Поне половината банки с проблеми при общите условия по кредитите

Комисията за защита на потребителите проверява финансовите институции

През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях    ©  Юлия Лазарова
През пролетта на миналата година Комисията за зашита на потребителите отвори приемна за жалби срещу мобилните оператори. Днес от КЗП отчетоха, че най-големия брой жалби са именно срещу тях    ©  Юлия Лазарова

Поне при половината банки на пазара у нас (общо 31 с клоновете на чужди кредитни институции – бел. ред.) има проблеми с общите условия, които са част от договора за кредит, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Веселин Златев пред журналисти. Комисията проверява общите условия към договорите за кредити за физически лица на всички банки, след като ги е изискала от тях.

Целта на този секторен преглед е да уведомим българския потребител за съществуването на неправомерни клаузи, ако има такива, в общите условия поне на десетте най-големи банки, посочи Златев. Днес е световният ден на потребителя, който преминава под мотото "Нашите пари. Нашите права. Кампания за реалния избор".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stdmv avatar :-|
    stdmv
    • + 9

    А КЗП санкционира ли практиката общите условия на банките да се променят едностранно, без съгласие на клиентите, вкл. и по отношение на ключови елементи, като лихви и такси?

    Или казано иначе, откъде КЗП е сигурна, че са й дали истинските правила, като всяка банка може да ги промени, в момента в който КЗП или клиентът за излезли от банката?

    Нередност?
  • 2
    kreditkiller avatar :-|
    kreditkiller

    Клауза която позволява едностранното увеличение на лихвата е неравноправна. Поради това всеки съд осъжда банката да върне неправомерно надвзетите суми.
    Пълна лъжа е че има жалбите са заради това че длъжника не е бил уведомен за увеличението. Самото увеличение е ПРОТИВОЗАКОННО тъй като е извършено по неравноправните клаузи.
    Айде да си казваме истината г-н Веселин Златев от КЗП, стига сте заблуждавали хората

    Нередност?
  • 3
    stdmv avatar :-|
    stdmv

    До коментар [#2] от "kreditkiller":
    Почти всички клаузи от общите условия и самия договор са в полза на банката. Но това не им пречи да ги "работят" от десетилетие.

    На практика банките "цакат" всичките си клиенти наред. А много малко се усещат навреме и реагират или внасят жалби (още по-малко дела)

    Нередност?
Нов коментар