"Шел" иска да управлява още бензиностанции на "Литекс"

Очаква се одобрение на Комисията за защита на конкуренцията

Камелия Славейкова каза, че намерението им няма нищо общо с идването на "Газпромнефт" на българския пазар
Камелия Славейкова каза, че намерението им няма нищо общо с идването на "Газпромнефт" на българския пазар
Камелия Славейкова каза, че намерението им няма нищо общо с идването на "Газпромнефт" на българския пазар    ©  Цветелина Ангелова
Камелия Славейкова каза, че намерението им няма нищо общо с идването на "Газпромнефт" на българския пазар    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българското поделение на Shell ("Шел") смята да управлява още две бензиностанции на "Литекс", става ясно от съобщение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). От "Шел" са изпратили уведомление до антимонополния орган, с което искат разрешение за придобиване на контрол върху две бензиностанции. От КЗК все още не са се произнесли.

Изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова каза пред capital.bg, че засега не могат да дадат повече подробности, преди от комисията да разрешат сделката. В момента "Шел" има 111 бензиностанции в България, от които 30 са наети от "Литекс" още през 1998 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bzm avatar :-|
    bzm
    • - 1
    • + 9

    Отдавна избягвам да пазарувам в такива бензиностанции който са отворили едни уста да лапнат всичко,а така ограбват бизнеса на другите и сами си режат клона на който стоят.

    Нередност?
  • 2
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • - 2
    • + 6

    30 обекта за 25 години за 2,5 млн долара всяка.Сделката беше сключена веднага след като свърши югоембаргото и Литекс вече нямаха гориво за изписване.Като се има предвид , че 2/3 от тези обекти са прибирани от борчетата на Гриша Ганчев за неплатени горива на безценица сделката направо си е златна.А иначе като обекти са пълна скръб.В тази изострена конкуренция трябва да се избие най-напред 8000 долара наем на месец за Литекс и после всичко останало. Но няма страшно - Газпром ще купят Шел. Те от години се опитват да излязат от тази инвестиция , но няма мераклии.

    Нередност?
  • 3
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 2
    • + 6

    До коментар [#2] от "djb95":

    Не си много запознат с продажбите, аз съм и ще ти кажа че оборота само от стоки в магазина е няколко хиляди лева на ден. При 100% надценка се сети само колко изкарват без горива, масла и т.н. Повечето обекти са на стратегически от търговска гледна точка места. Газпром няма да купят Шел, освен ако вторите не са решили да се махнат от пазара. С последните си ходове само потвърждават че възнамеряват да останат. Бизнеса е печеливш и трудно биха се отказали. Отделно че отдавна са си избили инвестицията, според запознати парите вложени за обект се избиват за 5-8 години. Работил съм в Шел преди 10-ина години, та имам наблюдения.

    Нередност?
  • 4
    djb95 avatar :-|
    djb95

    До коментар [#3] от "dragozow":
    Средният марж магазините на вергите бензиностанции е 25 -30%.Подобно нещо 100 % няма.Аз и в момента работя с големите вериги и съм доста запознат с продажбите им.А иначе местата са " много стратегически" - Шел Микре например или Шел Енево , Кьосевци или Аида Хасково - направо са мечта за инвеститорите.

    Нередност?
  • 5
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • + 1

    До коментар [#3] от "dragozow":
    Избиваше се за 5-8 години до края на 2002 когато маржовете в горивата бяха големи и то за определени обекти.В момента според мен няма обект на която и да е верига със срок на откупуване на инвестицията по - марък от 10-12 години отново за определени обекти.Времето когато си работил там съвпада с добрите времена за вергите в това число и Шел.Вече не е така.
    Чисто пазарно най-добре са ОМВ .Лукойл си поддържат рафинерията и използват трасферни цени.Шел просто присъстват на пазара - нямат рафинерия наоколо , не внасят и разчитат само на Лукойл.Ромпетрол и ЕКО са свързани с рафинериите си в Румъния и Гърция и успяват да лавират на пазара.

    Нередност?
  • 6
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 2

    Остави го Шел Микре. Не е губещо, защото е на главен път, лично аз съм зареждал там и има движение. Не е колкото на магистралата разбира се. Вярно е че е сбутана, но това е дело на Литекс. Една вафла Мура струва 69 стотинки, ти кажи колко е на едро. Имай предвид че големи фирми като Шел ползват един доставчик(преди беше Mix express, после Кавен ирадис/Орбико) и купуват всичко на цените на хипермаркетите. Повечето инструменти, добавки, сандвичи и др. също изкарват над 80% печалба. При оборот от 20 000 лв. за малките бензиностанции и средна печалба 15% е доста добър резултат. Големите обекти правят няколко пъти по-голям оборот в зависимост от местоположението. Не знам за какво лавиране говориш, след като има договорка между всички големи за цените на горивата, разликата рядко е повече от стотинка. Аз съм работил малко повече от 4 години на втората построена от Шел бензиностанция и никога не се е случвало да няма клиантела, даже и по малките часове.

    Нередност?
  • 7
    djb95 avatar :-|
    djb95

    До коментар [#6] от "dragozow":
    Именно - дело на Литекс. Основният ми коментар беше именно за обектите на Литекс и тяхната тежест в портфолиото от обекти на Шел.Ти колко вафли мислиш , че се купуват. Хората отдавна знаят , че на бензиностанциите е скъпо.В момента магазините са набутани на дилърите. Те купиха стоките от Шел и на последните въобще не им пука.Нека направим малък анализ на разходите.За малък обект с две колонки + газ и една каса има поне 10 служители + управител.Заплатите им са около 7 -8000 лв на месец.Абонамент за поддръжка , разходи за ток и консумативи още поне 2500 - 3000 лв.+ 8000 лв наем на Литекс и други станах 20 000 лв.Подобен обект не може да разчина на повече от 500-700 лв пряко сили оборот на ден от магазина / без цигари /т.е до 20000 лв на месец. При среден марж 30 % това са 6000 лв. Не покрива даже заплатите.Да преминем към горивата.Нека прави средно 6000 - 8000 лтр на ден / също оптимистичен вариант и то много / за подобен обект.Това са макс 240000 лтр на месец.След транспортните разходи да приемм , че се печели 10 ст на литър нето / също оптимистичен вариант защото при газта , която е поне 40 % от продажбите понякога е на -/ т. е 24 000 лв + 6000 лв =30000 лв.Остават 10 000 печалба.120000 на година .За 20 години 2400000 или 1,2 млн евро.Очевидно не стигат.Подобни обекти са мечта и са не повече от 20 % от обектите на веригите , не само на Шел . А останалите.А тези с по 3000 лтр , 4000 и дори 5000.А иначе преди 10 години беше наистина друго. Продавахме много във веригите и то на добри цени. Сега просто няма какво да договаряш.Заявките са мижави , продаваме по 1/4 пакетаж на много обекти , което направо си е мъка.

    Нередност?
Нов коментар