Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно
Единствено германските производители отчитат ръст в продажбите на нови автомобили


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Поради значителния спад в реализацията на продукцията от компаниите Fiat, Renault и Peugeot Citroen, европейските продажби на автомобили са спаднали до 14-годишно дъно през миналия месец. Основна причина е застоят в икономическия растеж и кризата с държавните дългове в региона, предаде Blomberg.
Регистрациите на нови коли в Европейски съюз (плюс Швейцария, Норвегия и Исландия) са спаднали с 6.6% спрямо година по-рано до 1.5 млн. превозни средства, което е най-ниската стойност от март 1998 г. насам, се казва днес в изявлението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (European Automobile Manufacturers’ Association) със седалище в Брюксел. За първото тримесечие продажбите са спаднали с 7.3% до 3.43 млн. превозни средства.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
И ще падат и още , и още ....
Днес, след Великден, само страх и ужасТ........
В кризата се осъществява най-добрия "контрол на качество".В случая немците доказват за пореден път, че произвеждат най-добрата продукция.В САЩ, на онзи огромен пазар никъде не съм виждал Пежо, Рено, Ситроен, но с Мерцедеси и БМВ-та е пъълно.Предполагам, че и в Китай е подобна картинката.В настоящия момент само най-добрите оцеляват.
Мачкайте, машини немски !!!
Нищо изненадващо не виждам!
Вие сте написали причината-КРИЗАТА!На фона на тази криза нищо изненадващо няма!
До феновете на Фолксжаген и БМВ по- горе:
Добре е да търсите потжърьдение на лияните си предпояитаниш, но погледнете на темата и от малко по- друг ъгъл:
- Тъй като Германия що годе се спражш прилично в кризата, а местния фовинизъм е силен, относително тези брандове тежат по- силно.
Франция, Италия и сие са надолу, респективно техните автомобилни индустрии страдат по- силно.
Разбира се, има и много други причини - покупка на бранд, не на автомобил, остатъчна стойност, изгодни оферти и т.н. Факт е, че Волксваген е във възход, но той не се дължи основно на дизайна на колите им, на качеството на изработка или сигурността.
Да се благодарят на Меркозето, щото им "уредиха" продажби с минус....
До коментар [#7] от "ial":
Подобряването на продажбите не немските автомобили според мен не се дължи на "местния шовинизъм", а чисто и просто на растежа в продажбите в следните пазари: САЩ, Китай и Русия. Виж колко немски автомобила са продадени там за миналата и началото на тази година, сравни тогава данните с тези в Германия.
Фолксваген са във възход, но не само в продажбите си. В последните години там обърнаха изключително внимание на качеството в изработката и съвместимостта на частите при различните модели. Заради двете - Фолксвагенът стана по-скъп автомобил, което никак не се харесва на немския купувач.
Ауди направиха сериозен пробив в първа лига при луксозните автомобили. Достатъчно е само да си представим какво произвеждаха Ауди преди 10г. и какво произвеждат днес.
За БМВ нямам какво ново да кажа, освен че инвестираха маса пари в новите си модели и мисля, че тази стратегия започна да се изплаща в поседните години. Високи технологии, първокачествени материали и немската инженерна мисъл са комбинирани в техните автомобили. Дори бих казал, че автомобилите им са прекалено автоматизирани и вероятно изпреварват времето си.
Мерцедес останаха някак на заден план, но скоро ще се завърнат с новата С-класа (Це), а тя има наистина невероятен дизайн. Имат обаче страхотна конкуренция в този сегмент и наистина С-класата трябва да е впечатляващ автомобил, за да се надяват на добри продажби.
Обаче ми прави впечатление, че корейските автомобили правят пробив на немския пазар. Все по-често виждам Киа и Хюндай по немските пътища. Дали заради изгодната цена или заради 5 до 7 годишната гаранция, трябва да призная, че тези автомобили са апетитна хапка, за хората с по-малък бюджет. Добър дизайн, нелоши двигатели, добро качество и ниска цена. Има голям шанс тези марки да се радват на добър успех в следващите години. Ще видим.
Бях в София преди голямото преселение за Великден, и ми направи впечатление, че има повече Ланд Крузери, отколкото Яриси, или даже Короли. Ако са купувани в БГ, българската Тойота потрива доволно ръце.
А в Германия цените на колите са си височки, например за Форд, едната Фиеста започва от 11,800 ойро в ДЕ, а в БГ - от 9,100 ойро.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.