Volkswagen призова за нова държавна помощ за автоиндустрията в Европа

Без нови правителствени програми някои компании може да фалират, предупредиха експерти на изложението в Париж

Автоизложенията винаги винаги да се радват на висок интерес от специалистите и обикновените хора, но продажбите на производителите ще спадат през тази и следващата година заради задълбочаващите се икономически проблеми в еврозоната.
Автоизложенията винаги винаги да се радват на висок интерес от специалистите и обикновените хора, но продажбите на производителите ще спадат през тази и следващата година заради задълбочаващите се икономически проблеми в еврозоната.
Автоизложенията винаги винаги да се радват на висок интерес от специалистите и обикновените хора, но продажбите на производителите ще спадат през тази и следващата година заради задълбочаващите се икономически проблеми в еврозоната.    ©  Christian Hartmann
Автоизложенията винаги винаги да се радват на висок интерес от специалистите и обикновените хора, но продажбите на производителите ще спадат през тази и следващата година заради задълбочаващите се икономически проблеми в еврозоната.    ©  Christian Hartmann

Автоиндустрията се очертава като първият отрасъл, който в прав текст заговаря за трудноситте, които вещае повторната рецесия в Европа и дори намекна за необходимост от правителствени програми, които ще спасят някои компании от фалит, съобщиха световните агенции.

За разлика от банките, чието спасяване буди недоволство сред данъкоплатците, автомобилният сектор все още е сред най-големите работодатели в Европа, а с поръчките си осигурява заетост за още десетки браншове. За това правителствата на няколко големи европейски държави показаха сериозния си ангажимент към тази индустрия и включително и с мерки за стимулиране на търсенето.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 18

    Едвам приключи старата програма "кеш за трошка", вече искат нова. Явно така си представят новия модел за растеж на Европа - на 2 години да си сменяш колата с помощта на държавната тенджера

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 25

    Volkswagen, да не чакат на държавата, а да се върнат към корените си:
    "...за нов семеен автомобил с цена почти равна на мотоциклет, който ще бъде наистина достъпен за всеки дом..."
    и
    "- Тя трябва да бъде в състояние да превозва 3-ма възрастни и две деца.
    - Тя трябва да има мощност от 42mpg, и максимална скорост от 100 kmh."

    Тези от Пежо, също да си спомнят, кога и защо 205-цата ги спаси от фалит.

    Нередност?
  • 3
    mano avatar :-|
    Svetoslav Pavlov
    • - 2
    • + 33

    Изобщо не разбирам защо всички, от производители, през консуматорите, до политиците наблягат на всяка цена за "растеж".
    Ако на Европа са и нужни 1000 нови коли, не виждам причина някой да иска да произведе и продаде 1200 коли, само за да се казва че имаме 20% растеж.
    Всички тези държавни помощи изкривяват много чистата пазарна икономика. Ако Peogeot/Citroen правят по-лоши и по-скъпи коли от Huyndai/WV това означава, че или те трябва да си оправят бакийте или да затворят... Не виждам нищо лошо в това.
    Стига с порочната практика, някой да отчита растеж, на гърба на държавните помощи.

    Нередност?
  • 4
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • + 9

    " Държавата субсидираше частично покупката на нови автомобили от германците, като по този начин продажбите на коли се увеличиха и така икономическият растеж беше възстановен."

    Ми да продължават де, що спряха?

    Нередност?
  • 5
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#3] от "mano":

    Изключително си прав!

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 12

    [quote#3:"mano"]Изобщо не разбирам защо всички, от производители, през консуматорите, до политиците наблягат на всяка цена за "растеж". [/quote]

    Защото са се нагрухали с кредити. Иначе нямаше да има нищо драматично, ако хората си сменят колата на 6 години, вместо на 5

    Нередност?
  • 7
    ken.gu.ru avatar :-|
    ken.gu.ru
    • + 12

    До коментар [#3] от "mano":
    абсолютно вярно,няма значение колко е голяма една компания или банка или какъвто и да е бизнес,ако просто не се съобразяват с реалността,ще трябва рано или късно да фалират,това с държавните помощи го правеше СИВ,силно се надявам ЕС да не е СИВ,макар все повече да прилича.Впрочем същото направиха и в САЩ,колко пъти спасяваха ГМ и Форд.Няма смисъл да се налива в спукана паница,но все пак тези компании създават толкова много работни места,че са на практика почти незаменими,защото повечето демократични правителства не желаят хиляди гладни тълпии да говорят за революция,макар че това вече се случва в Испания и Гърция.Затова мощните индустриалци са охажвани от политиците а пък и доста гласоподаватели,ясно е.Все пак субсидиите не решават проблема.

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 10
    • + 11

    До коментар [#3] от "mano":

    Този пещерен първосигнален капитализЪм може да важи само при "производство" на кебабчета..... и кюфтета .....

    При военното, автомобилното производство, самолетостроенето, железници, пристанища, здравеопазване, образование преди да се "реже" и "затваря" трябва яко да се мисли преди да се действа първосигнално, както правят нашите капиталета-любители, после що 40% от децата не знаят да четат, а училища под път и над път.........

    Нередност?
  • 9
    hypopotam avatar :-P
    Хипчо
    • - 1
    • + 3

    [quote#1:"cinik"]Явно така си представят новия модел за растеж на Европа - на 2 години да си сменяш колата с помощта на държавната тенджера[/quote]
    Точно!

    Нередност?
  • 10
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 1
    • + 5

    Интересно, ни "гък", ни "мък" от FIAT. Дали американската им придобивка Chrysler ще се окаже камък на шията или спасителен пояс?
    Едва ли франсетата ще си оставят каруцата в калта.
    От друга страна, ще му отива на мосю Оланд една S-класа, както и новата А8 от Audi или 7 серия от Бавария.
    Голямо унижение! По-добре да се спре на Lexus.

    :-)

    Нередност?
Нов коментар