Новият брой:
Служебната президентска република

Рекламният пазар пред колапс

Завихрянето на хиперинфлацията завари рекламния и медийния пазар неподготвени. Нито рекламните агенции, нито медиите знаят какво трябва да направят в най-близко бъдеще, за да оцелеят. "Няма условия за оправяне", казва песимистично главният редактор на в."Стандарт" Юлий Москов. Ръководството на всекидневника все още не е обмисляло конкретни действия, с които да реагира на ситуацията. Според Москов притежаваният от немската медийна групировка "Вестдойче алгемайне цайтунг" (ВАЦ) "24 часа" пречи на вестникарския пазар повече, отколкото галопиращият скок на долара. Според "Медиа холдинг" също германците имат вина за все по-трудното оцеляване на родните всекидневници. В редакционна статия на "Труд" миналата седмица всекидневникът обвини ВАЦ, че целенасочено се опитва да убие конкурентите си с нереално ниската продажна цена на "24 часа". Замисълът на германците според "Труд" бил да се "прочисти вестникарското поле до шушка" и на него да останат само изданията на пресгрупата.

Тази прогноза съвпада и с виждането на бившия зам. главен редактор на "Стандарт" Максим Бехар. "Много близка е перспективата няколко от вестниците да фалират", смята той, Основна причина според него са вносната хартия и консумативи за печатането им. Мрачна е и прогнозата за бъдещето на рекламния пазар според Максим Бехар, който е и председател на една от двете български асоциации на рекламните агенции. "След като целият пазар ще бъде ликвидиран, естествено, че и рекламният пазар ще изчезне", е логиката на г-н Бехар. Той обаче се надява това да има и положителен ефект след време. "Дано, когато всичко свърши, да се започне отново, на чисто, с ясни и нормални правила", надява се Максим Бехар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар