Колко ни струва

Какъв е разходът за една и съща потребителска кошница в различните страни в Европа?

P&C е една от новите марки, които отвориха магазини през последните месеци. С новите вериги идва и нов начин на пазаруване
P&C е една от новите марки, които отвориха магазини през последните месеци. С новите вериги идва и нов начин на пазаруване    ©  Надежда Чипева
P&C е една от новите марки, които отвориха магазини през последните месеци. С новите вериги идва и нов начин на пазаруване
P&C е една от новите марки, които отвориха магазини през последните месеци. С новите вериги идва и нов начин на пазаруване    ©  Надежда Чипева

Защо за едни стоки в България плащаме повече от другите страни, а за други - по-малко. Как вносителите на облекла определят дали една блуза тук ще има по-висока цена от тази в Гърция, или обратното.

В следващия брой на "Капитал" ще потърсим отговор на тези и други въпроси, свързани с цените на нещата, които си купуваме всеки ден - облекла, храни, техника, козметика. Ще разгледаме бизнес моделите и схемите за ценообразуване, предлагането на пазара, конуренцията и ще се опитаме да прогнозираме кога и при какви условия цените биха се променяли. Още повече, че с новите марки, които през последните месеци отвориха магазините си в страната, средата на пазаруване наистина се променя.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


23 коментара
  • 1
    ju_li avatar :-?
    ju.li

    Ха
    Това ще е интересно.

  • 2
    bilbo avatar :-?
    Сашо

    Готина идея. Дано се получи :)

  • 3
    bwl avatar :-(
    bwl

    Живея от няколко години в Германия .Не мисля ,че има разумен човек ,който като сравни покупателната способност на един средностатистически германец и такъв българин да не си каже ,че облеклата и повечето хранителни стоки са с по-ниски цени ,отколкото в България......В Германия конкуренцията между различните хранителни вериги ,както и тези за облекла е убийствена ,за да спечелят своят клиент свалят цените до мечтани за България стойности.В никакъв случай не разбирам ,защо една тениска на Том Таilor или пък на S.Oliver в Германия да започва от 6-7 Euro ,a в България да е 4-5 пъти по-скъпа......Все пак се надявам ,че в близкото бъдеще с навлизането на такива големите вериги като P&C, H&M, C&A ,Deichmann цените ще се понижат . Също така смятам ,че цените на дрехите в България са по-скъпи ,защото дадена световна марка не навлиза сама на пазара у нас ,а в повечето пъти е чрез посредник или представител ,който слага допълнителна надценка върху стоките......

  • 4
    cia_germany avatar :-?
    CIA Germany

    До коментар [#3] от "bwl":

    Няма какво да му мислиш то е просто факт. Прекупвачите в Б-я са гнусни, лакоми прасета и дерат колкото могат. Байганьовският модел за бизнес днес да си легнеш гол, утре да се събудиш милионер.

  • 5
    yurukov avatar :-|
    Боян Юруков

    Направих същото изследване преди 2 години:
    http://yurukov.net/blog/2008/05/13/sravnenie_na_cenite_v_bylgariq_i_germaniq/
    Там са и таблиците с данните

    Ето и цените за енергията от преди 6 месеца:
    http://yurukov.net/blog/2009/11/23/nikoi-nishto-da-ne-mi-e-kazal-za-tsenite-na/

  • 6
    565656 avatar :-?
    NIKOLAY

    много готина идея

  • 7
    pav avatar :-|
    pav

    Супер! А може ли и такова за консумативите (топло,вода,ток)? ще бъде много интересно и актуално.

  • 8
    yurukov avatar :-|
    Боян Юруков

    До коментар [#7] от "pav":

    виж втория линк, който съм дал в 5-ти коментар. Там ги има цените за Германия, при това най-ниските възможни.

  • 9
    oserv avatar :-|
    Patilan

    Причината е най-вече една.

    Големината на пазара!
    Колкото е по-голям един пазар и повече хора могат да си позволят един продукт, то толкова повече търговеца може да си позволи сваля цените, защото печалбата му ще идва не от надценката, от оборота.

    Някой може да добавят и покупателна способност, но всъщност, покупатлената способност на едно население прави имено това което вече споменах - увеличава или намалява пазара за дадена стока.


    Цените в Германия са ниски не защото е развита, а защото е голяма.
    Който не вярва, да отиде в съседна Белгия, Холандия или която и да е Скадинавска страна. Респективно, в УСА цените ще са още по-ниски, а в Китай пък .... да не ви говоря !

    Има естествено и други фактори, като данъци, потребителска култура, но те са с по-малка тежест.

    Медиите, би трябвало да обясняват такива прости икономически закони, за да не ни се налага да четем писмената повърня на такива като CIA Germany .

  • 10
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#9] от "Oserv":

    Големите вериги поне един магазин да бяха направили с цени като в Германия, какво им пречи? Тук в София, със сигурност ще прави супер оборот. Да ама не. Аз разбирам българските търговци наистина да не могат да пробият на запад и да разчитат само на българския ограничен пазар. Но западните просто могат да си разширят техния. Но не го правят - сещам се за две причини : 1. Мързи ги или 2 Някой им пречи. За други не се сещам.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход