Поне половината банки с проблеми при общите условия по кредитите

Комисията за защита на потребителите проверява финансовите институции

През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях    ©  Юлия Лазарова
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях    ©  Юлия Лазарова

Поне при половината банки на пазара у нас (общо 31 с клоновете на чужди кредитни институции – бел. ред.) има проблеми с общите условия, които са част от договора за кредит, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Веселин Златев пред журналисти. Комисията проверява общите условия към договорите за кредити за физически лица на всички банки, след като ги е изискала от тях.

Целта на този секторен преглед е да уведомим българския потребител за съществуването на неправомерни клаузи, ако има такива, в общите условия поне на десетте най-големи банки, посочи Златев. Днес е световният ден на потребителя, който преминава под мотото "Нашите пари. Нашите права. Кампания за реалния избор".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се