"Петрол" е продавал по-скъпо, но по-малко гориво
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Петрол" е продавал по-скъпо, но по-малко гориво

"Петрол" е продавал по-скъпо, но по-малко гориво

Компанията ще използва агресивен маркетинг през тази година в опит да увеличи продажбите си

4360 прочитания

Дистрибуторът на горива "Петрол" отчита близо 3% ръст в приходите си от продажби за миналата година до 531 млн. лв., но причината за увеличението е базирана изцяло на по-скъпото продавано гориво. Като обем продадени горива дружеството отчита 7% спад. Причина за свития обем продажби е "тежката икономическа ситуация в страната и свитото вътрешно потребление", обясняват в годишния си доклад за дейността от "Петрол". Обемите продадено гориво се свиват за трета поредна година и се превръщат в тенденция. Заради по-малкото продадени горива компанията е загубила пазарен дял при дистрибуцията на дребно, но с 14.33% остава в топ 3.

Очакванията на ръководството на "Петрол" са през следващите години да се изостри конкуренцията между големите играчи на пазарите на дребно, като постепенно по-дребните независими търговци ще излязат от бизнеса с горива.

Развитие на бензиностанциите

През текущата година ще продължи развитието на програмата за спешни ремонти на стари бензиностанции. "Съгласно пановете на ръководството през 2012 г. по този метод ще бъдат реновирани значителен брой бензиностанции", обясняват в доклада си от мениджмънта на дружеството. Следвайки стратегията за разширяване на пазарния дял на дружеството на пазара на дребно по програмата за франчайзинг, "Петрол" планира да привлече 15 нови обекта. Ръководството планира да започне и изграждането на енергоспестяващи системи по съществуващите търговски обекти.

Агресивен маркетинг

През следващата година ръководството на дружеството ще насочи усилията си и към водене на активна маркетингова политика. По отношение на клиентите насоката е към привличане на нови групи от клиенти, които не са били сериозно застъпени в досегашните маркетингови планове, и изграждане на групи лоялни корпоративни клиенти, които да увеличат своя дял в общия обем на продажбите в търговските обекти. "Предвидени са мащабни маркетингови прояви - игри и промоции, подкрепени с медийни изяви, които да доведат до планиран ръст на продажбите на горива от 1.5%", обясняват в доклада си от дружеството.

Ръководството на компанията планира и да продължи развитието на картовата система на "Транскарт", както и създаване на система за клиентска лоялност.

Дистрибуторът на горива "Петрол" отчита близо 3% ръст в приходите си от продажби за миналата година до 531 млн. лв., но причината за увеличението е базирана изцяло на по-скъпото продавано гориво. Като обем продадени горива дружеството отчита 7% спад. Причина за свития обем продажби е "тежката икономическа ситуация в страната и свитото вътрешно потребление", обясняват в годишния си доклад за дейността от "Петрол". Обемите продадено гориво се свиват за трета поредна година и се превръщат в тенденция. Заради по-малкото продадени горива компанията е загубила пазарен дял при дистрибуцията на дребно, но с 14.33% остава в топ 3.

Очакванията на ръководството на "Петрол" са през следващите години да се изостри конкуренцията между големите играчи на пазарите на дребно, като постепенно по-дребните независими търговци ще излязат от бизнеса с горива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    0888571682 avatar :-|
    0888571682

    ПЕТРОЛ Е ЕДИНСТВЕНАТА ФИРМА ПРЕДЛАГАЩА ЗА БИЗНЕС КЛИЕНТИТЕ СИ ЗАРЕЖДАНЕ С МАГНИТНИ КАРТИ НА ТРАНСКАРТ (НА ВЕРЕСИЯ) И ДА ОБОБЩАВАТ ВСИЧКО В ЕДНА ОБОБЩЕНА ФАКТУРА. ТОВА ИМ Е МН. ГОЛЯМО ПРЕДИМСТВО. ИНАЧЕ В ПРОДАЖБИТЕ НЕ СА ДОСТАТЪЧНО АГРЕСИВНИ И ГЪВКАВИ КЪМ БИЗНЕСА. БИ БИЛО ДОБРЕ ДА ПРОДАВАТ ЧРЕЗ АФИЛИАЛЕ (КАТО ЕЙВЪН И ОРИФЛЕЙМ), А НЕ ДА СЕ ЧАКАТ САМО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ (В КОИТО ТЕ СА НОМЕР 1).

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    baba_minka avatar :-|
    baba_minka

    "Петрол" е продавал по-скъпо, но по-малко гориво.
    --------------------------------------------------
    ...но за сметка на това и много по-некачествено (лично мнение и никой не ангажирам с това).
    Или аз не уцелвам на хубави техни бензиностанции или колите които съм имал не харесват тази верига и това е, винаги съм влизал в преразход и не са ми вървели машините.Без значение газ, бензин или дизел е не ще и не ще и това е.Имам познати които са доволни но са единици.Показателно за една бензиностанция са такситата, има ли наредени бакшиши значи горивата са им хубави.Аз поне такси на Петрол не съм виждал.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK