Boeing сключи първа сделка за новите си икономични самолети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing сключи първа сделка за новите си икономични самолети

Associated Press

Boeing сключи първа сделка за новите си икономични самолети

Моделите от серията 737 МАX струват около 100 млн. долара

4532 прочитания

Associated Press

© Associated Press


Американският производител на самолети Boeing обяви, че е получил първата сигурна поръчка за новия модел 737 MAX с висока горивна ефективност. Поръчката е част от сделка за 19 млрд. долара с превозвача Southwest Airlines, която според производителя е най-голямата в историята му, съобщи Ройтерс.

От заявените 208 машини 150 ще бъдат от обновената версия на бестселъра 737, която ще е оборудвана с нови ефективни двигатели. Самолетите трябва да бъдат доставени през 2017 г.

По данни на производителя машините от серията MAX намаляват консумацията на гориво с допълнителни 10-12% спрямо сегашните самолети с тесен фюзелаж. Southwest, която е традиционен клиент на Boeing, е първата пътническа компания, която ще се оборудва с подобрения модел.

Поръчката отразява силното търсене на икономични самолети, предизвикано от опитите на сектора да се възстанови от икономическата криза и да противодейства на нестабилните цени на петрола, коментира Ройтерс.

Още поръчки

"Годината беше много добра от гледна точка на поръчките, които зависеха от обновените модели на Airbus и Boeing. Очакваме това да продължи през 2012 г.", казва Питър Армънт, анализатор на аерокосмическата и отбранителната индустрия в Sterne, Agee & Leach.

Според експерта Boeing вероятно ще получи още поръчки за 737 MAX от досегашните си клиенти. В момента компанията се съревновава с основния си конкурент Airbus за доставка на машини за United Continental Holdings, най-големият превозвач в света.

Новата ценова листа на Boeing показва, че моделът 737 MAX 8 ще се продава за 95.2 млн. долара, а по-голямата версия 737 MAX 9 – за 101.7 млн. долара.

Американският производител на самолети Boeing обяви, че е получил първата сигурна поръчка за новия модел 737 MAX с висока горивна ефективност. Поръчката е част от сделка за 19 млрд. долара с превозвача Southwest Airlines, която според производителя е най-голямата в историята му, съобщи Ройтерс.

От заявените 208 машини 150 ще бъдат от обновената версия на бестселъра 737, която ще е оборудвана с нови ефективни двигатели. Самолетите трябва да бъдат доставени през 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj

    Според Уикипедия, консмацията на гориво на този модел ще е с 4% по-малко в сравнение с Airbus A320neo. Икономията се дължи на използването на двигатели CFM International Leap-1B с увеличен диаметър на вентилатора (168 см или дори 173 см).

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    До коментар [#1] от "ijj":

    всъщност уикипедия казва, че 737max ще използва 2 вида двигаели CFM-56, които имат не увеличени, ами намалени диаметри от 173см и 168см, сравнени с използваните в А320neo CFM-56 и PW1100 с диаметри съответно 198см и 205см... въпреки че по-малкия диаметър предполага по-голям разход на гориво за постигане на същата тяга, той има по-малко тегло и намалено въздушно съпротивление, което в крайна сметка дава 4-те процента по-добра консумация в сравнение с А320neo... :)
    инак боинг като цяло следва консервативната стратегия (както и американската автомобилна индустрия) да не прави коренни промени в дизайните, докато старите все още носят печалба... което не винаги се харесва от клиентите и публиката... но задоволява перфектно акционерите... :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.