Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно

Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.

Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно

Единствено германските производители отчитат ръст в продажбите на нови автомобили

Христо Съйнов
6873 прочитания

Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.

© Fabian Bimmer


Поради значителния спад в реализацията на продукцията от компаниите Fiat, Renault и Peugeot Citroen, европейските продажби на автомобили са спаднали до 14-годишно дъно през миналия месец. Основна причина е застоят в икономическия растеж и кризата с държавните дългове в региона, предаде Blomberg.

Регистрациите на нови коли в Европейски съюз (плюс Швейцария, Норвегия и Исландия) са спаднали с 6.6% спрямо година по-рано до 1.5 млн. превозни средства, което е най-ниската стойност от март 1998 г. насам, се казва днес в изявлението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (European Automobile Manufacturers’ Association) със седалище в Брюксел. За първото тримесечие продажбите са спаднали с 7.3% до 3.43 млн. превозни средства.

В България през март са продадени 1483 автомобила или с 6.6% по-малко спрямо същия месец на миналата година. Общо за първото тримесечие са регистрирани 4452 нови превозни средства или с 12.5% повече спрямо същия период на 2011 г. През миналата година обаче стана ясно, че този ръст може да се нарече кух, защото се дължи на реекспорт на автомобили за Германия заради по-изгодните цени у нас.

От Peugeot, Toyota и BMW прогнозират свиване с около 5% на автомобилния пазар в региона през тази година. Ако прогнозата се сбъдне, това ще петата година поред на свиване, като причината отново е политиката на икономии с цел да се ограничи разрастването на дълговата криза в еврозоната.

"Има обща криза на доверието в Европа. Това не е атмосфера, която да води до оптимизъм", казва Карлос да Силва, анализатор в IHS Automotive. "Не само частните потребители остават предпазливи, но и държавните поръчки намаляват", допълва той.

Продажбите на автомобили във Франция, втория по големина пазар в Европа след Германия, се сринаха с 23%, а сделките в Италия са спаднали с 27%.

Европейските продажби на най-големия италиански производител Fiat са паднали с 26% до 81 469 автомобила по данни на асоциацията. От базираната в Торино компания заявиха днес, че доставките им са били възпрепятствани от стачката на шофьори на камиони в страната.

Peugeot, който е вторият най-голям производител на автомобили в Европа след Volkswagen, анонсира в края на февруари сключване на алианс с американския производител General Motors. Споразумението предвижда съвместни придобивания и споделяне на ресурси при производството на автомобили. Продажбите на базираната в Париж компания са паднали с 19% до 165 хил. автомобила през миналия месец. Другият френски производител Renault отчете 20% спад в европейските продажби до 113 хил. превозни средства.

Американските компании също бележат спадове на продажбите си в Европа, като при Ford те са с 7.6% надолу през март до 131 хил. автомобила спрямо година по-рано. Най-големият автомобилен производител в света GM отчете 10% спад до 130 хил.

На фона на този спад отново само германските автомобилни компании бележат ръст, като продажбите на Volkswagen в Европа през март са нараснали с 1.7% до 352 хил. автомобила спрямо година по-рано. При BMW и Daimler ръстът дори е по-голям - съответно с 3.2% и 5.1%, съответно до 93 хил. и 74 хил. автомобила.

Поради значителния спад в реализацията на продукцията от компаниите Fiat, Renault и Peugeot Citroen, европейските продажби на автомобили са спаднали до 14-годишно дъно през миналия месец. Основна причина е застоят в икономическия растеж и кризата с държавните дългове в региона, предаде Blomberg.

Регистрациите на нови коли в Европейски съюз (плюс Швейцария, Норвегия и Исландия) са спаднали с 6.6% спрямо година по-рано до 1.5 млн. превозни средства, което е най-ниската стойност от март 1998 г. насам, се казва днес в изявлението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (European Automobile Manufacturers’ Association) със седалище в Брюксел. За първото тримесечие продажбите са спаднали с 7.3% до 3.43 млн. превозни средства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman

    И ще падат и още , и още ....

  • 2
    hypopotam avatar :-(
    Хипчо

    Днес, след Великден, само страх и ужасТ........

  • 3
    nikolaiski avatar :-|
    Николай Узунов

    В кризата се осъществява най-добрия "контрол на качество".В случая немците доказват за пореден път, че произвеждат най-добрата продукция.В САЩ, на онзи огромен пазар никъде не съм виждал Пежо, Рено, Ситроен, но с Мерцедеси и БМВ-та е пъълно.Предполагам, че и в Китай е подобна картинката.В настоящия момент само най-добрите оцеляват.

  • 4
    rayko_g avatar :-|
    RG

    Мачкайте, машини немски !!!

  • 5
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    Нищо изненадващо не виждам!

  • 6
    milena_82 avatar :-|
    milena_82

    Вие сте написали причината-КРИЗАТА!На фона на тази криза нищо изненадващо няма!

  • 7
    ial avatar :-|
    ial

    До феновете на Фолксжаген и БМВ по- горе:

    Добре е да търсите потжърьдение на лияните си предпояитаниш, но погледнете на темата и от малко по- друг ъгъл:
    - Тъй като Германия що годе се спражш прилично в кризата, а местния фовинизъм е силен, относително тези брандове тежат по- силно.
    Франция, Италия и сие са надолу, респективно техните автомобилни индустрии страдат по- силно.

    Разбира се, има и много други причини - покупка на бранд, не на автомобил, остатъчна стойност, изгодни оферти и т.н. Факт е, че Волксваген е във възход, но той не се дължи основно на дизайна на колите им, на качеството на изработка или сигурността.

  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Да се благодарят на Меркозето, щото им "уредиха" продажби с минус....

  • 9
    ivan_dm avatar :-|
    Ламбо

    До коментар [#7] от "ial":

    Подобряването на продажбите не немските автомобили според мен не се дължи на "местния шовинизъм", а чисто и просто на растежа в продажбите в следните пазари: САЩ, Китай и Русия. Виж колко немски автомобила са продадени там за миналата и началото на тази година, сравни тогава данните с тези в Германия.

    Фолксваген са във възход, но не само в продажбите си. В последните години там обърнаха изключително внимание на качеството в изработката и съвместимостта на частите при различните модели. Заради двете - Фолксвагенът стана по-скъп автомобил, което никак не се харесва на немския купувач.

    Ауди направиха сериозен пробив в първа лига при луксозните автомобили. Достатъчно е само да си представим какво произвеждаха Ауди преди 10г. и какво произвеждат днес.

    За БМВ нямам какво ново да кажа, освен че инвестираха маса пари в новите си модели и мисля, че тази стратегия започна да се изплаща в поседните години. Високи технологии, първокачествени материали и немската инженерна мисъл са комбинирани в техните автомобили. Дори бих казал, че автомобилите им са прекалено автоматизирани и вероятно изпреварват времето си.

    Мерцедес останаха някак на заден план, но скоро ще се завърнат с новата С-класа (Це), а тя има наистина невероятен дизайн. Имат обаче страхотна конкуренция в този сегмент и наистина С-класата трябва да е впечатляващ автомобил, за да се надяват на добри продажби.

    Обаче ми прави впечатление, че корейските автомобили правят пробив на немския пазар. Все по-често виждам Киа и Хюндай по немските пътища. Дали заради изгодната цена или заради 5 до 7 годишната гаранция, трябва да призная, че тези автомобили са апетитна хапка, за хората с по-малък бюджет. Добър дизайн, нелоши двигатели, добро качество и ниска цена. Има голям шанс тези марки да се радват на добър успех в следващите години. Ще видим.

  • 10
    _scythe_ avatar :-|
    _scythe_

    Бях в София преди голямото преселение за Великден, и ми направи впечатление, че има повече Ланд Крузери, отколкото Яриси, или даже Короли. Ако са купувани в БГ, българската Тойота потрива доволно ръце.

    А в Германия цените на колите са си височки, например за Форд, едната Фиеста започва от 11,800 ойро в ДЕ, а в БГ - от 9,100 ойро.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK