Изчерпани лицензи за превоз в Русия носят загуби на производители

Краят на годината е най-силният сезон за продажби на български стоки, но те не могат да стигнат до руските клиенти

Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители    ©  Reuters
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители    ©  Reuters

Неизпълнени поръчки, загуби на пазари, оскъпяване на дистрибуцията – с това се сблъскват в последния месец и половина български компании, които изнасят за Русия и бивши съветски републики в Югозападна Азия. В средата на октомври разрешителните за превоз в Русия свършиха - много по-рано от предишни години, и това засегна почти всички производители, които продават на този пазар.

Друг вариант за транспорт на практика няма за повечето от тях – нито морският, нито железопътният могат да заменят този с камиони, обясняват представители на бизнеса пред capital.bg. От разговора с тях стана ясно, че най-засегнати от липсващи разрешителни са козметичните компании, производителите на вино и спиртни напитки, фармацията, и по-малко – хранителната и тежката индустрия.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал