Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Блясъкът на рекламната агенция Cordiant (бившата Saatchi & Saatchi) от няколко години насам започва да бледнее. Агенцията, чиято ловка предизборна кампания помогна да бъде избрана Маргарет Тачър и която накара повечето хора да смятат Британските авиолинии за "най-предпочитаните линии в света", от година насам има все повече проблеми. Cordiant миналата година беше на пето място в света след WPP, Interpublic, Omnicom и Dentsu, а някога бе най-голямата рекламна агенция в света. Нейните основатели, двамата братя Чарлз и Морис Саачи, създадоха световна мрежа от рекламни агенции и консултантски фирми в епохата на тачъризма във Великобритания. Всичко вървеше повече от добре до 1989 г., когато компанията затъна в дългове и имаше много ниски приходи от всичките си начинания. През 1990 г. дълговете на различните фирми бяха малко над колосалната сума от 1.2 млрд. долара. Морис и Чарлз Саачи опитаха да излязат от тежката ситуация и назначиха един от най-способните по това време мениджъри за изпълнителен директор. Той обаче се задържа съвсем малко време на този пост. След него започва честа смяна на ръководители, в резултат на което печалбите в САЩ - най-силната структура на световната мрежа, паднаха с 45% най-вече заради загубата на двама големи клиенти.
Как се стигна до това положение
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.