С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 17 апр 2012, 13:17, 6762 прочитания

Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно

Единствено германските производители отчитат ръст в продажбите на нови автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поради значителния спад в реализацията на продукцията от компаниите Fiat, Renault и Peugeot Citroen, европейските продажби на автомобили са спаднали до 14-годишно дъно през миналия месец. Основна причина е застоят в икономическия растеж и кризата с държавните дългове в региона, предаде Blomberg.

Регистрациите на нови коли в Европейски съюз (плюс Швейцария, Норвегия и Исландия) са спаднали с 6.6% спрямо година по-рано до 1.5 млн. превозни средства, което е най-ниската стойност от март 1998 г. насам, се казва днес в изявлението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (European Automobile Manufacturers’ Association) със седалище в Брюксел. За първото тримесечие продажбите са спаднали с 7.3% до 3.43 млн. превозни средства.


В България през март са продадени 1483 автомобила или с 6.6% по-малко спрямо същия месец на миналата година. Общо за първото тримесечие са регистрирани 4452 нови превозни средства или с 12.5% повече спрямо същия период на 2011 г. През миналата година обаче стана ясно, че този ръст може да се нарече кух, защото се дължи на реекспорт на автомобили за Германия заради по-изгодните цени у нас.

От Peugeot, Toyota и BMW прогнозират свиване с около 5% на автомобилния пазар в региона през тази година. Ако прогнозата се сбъдне, това ще петата година поред на свиване, като причината отново е политиката на икономии с цел да се ограничи разрастването на дълговата криза в еврозоната.

"Има обща криза на доверието в Европа. Това не е атмосфера, която да води до оптимизъм", казва Карлос да Силва, анализатор в IHS Automotive. "Не само частните потребители остават предпазливи, но и държавните поръчки намаляват", допълва той.



Продажбите на автомобили във Франция, втория по големина пазар в Европа след Германия, се сринаха с 23%, а сделките в Италия са спаднали с 27%.

Европейските продажби на най-големия италиански производител Fiat са паднали с 26% до 81 469 автомобила по данни на асоциацията. От базираната в Торино компания заявиха днес, че доставките им са били възпрепятствани от стачката на шофьори на камиони в страната.

Peugeot, който е вторият най-голям производител на автомобили в Европа след Volkswagen, анонсира в края на февруари сключване на алианс с американския производител General Motors. Споразумението предвижда съвместни придобивания и споделяне на ресурси при производството на автомобили. Продажбите на базираната в Париж компания са паднали с 19% до 165 хил. автомобила през миналия месец. Другият френски производител Renault отчете 20% спад в европейските продажби до 113 хил. превозни средства.

Американските компании също бележат спадове на продажбите си в Европа, като при Ford те са с 7.6% надолу през март до 131 хил. автомобила спрямо година по-рано. Най-големият автомобилен производител в света GM отчете 10% спад до 130 хил.

На фона на този спад отново само германските автомобилни компании бележат ръст, като продажбите на Volkswagen в Европа през март са нараснали с 1.7% до 352 хил. автомобила спрямо година по-рано. При BMW и Daimler ръстът дори е по-голям - съответно с 3.2% и 5.1%, съответно до 93 хил. и 74 хил. автомобила.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1459 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 991 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
По-високите застраховки за туроператорите се планират от лятото

Таванът става 1.4 млн. лв вместо сегашните 200 хил. лв

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10