Продажбите на автомобили в Европа стигнаха 14-годишно дъно

Единствено германските производители отчитат ръст в продажбите на нови автомобили

Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.
Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.    ©  Fabian Bimmer
Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.
Десетки автомобили Volkswagen са подредени на многоетажен шоурум в централата на компанията във Волфсбург. Компанията е една от малкото, която успява да увеличи продажбите си през последното тримесечие на фона на гигански сривове при нейните конкуренти.    ©  Fabian Bimmer

Поради значителния спад в реализацията на продукцията от компаниите Fiat, Renault и Peugeot Citroen, европейските продажби на автомобили са спаднали до 14-годишно дъно през миналия месец. Основна причина е застоят в икономическия растеж и кризата с държавните дългове в региона, предаде Blomberg.

Регистрациите на нови коли в Европейски съюз (плюс Швейцария, Норвегия и Исландия) са спаднали с 6.6% спрямо година по-рано до 1.5 млн. превозни средства, което е най-ниската стойност от март 1998 г. насам, се казва днес в изявлението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (European Automobile Manufacturers’ Association) със седалище в Брюксел. За първото тримесечие продажбите са спаднали с 7.3% до 3.43 млн. превозни средства.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал