят правата си в съда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поводът за скандала е брошура на "БетаСофт", разпространявана на "Реклама Експо'95", в която се изброяват услугите, извършвани от рекламната къща. На брошурата е отпечатано меню на веригата ресторанти за бърза закуска "Пица хът", което обаче е изработено от "Принцепс".

Варненската рекламна агенция извършва пълното рекламно обслужване на "Пица хът" в България още от създаването на българския клон. "Ние правим целия маркетинг на "Пица хът" и всички рекламни материали - от рекламите във вестниците до менюто в самите ресторанти. Аз съм възмутена от некоректното отношение. Това е кражба", заяви Елена Маринова, президент на "Принцепс".


Кирил Ветов, шеф на "БетаСофт", определи случката като "досадно недоразумение". Отпечатаното на брошурата меню на "Пица хът" е попаднало случайно там, обясни г-н Ветов.

Миналата седмица "Принцепс" и "Пица хът" са изпратили писмо до "БетаСофт", в което уведомяват рекламната къща, че ще заведат дело срещу нея, ако не получат официално обяснение за случилото се. "Легалното и законно използване на запазената марка на "Пица хът" по какъвто и да е повод и под каквато и да е форма на територията на България е право само на "Ексел асошиетс", притежател на изключителните права на веригата за България", се казва в писмото. "Всяко публикуване на запазената марка в каквито и да е материали без разрешение на притежателя на правата е повод за съответни мерки от наша страна съгласно действащите местни и международни закони." Авторското право върху изработените за "Пица хът" рекламни материали принадлежат на "Принцепс" КД.

Рекламната агенция претендира за кражба на интелектуална собственост, а "Пица хът" - за нерегламентирано използване на запазения знак на компанията.



Освен "Пица хът" клиенти на "Принцепс" са финансово-брокерската къща "Елана", United Biscuits и фирмата за осветителни тела Polaris. Рекламната агенция държи и PR-бюджета на "Данон". Наскоро "Принцепс" спечели един от конкурсите за информационно-разяснителната кампания на масовата приватизация.

(Капитал прес)
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Американските производители на уиски страдат от европейските мита Американските производители на уиски страдат от европейските мита

Производителите в САЩ не могат да се възползват от най-силните дни на търсене на световния пазар

21 авг 2019, 129 прочитания

Airbnb отчете ръст на резервациите с над 30% през първото тримесечие Airbnb отчете ръст на резервациите с над 30% през първото тримесечие

Това е добър знак за компанията, която планира да излезе на борсата

21 авг 2019, 363 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
НАКРАТКО

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда