И на Блъсков ще му сложат началник
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И на Блъсков ще му сложат началник

И на Блъсков ще му сложат началник

"Трон" усилено предлага вестник "Стандарт" на купувачите на пресгрупа "168 часа"

1954 прочитания

© Капитал


"С шефа на "Трон" Красимир Стойчев водихме обстоен разговор наскоро. Той търси партньори, иска и е готов да продаде вестник "Стандарт". До 10-15 дни ще има по-голяма яснота за хода на преговорите. Не мога да се ангажирам в момента с прогноза, защото това зависи и от самия Стойчев", каза за "Капитал" Ерих Шуман, директор на "Вестдойче алгемайне цайтунг (ВАЦ)". "В момента доуточняваме някои подробности около сделката с пресгрупа "168 часа", но основната работа приключи", уточни г-н Шуман.

Под заглавието "ВАЦ поема по-голяма част от пресгрупа "168 часа" германската агенция ДПА съобщи в петък за сделката, която медийният концерн е сключил миналата седмица. Според него "ВАЦ ще притежава 70 процента от най-голямата българска пресгрупа, която има 2 милиона седмичен тираж". ДПА съобщава още, че пресгрупата има печатна база, чрез която може да се произвеждат вестници и списания със западно качество. "След като бяха погасени задълженията, вече е открит пътят за обща работа, която в дългосрочен план ще даде добри резултати", смята немската агенция.

Според неофициален източник, близък до новия основен акционер на пресгрупа "168 часа", ВАЦ холдинг възнамерява да регистрира няколко дъщерни дружества. Те ще поемат основните дейности на пресгрупата като издаването на ежедневници, седмичници, списания, разпространение, транспорт, маркетинг и реклама, печатница. Този ход се прави с цел да се подобрят контролът, координацията и управлението на финансовите потоци, твърдят експерти. И най-вече да се започне на чисто, като защита от бъдещи неизвестни засега претенции към съществуващите фирми.

ВАЦ е предложил на издателя на единствения български вестник на немски "Виртшафтсблат" Иван Ганев да стане генерален директор на новата българо-германска пресгрупа. Отговор от г-н Ганев все още не бил получен. Г-н Блъсков не беше открит за коментар за евентуалния си бъдещ началник. Иван Ганев също. Твърди се, че на този етап Петьо Блъсков щял все пак да остане началник, но само на "24 часа", и то докато се намери подходящият човек за управление на всекидневника.

Ядрото на групата ВАЦ е "Вестдойче алгемайне цайтунг" - ежедневникът, чието име носи концернът. Вестникът е с най-голям тираж в Рурската област - 750 хиляди. От основаването си през 1948 г. до днес издателството разширява дейността си и прераства в международен медиен концерн. В групата ВАЦ днес са заети повече от 5000 души, от които около 1000 щатни редактори. В нея са обединени 8 вестника, 10 браншови списания, няколко женски вестници и списания и повече от 50 локални рекламни издания. ВАЦ разполага с няколко печатници и има дял в една хартиена фабрика. През последните години той закупи дялове и в телевизионни компании. ВАЦ притежава три филмови къщи - Westfilmmedien, Allianz Filmproduktion и Toro Film, участва в 19 локални радиостанции в провинция Северен Рейн-Вестфалия и в телевизионната компания RTL.

Концернът работи по принципа, известен като модела ВАЦ: Редакциите на отделните вестници са напълно независими една от друга, но всички ползват общата издателска и разпространителска система. В журналистическо отношение всеки вестник е автономен, само в областта на полиграфията, разпространението, рекламата и администрацията изданията си сътрудничат.

Политическа ориентировка

ВАЦ се отличава с политическа сдържаност и само в редки случаи заема страна по парливи въпроси на политическото ежедневие. Остри критики или крайни мнения се срещат рядко. Типична за "Вестдойче", както и за целия концерн, е по-скоро една политически неутрална позиция. Общият оборот на концерна през тази година ще възлезе най-малко на 3 млрд. марки.

Стремежът на издателите е да правят вестник, който да се чете от цялото семейство. Той дава приоритет, от една страна, на регионалната информация, а от друга, държи на простия и ясен стил. Много от читателите го купуват именно заради регионалната информация. Тя е и предпоставка за функционирането на модела ВАЦ, при който различните издания на групата ползват съвместно седемте производствени звена и общата разпространителска мрежа.

Още основателите на ВАЦ си поставят за цел техният вестник да е "първият и единственият" - една цел, която е постигната не на последно място чрез изместването от медийния пазар на други издания. Успехът на тази стратегия е внушителен: днес делът на групата ВАЦ в общия вестникарски тираж в Северен Рейн-Вестфалия е 30 процента. За разлика от други вестникарски концерни ВАЦ се включи в електронния медиен бизнес. Концернът вече участва в 19 регионални радиостанции и има дял в популярната телевизионна компания RTL. Моделът ВАЦ бе успешно приложен и в чужбина: с участието си в австрийските вестници "Курир" и "Кронс" концернът достига повече от половината от читателите на вестници и контролира до голяма степен разпространителската мрежа в Австрия. ВАЦ се ангажира и в Унгария, където закупи дялове в пет вестника.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.