Кризата затвори близо 10% от машиностроителните фирми
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кризата затвори близо 10% от машиностроителните фирми

Кризата затвори близо 10% от машиностроителните фирми

Въпреки тежката ситуация от сектора очакват ръст през втората половина на годината

2899 прочитания

© Юлия Лазарова


Около 10 на сто от фирмите от машиностроенето са преустановили дейността си заради кризата, в това число някои от тях са спрели работа и през 2011 г., съобщи Илия Келешев, председател на Българската браншова камара по машиностроене. Той участва в представянето на предстоящата в София промишлена изложба с шест тематики, посветени на ключови сектори на българската индустрия.

Близо 2000 фирми у нас имат предмет на дейност машиностроене. Компаниите, които формират над 90 на сто от машиностроителната продукция в страната, са 350 - 400. Ако тази година продължи да е свит вътрешният пазар и има проблем на външните пазари, вероятно през 2012 г. още фирми ще преустановят дейността си, прогнозира Илия Келешев, цитиран от БТА.

Сега в машиностроителното производство са заети 110 хил. човека, което е с около 28 хил. по-малко спрямо 2008 г. В периода 2002 - 2005 г. инвестициите в сектора са били равни на амортизационните отчисления, показват данни на камарата. В края на 2008 г. 9100 евро са били вложенията на един зает в машиностроенето, което е ръст около три пъти спрямо 2005 г.

Въпреки преустановяването на дейността на някои от компаниите, от браншовата камара по машиностроене се надяват тази година да се задържи равнището на сектора от 2011 г., а след второто полугодие да се постигне дори растеж. Келешев прогнозира, че януари и февруари ще има намаляване в обемите на износ и на произведената продукция. Повече от половината от машиностроителната продукция се изнася, като 60 на сто от експорта е за страните от ЕС. Водещи пазари са Германия, следвана от Италия. Състоянието на тези две икономики и като цяло на държавите от ЕС ще предопредели и перспективите пред българското на машиностроенето през тази година.

Около 10 на сто от фирмите от машиностроенето са преустановили дейността си заради кризата, в това число някои от тях са спрели работа и през 2011 г., съобщи Илия Келешев, председател на Българската браншова камара по машиностроене. Той участва в представянето на предстоящата в София промишлена изложба с шест тематики, посветени на ключови сектори на българската индустрия.

Близо 2000 фирми у нас имат предмет на дейност машиностроене. Компаниите, които формират над 90 на сто от машиностроителната продукция в страната, са 350 - 400. Ако тази година продължи да е свит вътрешният пазар и има проблем на външните пазари, вероятно през 2012 г. още фирми ще преустановят дейността си, прогнозира Илия Келешев, цитиран от БТА.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK