Собственикът на BG-Mamma.com купи User Media и kefche.com
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на BG-Mamma.com купи User Media и kefche.com

Собственикът на BG-Mamma.com купи User Media и kefche.com

Андриан Георгиев
27880 прочитания

© Капитал


NEG, компанията-собственик на BG-Mamma.com, придоби 80% от рекламната мрежа User Media и сайта за игри kefche.com. Стойността на сделките не е обявена.

Двегодишната компания Net Entertainment Group вече се нарича NEG. Тя развива форума bg-mamma.com, спортния портал winner.bg и сайта с филмови трейлъри dtrailer.com. Едноличен собственик на фирмата е Иван Николов. Компанията има приходи от продажба на интернет реклама в размер на 525 хил. лв. за 2009 г., показва справка в Търговски регистър. За 2010 г. Иван Николов очаква нетните постъпления да достигнат 1.2 млн. лв.

NEG изпреварва ръста на пазара, който за тази година от е-Academy очакват да е 8%. Така брутните инвестиции в онлайн реклама в България ще достигнат 40 млн. лв.

Сделката за User Media е вписана в Търговски регистър. Симион Патеев, досегашният управител и основател на компанията, запазва 20% дял. User Media продава реклама в мрежа от нишови сайтове на тема автомобили, спорт и образование. Те са обединени съответно под брандовете АutoForums.BG, SportForums.BG и StudentForums.BG. User Media продава реклама в тези сайтове, но не участва в тяхната собственост.

На практика NEG купува правата за доставяне на реклама до обединената аудитория на User Media. Симион Патеев заяви за "Капитал", че цените за реклама на User Media ще бъдат намалени наполовина, тъй като от компанията са осъзнали, че са твърде високи.

Приходите на User Media за 2009 г. са 81 хил. лв по данни от Търговския регистър. Очакванията на мениджмънта са през 2010 г. постъпленията да достигнат 220 хил. лв.

NEG няма да работи със сайта за запознанства gepime.com, досегашен клиент на User Media, тъй като неговият бизнес има повече общо с приходи от sms-и, отколкото с реклама, съобщават от NEG. Все още не е ясно дали компанията на Иван Николов ще работи с външни рекламни мрежи като EasyOnline предвид, че купува собствена в лицето на User Media.

"Mисля, че трябва да има повече подобни сделки, защото дребните играчи не могат нито да предоставят добра услуга, нито да намерят начин да се издържат. Друг е въпросът дали тези, които купуват го правят с цел да подобрят услугата или само за да увеличат инвентара, който могат да продават", коментира Иван Иванов, изп. директор на дигиталната агенция Cybermark.

Той добави, че "и децата, и студентите винаги са били атрактивни за определен тип рекламодатели. Децата като косвена целева група, която влияе на основната (родителите, които купуват), а студентите при определени продукти са в основните целеви групи (студентски кредити, нискобюджетни автомобили, електроника и др.) Не мога да кажа, че нараства интересът или пък, че се създават много нови продукти за тези целеви групи."

Kefche има 156 хил. реални потребители за октомври по данни на Gemius. Сайтът има над 14 млн. импресии за същия период. Информацията е само за интернет трафика в границите на България. Kefche позволява на потребителите си да споделят игри, музика и видео. По данни на Gemius 80% от аудиторията на Kefche е под 18 г.

Сайтът има английска и румънска версия, като плановете на NEG са да развива проекта в чужбина. Ще бъдат добавени социални елементи към kefche.com, например възможността по-младите потребители да заявяват в кое училище и клас учат.

В Търговския регистър няма финансов отчет на "Кефче" АД. Сделката все още не е вписана в регистъра. Към ноември 2010 г. 70% от капитала на дружеството се притежава от Богомил Павлов, основател на vbox7.com. Останалите 30% са собственост на Петър Нейчев чрез неговата компания "Иновейтив медиа". Към същата дата членове на съвета на директорите са Богомил Павлов, Петър Нейчев и Любен Белов.

Цел на NEG е да стане пълноправен член на браншовата организация "Интерактив Асошиейшън България" до края на 2010 г., заяви Иван Николов, изп. директор на компанията. NEG ще започне да използва системата за доставяне на интернет реклама AdOcean от началото на 2011 г., обяви още Иван Николов.

Очаквайте подробности в съботния "Капитал" за сделката за User Media, както и за продажбата на prodavalnik.com на aukro.bg



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK