"Мини Марица-изток" инвестират 50 млн. лв. в проект за превоз на въглища
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Мини Марица-изток" инвестират 50 млн. лв. в проект за превоз на въглища

Инсталацията включва гумено-лентови транспортьори за въглища и електропроводи

"Мини Марица-изток" инвестират 50 млн. лв. в проект за превоз на въглища

Съоръжението ще доставя гориво за "АЕS Гълъбово" и "Брикел"

5416 прочитания

Инсталацията включва гумено-лентови транспортьори за въглища и електропроводи

© Мини Марица-изток


Проектът ще намали експлоатационите разходи на държавната фирма

Строителството на ново съоръжение за превоз на въглища започна в сряда в "Мини Марица-изток", съобщиха от държавното въгледобивно дружество. Проектът е на стойност близо 50 млн. лева и ще снабдява с гориво ТЕЦ "AES Гълъбово" ("Марица-изток 1") и ТЕЦ "Брикел". Претоварният пункт за лигнитни въглища е от стратегическо значение за предприятието, тъй като ще се използва до изчерпването на рудник "Трояново-север". "Мини Марица-изток" са разположени на 240 кв. км край Стара Загора. Въглищните запаси в комплекса възлизат на 2.1 млрд. тона.

Със собствени сили

Представители на "Мини Марица-изток" и фирмите изпълнители са подписали последните документи преди началото на реалната работа. Съоръжението, проектирано от "Минпроект", ще се финансира изцяло от мините – средствата са предвидени в инвестиционната програма на дружеството за тази и следващата година. По план трябва да бъдат монтирани гумено-лентови транспортьори за въглища и електропроводи. "Изнасянето на претоварните дейности извън района на водене на минните работи позволява оптимизиране на транспортната схема, което на практика ще намали експлоатационните разходи", коментираха от дружеството. Претоварният пункт трябва да е готов до 14 месеца. Освен лентовия превоз "Мини Марица-изток" използват и железопътни вагони, за да доставят въглища до централите. Държавното предприятие ще въведе и система за управление на целия комплекс, която е напълно автоматизирана. Системата ще осигури автоматично пълнене с въглища на два влака едновременно, които ще превозват горивото до двете термични централи.

Държавното предприятие работи и по няколко проекта с европейско финансиранe. През април дружеството стартира процедура за проектиране, доставка и монтаж на съоръжения и оборудване за онлайн контрол на натоварването на лентовите транспортьори и багерите в мините. Проектът е на стойност 5.5 млн. евро и се финансира по международния фонд "Козлодуй", по който Европейският съюз обезщетява България за преждевременното спиране на блокове 1-4 в АЕЦ "Козлодуй". С 12.6 млн. евро от същия фонд въгледобивната компания започна рехабилитация на подстанции и трансформатори в два от рудниците си.

Стабилен растеж

"Мини Марица-изток" показва завидни финансови резултати. Според отчета на дружеството за първото тримесечие на годината приходите са се увеличили с 14.6% до 122 млн. лева, а печалбата – с почти 20% до 23.3 млн. лева спрямо същия период на 2011 г. Миналата година приходите на дружеството нарастват с 23.7% до 552 млн. лева спрямо 2010 г. За същия период печалбата също расте, и то рязко – със 159% до 21.3 млн. лева.

В края на януари и в началото на февруари мините добиваха въглища над обичайната си норма, за да се възстановят запасите в близките централи, които се стопиха заради миньорската стачка. Необходимостта от увеличаване на добива се усети и заради рекордните студове, които увеличиха рязко потреблението на електричество и топлинна енергия. Целта на ръководството е да увеличи добива на въглища над 40 млн. тона годишно, за да могат да се захранват евентуалните два нови блока в държавната ТЕЦ "Марица-изток 2".

Проектът ще намали експлоатационите разходи на държавната фирма

Строителството на ново съоръжение за превоз на въглища започна в сряда в "Мини Марица-изток", съобщиха от държавното въгледобивно дружество. Проектът е на стойност близо 50 млн. лева и ще снабдява с гориво ТЕЦ "AES Гълъбово" ("Марица-изток 1") и ТЕЦ "Брикел". Претоварният пункт за лигнитни въглища е от стратегическо значение за предприятието, тъй като ще се използва до изчерпването на рудник "Трояново-север". "Мини Марица-изток" са разположени на 240 кв. км край Стара Загора. Въглищните запаси в комплекса възлизат на 2.1 млрд. тона.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK