Роботи издигат китайските заводи до нови висоти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Роботи издигат китайските заводи до нови висоти

Все повече китайски заводи за автомобили се роботизират по примера на европейските си конкуренти като Mercedes Benz.

Роботи издигат китайските заводи до нови висоти

По този начин ще се конкурират още по-успешно в света

12152 прочитания

Все повече китайски заводи за автомобили се роботизират по примера на европейските си конкуренти като Mercedes Benz.

© Reuters


Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на Great Wall Motors в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Ройтерс.

За частния китайски автомобилостроител (открил през пролетта и завод в България заедно с "Литекс моторс"), който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече от спестяване на разходите. Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с тези на световните автомобилостроители.

Не трябва да си експерт, за да видиш разликата в качеството между китайските коли и автомобилите, произведени от Audi и Volkswagen, посочва Ли Шаохуей, който отговаря за техниката за автоматично управление в компанията. "За да се справим с тези конкуренти, нямаме друг избор освен използването на оборудване и технологии на по-високо равнище", добави той.

Китайският промишлен сектор все повече се управлява от машини - от заводите за автомобили до цеховете за микрочипове. Според финансовия холдинг Nomura 28 процента от машините в заводите в Китай са цифрозирани. Това може да е доста под 83-те процента в Япония, но Китай расте доста по-бързо от Япония при съотносимия етап на развитие, отбелязва Гъ Вънцзе, анализатор в Nomura.

Армията от евтина работна ръка, която превърна Китай в производствен център, не е нито толкова огромна, колкото някога се смяташе, нито е толкова евтина. Затова производителите харчат много средства за машини, които ще ги направят по-производителни и ще подобрят качеството на стоките.

Тази промяна ще създава все по-големи предизвикателства за американските, японските и европейските промишлени компании, които не са свикнали да се конкурират с китайските фирми в сегмента на скъпите стоки на пазара.

Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на Great Wall Motors в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Ройтерс.

За частния китайски автомобилостроител (открил през пролетта и завод в България заедно с "Литекс моторс"), който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече от спестяване на разходите. Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с тези на световните автомобилостроители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    nick11 avatar :-|
    Николай_1

    Когато роботите и роботизираните коплекси , за които става дума в статията , започнат да се произвеждат в Китай , чак тогава заглавието на същата статия :" Роботи издигат китайските заводи до нови висоти" , ще придобие смисъл.

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    по интересно е какво ще направят мильоните разглезени от градския живот бивши селяни... :)

  • 3
    mima2 avatar :-|
    Горгона Медуза

    До коментар [#1] от "Николай_1":

    Да се надяваме, че това никога няма да се случи.

  • 4
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    До коментар [#3] от "Маричка":

    Не съм "за" китайците, но натам вървят нещата - засега внасят роботите, след време и ще ги произвеждат...за наше огромно съжаление. А ние освен да се самосъжаляваме, друго не правим, затова ще продължаваме да гледаме отстрани и да се чудим защо сме на тоя хал...

  • 5
    aristomen_ivanov avatar :-|
    aristomen_ivanov

    До коментар [#3] от "Маричка":

    На там вървим ,мила ми Маричке!

  • 6
    atanas_au avatar :-|
    atanas_au

    Грейт Уол знаят как да ни изненадат :) - много е напреднала работата :)

  • 7
    silviq007 avatar :-|
    silviq007

    Много добре са го замислили пак...сега ще разбият :)

  • 8
    gost22 avatar :-P
    gost22

    До коментар [#2] от "tucker case":
    Ще ги направят консуматори. А за да консумират повече, ще им дават кредити...

  • 9
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    28 % - не си губят времето.

  • 10
    azjoro avatar :-|
    azjoro

    Че то струва ли си? Робот по-евтино ли излиза от китаец? Харчи ток, части на някво време.. От китаец може и по-ефтино да излиза, но от българин едва ли


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK