"Вестдойче" съобщава за сделката с пресгрупа "168 часа"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Вестдойче" съобщава за сделката с пресгрупа "168 часа"

"Вестдойче" съобщава за сделката с пресгрупа "168 часа"

760 прочитания

"Седемдесет на сто от най-голямата издателска групировка в България - пресгрупа "168 часа", е купена от германския издателски концерн ВАЦ", пише в броя си от 8 август вестник "Вестдойче алгемайне цайтунг". "С досегашните съдружници беше договорено с ускорени темпове да се разшири издателската дейност, което включва издаването на всекидневни, седмични и месечни издания", уточнява изданието. Съобщения за сделката с пресгрупа "168 часа" предадоха австрийската агенция АПА и испанската ЕФЕ.

Шефовете на ВАЦ са извън Германия и не коментираха подробности от сделката. Остава неясно дали въпросните 70 процента важат за всички фирми от групата около вестниците "24 часа" и "168 часа" или само за издателя на двата вестника - "168 часа" ООД. Петьо Блъсков също не беше открит в София, за да коментира съобщението.

"Вестдойче алгемайне цайтунг" е особено активна в Средна и Източна Европа. Общият тираж на вестниците на ВАЦ в Западна Германия е 1 200 000, а в Източна Германия е 500 000. Концернът контролира около 50 на сто от вестникарския пазар в Австрия и държи 5 вестника в Унгария. ВАЦ има планове за покупка на издания в Белгия, които вървят успоредно със сделките в България. Освен това концернът притежава 11% от акциите на люксембургската компания CLT, която е собственик на RTL, най-голямата частна телевизия в Европа.

"Седемдесет на сто от най-голямата издателска групировка в България - пресгрупа "168 часа", е купена от германския издателски концерн ВАЦ", пише в броя си от 8 август вестник "Вестдойче алгемайне цайтунг". "С досегашните съдружници беше договорено с ускорени темпове да се разшири издателската дейност, което включва издаването на всекидневни, седмични и месечни издания", уточнява изданието. Съобщения за сделката с пресгрупа "168 часа" предадоха австрийската агенция АПА и испанската ЕФЕ.

Шефовете на ВАЦ са извън Германия и не коментираха подробности от сделката. Остава неясно дали въпросните 70 процента важат за всички фирми от групата около вестниците "24 часа" и "168 часа" или само за издателя на двата вестника - "168 часа" ООД. Петьо Блъсков също не беше открит в София, за да коментира съобщението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.