Изчерпани лицензи за превоз в Русия носят загуби на производители

Краят на годината е най-силният сезон за продажби на български стоки, но те не могат да стигнат до руските клиенти

Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители    ©  Reuters
Алтернативите на превоза с камиони означават или забавяне, или оскъпяване за българските износители    ©  Reuters

Неизпълнени поръчки, загуби на пазари, оскъпяване на дистрибуцията – с това се сблъскват в последния месец и половина български компании, които изнасят за Русия и бивши съветски републики в Югозападна Азия. В средата на октомври разрешителните за превоз в Русия свършиха - много по-рано от предишни години, и това засегна почти всички производители, които продават на този пазар.

Друг вариант за транспорт на практика няма за повечето от тях – нито морският, нито железопътният могат да заменят този с камиони, обясняват представители на бизнеса пред capital.bg. От разговора с тях стана ясно, че най-засегнати от липсващи разрешителни са козметичните компании, производителите на вино и спиртни напитки, фармацията, и по-малко – хранителната и тежката индустрия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    profy avatar :-|
    profy
    • - 1
    • + 8

    Перфектен пример за базхаберие на ВИСШАТА администрация в най-подходящ момент на криза докато се въртят далаверки на ниско ниво. Ако описаното с намаления износ стане факт с колко ще се намалят приходите към бюджета съотнесено към ресурса които е нужен усигоряване на адекватно разпределение и брой на разрешителни.

    Споко няма да има виновни, а най-много МВР да хване някои черноборсаджия за парлама!

    Нередност?
  • 2
    john_77 avatar :-|
    john_77
    • + 3
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 1
    • + 2

    Планирането на лицензите и то иска акъл, не става на ангро....

    Нередност?
  • theanalyser
    • - 1
    • + 3

    Проблемът явно е доста сериозен!
    Надявам се, че "Капитал" ще ни информира в последствие, както за обяснението на транспортното министерство, така и за предприетите мерки за излизане на ситуацията!

    Нередност?
  • 6
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 3

    Съчетаването на политически изхвърляния и липса на стратегия на държавната политика с непрофесионализъм е характерно за администрацията на правителството и ще засили ударите за Българската икономика, особено в Русия където прогресивно губим пазари и имидж.

    Нередност?
  • 7
    rage_against avatar :-|
    Rage Against
    • - 1
    • + 1

    кой некадърник отново е закъснял, не е дообмислил такива процедури и тем подобни глупости?

    тук трябват не само оставки, ами и намазване с катран и овъргаляне в пера :)

    и в администрацията ни е пълно с прости хора, но и превозвачите са кухи като 5 хралупи :)

    няма ли управление на риска в тая държава? винаги започваме пресконференциите с: "оказа се"...

    Нередност?
Нов коментар