Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на Great Wall Motors в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Ройтерс.
За частния китайски автомобилостроител (открил през пролетта и завод в България заедно с "Литекс моторс"), който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече от спестяване на разходите. Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с тези на световните автомобилостроители.
Не трябва да си експерт, за да видиш разликата в качеството между китайските коли и автомобилите, произведени от Audi и Volkswagen, посочва Ли Шаохуей, който отговаря за техниката за автоматично управление в компанията. "За да се справим с тези конкуренти, нямаме друг избор освен използването на оборудване и технологии на по-високо равнище", добави той.
Китайският промишлен сектор все повече се управлява от машини - от заводите за автомобили до цеховете за микрочипове. Според финансовия холдинг Nomura 28 процента от машините в заводите в Китай са цифрозирани. Това може да е доста под 83-те процента в Япония, но Китай расте доста по-бързо от Япония при съотносимия етап на развитие, отбелязва Гъ Вънцзе, анализатор в Nomura.
Армията от евтина работна ръка, която превърна Китай в производствен център, не е нито толкова огромна, колкото някога се смяташе, нито е толкова евтина. Затова производителите харчат много средства за машини, които ще ги направят по-производителни и ще подобрят качеството на стоките.
Тази промяна ще създава все по-големи предизвикателства за американските, японските и европейските промишлени компании, които не са свикнали да се конкурират с китайските фирми в сегмента на скъпите стоки на пазара.
Огромните оранжеви автоматизирани ръце, които бързо сглобяват рамките на автомобилите в завода на Great Wall Motors в Баодин, сякаш са перфектния отговор на бързо растящата цена на труда в Китай - те не искат повишаване на заплатата, не се нараняват и не стачкуват, отбелязва Ройтерс.
За частния китайски автомобилостроител (открил през пролетта и завод в България заедно с "Литекс моторс"), който дава работа на 50 000 души, швейцарските роботи и други машини са повече от спестяване на разходите. Компанията се надява те да й помогнат да прави достатъчно добри коли, които да се конкурират с тези на световните автомобилостроители.
13 коментара
Когато роботите и роботизираните коплекси , за които става дума в статията , започнат да се произвеждат в Китай , чак тогава заглавието на същата статия :" Роботи издигат китайските заводи до нови висоти" , ще придобие смисъл.
по интересно е какво ще направят мильоните разглезени от градския живот бивши селяни... :)
До коментар [#1] от "Николай_1":
Да се надяваме, че това никога няма да се случи.
До коментар [#3] от "Маричка":
Не съм "за" китайците, но натам вървят нещата - засега внасят роботите, след време и ще ги произвеждат...за наше огромно съжаление. А ние освен да се самосъжаляваме, друго не правим, затова ще продължаваме да гледаме отстрани и да се чудим защо сме на тоя хал...
До коментар [#3] от "Маричка":
На там вървим ,мила ми Маричке!
Грейт Уол знаят как да ни изненадат :) - много е напреднала работата :)
Много добре са го замислили пак...сега ще разбият :)
До коментар [#2] от "tucker case":
Ще ги направят консуматори. А за да консумират повече, ще им дават кредити...
28 % - не си губят времето.
Че то струва ли си? Робот по-евтино ли излиза от китаец? Харчи ток, части на някво време.. От китаец може и по-ефтино да излиза, но от българин едва ли