Шефът на Fiat: Секторът отново ще печели, ако производството се свие с 20%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шефът на Fiat: Секторът отново ще печели, ако производството се свие с 20%

Шефът на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе предлага радикални мерки, за да може секторът отново да стане печеливш. Серджио Маркионе Sergio Marchionne, chief executive of Fiat SpA and Chrysler Group, speaks to

Шефът на Fiat: Секторът отново ще печели, ако производството се свие с 20%

За целта трябва да се закрият десетина завода

2709 прочитания

Шефът на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе предлага радикални мерки, за да може секторът отново да стане печеливш. Серджио Маркионе Sergio Marchionne, chief executive of Fiat SpA and Chrysler Group, speaks to

© Alessandro Bianchi


Производството на автомобили в Европа трябва да се намали с 20 процента, за да може автомобилният сектор да стане отново печеливш, заяви в интервю за в. "Фигаро" главният изпълнителен директор на автомобилната компания "Фиат" (Fiat) Серджо Маркионе. "Секторът се сблъсква със свръхпроизводство, чийто обем достига около 20 процента. Тази тенденция се забелязва най-вече при малките автомобили, които се продаван евтино. Затова никой от автомобилните производители в Европа не печели," посочи Маркионе, който тази година председателства Европейската асоциация на производителите на автомобили.

По думите му САЩ вече са се сблъсквали през 2007-2008 г. с този проблем, когато компаниите на са могли да продадат всички произведени автомобили. "Тогава американците намалиха с 20 процента производствените си мощности и сега печелят", посочи ръководителят на Fiat и Chrysler, съобщи БТА.

Маркионе предлага да се постъпи така и в Европа, като според него "тази болезнена процедура ще продължи 12 месеца, но ще я преживеем". По оценка на експерти 20% от годишното автомобилно производство в Европа са над 3 милиона автомобила. За да се съкрати обемът, ще трябва да се закрият десетина предприятия.

Маркионе е на мнение, че сега ситуацията на европейския автомобилен пазар е катастрофална. Според него обемът на пазара тази година ще се свие с 5 процента и така отрицателната тенденция ще се запази вече пет поредни години. Той е на мнение, че пазарът ще се възстанови не по-рано от 2014 г. Трябва да се извлече полза от тази пауза, за да преструктурира секторът, посочи Маркионе.

Пет месеца спад

Продажбите на нови леки коли в страните от ЕС продължават да вървят надолу за пети пореден месец. Данните от средата на месеца на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) показват, че спадът през февруари е 9.7% в сравнение със същия месец на миналата година, като през януари търсенето се сви със 7.1 на сто.

През вторият месец на 2012 г. в страните от ЕС са били купени 888 878 нови автомобила, а за януари и февруари - 1 858 066 или с 8.3% по-малко от същия период на миналата година. За последните дванадесет месеца само през четири статистиката отчита ръст на продажбите.

От началото на годината едва в 12 от 26 страни, членки на ЕС, има повишаване на търсенето, като Малта не е дала данни за своя пазар. През февруари от големите пазари срив отчитат всички, с изключение на Германия, където нивата са същите като през същия месец на 2011 г. Във Франция сделките са със 20.2% по-малко, в Италия с 18.9%, във Великобритания с 2.5%, а в Испания с 2.1%.

За първите два месеца нивата на продажбите са по-ниски навсякъде, като в Испания, Германия и Великобритания те са се понижили с под едни процент. Най-драматично изглежда положението във Франция (-20.5%) и Италия (-17.8 на сто).

От 26-те страни от ЕС, дали данни за пазара си, най-голям повод за оптимизъм имат в Румъния, където за двата месеца на година отчитат ръст на продажбите от 54 на сто, Унгария (+31.8%) и Естония (+21.2%).

Производството на автомобили в Европа трябва да се намали с 20 процента, за да може автомобилният сектор да стане отново печеливш, заяви в интервю за в. "Фигаро" главният изпълнителен директор на автомобилната компания "Фиат" (Fiat) Серджо Маркионе. "Секторът се сблъсква със свръхпроизводство, чийто обем достига около 20 процента. Тази тенденция се забелязва най-вече при малките автомобили, които се продаван евтино. Затова никой от автомобилните производители в Европа не печели," посочи Маркионе, който тази година председателства Европейската асоциация на производителите на автомобили.

По думите му САЩ вече са се сблъсквали през 2007-2008 г. с този проблем, когато компаниите на са могли да продадат всички произведени автомобили. "Тогава американците намалиха с 20 процента производствените си мощности и сега печелят", посочи ръководителят на Fiat и Chrysler, съобщи БТА.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    bondinio avatar :-|
    bondinio

    гениално, типичен италиански жмудел

  • 2
    vagabond66 avatar :-?
    vagabond66

    Много интересен подход. Да се намалят произведените автомобили с 20% , за да стане пак печелившо производството . Ами то като не се купуват определени модели и марки автомобили, точно това ще се получи:- намаление на производството им. Въпросът е, кои ще се окажат "най- слабите" ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.