С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 23 дек 2011, 12:07, 6204 прочитания

Търговските вериги в САЩ свалиха рязко цените преди Коледа

Отстъпките достигат до 70%. Те показват, че търговците на дребно са готови да пожертват печалбата в името на продажбите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агресивните покупки в "последната минута" в дните преди Коледа са наистина изгодни за пазаруващите, особено в САЩ, където търговците са особено гъвкави и намаляват рязко цените. Това обаче трябва да послужи и като аларма за търговията на дребно и за продължаващия спад на потребителските разходи, коментира New York Times.

Докато офертите за коледни намаления са стандартни почти всяка година, анализаторите твърдят, че отстъпките, които тази година се наблюдават по магазините, са значително по-големи и по-широко разпространени, а търговците са задръстени с твърде много стока, която не могат да пласират. Добрите продажби, реализирани около Денят на благодарността (започнали с т.нар. черен петък), не се оказаха трайни.


"Мнозина търговци на дребно навлязоха в празничния сезон с доста оптимистични планове за продажбите си, очаквайки че купувачите ще се впуснат в пазаруването, плащайки пълната цена на продуктите. Но това не се случи и в последните дни преди Коледа търговците на дребно станаха много по-агресивни в промоциите", заяви Дейвид Басук, управляващ директор в консултантската фирма AlixPartners, която следи отблизо потребителските настроения, не само в САЩ, но и в Европа.

Намаления до 70%

Пазаруващите купуват подаръци на фона на засилващите се очаквания за несигурна година, високата безработица, повишените цени на храните и дълговата криза в Европа. 



Промоциите обявени последните два дена са наистина фрапиращи: до 70% отстъпка за играчки в Amazon; до 50% намаление на подаръци в Restoration Hardware; 40% отстъпка на почти всичко в American Eagle Outfitters, Talbots, Limited и Wet Seal, и 30% отстъпка на всичко в J.Crew.

"Случващото се е един вид игра на изчакване, между търговците на дребно и потребителите", каза Джералд Сторч, главен изпълнителен директор на Toys "R" Us, пред CNBC миналата седмица. "И изглежда като победа за потребителите", допълва той.

Сделките "last-minute"

Сделките "last-minute" за много от хората дойдоха като истински коледен подарък, позволявайки им да пазаруват наистина изгодно. Потребител на Twitter пише: "Това е Коледа - буквално всичко се продава с намаление."

Големите отстъпки обаче означават, че търговците на дребно са готови да пожертват печалбата само и само, за да имат продажби.

"Всяка година продажбите все повече намаляват и това е начинът (намаленията и промоциите) търговците на дребно да ги задържат на някакво приемливо ниво", коментира каза Пол Лежус от Nomura. "Има обаче по-голям натиск за сваляне на цените, отколкото можеше да се очаква", допълва той.

New York Times коментира, че истинските ценови "подаръци" ще са след две седмици, когато търговците ще имат много залежала стока, от която ще трябва да се освободят. Както заяви един директор на голяма верига за търговия на дребно, пожелал анонимност: "Всеки ще иска да се отърве от стоките си в наличност, с които се е запасил за празниците и колкото и да е нисък маржът на печалба днес, той наистина ще е много по-нисък през следващата седмица и седмица след това, когато потокът от пазаруващи спре."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 213 прочитания

Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати

Продажбите на новия iPhone и услугите са помогнали за отличното представяне през последното тримесечие

29 яну 2020, 169 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
"Нафтекс" е купила обратно дела си в "Петрол"

Печалбата на продавача "Вянд ойл" от препродажбата е над 4 млн. лева

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10