Последните няколко години корпоративният пейзаж е изпълнен с жертви на финансовата криза. Дали ще са проблеми с обслужването на поети в по-оптимистичните години заеми, забавени плащания от контрагенти, изчезващи пазари или сриващи се цени на активите или продукцията - едва ли има компания, която може да се похвали, че е останала незасегната. А за много въпросът е на живот и смърт. Част от техните трудности са резултат от мениджърски грешки и недалновидни решения, а друга идва от непредвидими поредици от външни събития.
Но кризата си има и добра страна. Притиснати от обстоятелствата, бизнесите стават по-ефективни, а мениджърите се замислят за рисковете. Финансовият сектор логично реагира на тези променящи се нагласи и предлага все повече продукти, които да адресират новите нужди на компаниите. Много от тях са съществували и преди, но просто акцентът не е падал върху тях заради слабото търсене, но други са възникнали от променената среда.
Ако има нещо обединяващо в текстовете на следващите страници, то е, че те чертаят възможни решения - какво търсят банкери или инвеститори, за да предоставят финансиране в сегашните затегнати условия, как да се минимизира кредитният риск, как да се оптимизира използването на оборотните средства и т.н. Не всички са приложими за всеки бизнес, а някои крият и рискове, но мениджърът може да помисли за някакъв подходящ микс, като, разбира се, отчита и че всяка финансова услуга си има цена. Освен това повечето решения са ефективни само ако се предприемат своевременно, а не когато проблемите са се трупали, докато придобият застрашителен размер - никой банкер или застраховател няма да иска да поеме сигурни загуби, но те биха поели риска да ви помогнат да не се стигне до тях.
Кризата може и да е обяснение за това какво точно се е объркало, но тя трудно може да е адекватно оправдание за провал на иначе жизнеспособни бизнеси и проекти. Пред всяка компания има множество опции да реагира и да минимизира негативните ефекти, а защо не да извлече и позитиви. Ако повече възможни решения да са в арсенала от знания на мениджмънта, е по-вероятно да се стигне и до най-доброто.
Ето какво можете да намерите в изданието:
- Какво биха искали да видят финансовите институции в един бизнес проект, за да получи финансиране
- Как се променя автомобилният лизинг.
Прикачен файл
Последните няколко години корпоративният пейзаж е изпълнен с жертви на финансовата криза. Дали ще са проблеми с обслужването на поети в по-оптимистичните години заеми, забавени плащания от контрагенти, изчезващи пазари или сриващи се цени на активите или продукцията - едва ли има компания, която може да се похвали, че е останала незасегната. А за много въпросът е на живот и смърт. Част от техните трудности са резултат от мениджърски грешки и недалновидни решения, а друга идва от непредвидими поредици от външни събития.
Но кризата си има и добра страна. Притиснати от обстоятелствата, бизнесите стават по-ефективни, а мениджърите се замислят за рисковете. Финансовият сектор логично реагира на тези променящи се нагласи и предлага все повече продукти, които да адресират новите нужди на компаниите. Много от тях са съществували и преди, но просто акцентът не е падал върху тях заради слабото търсене, но други са възникнали от променената среда.
0 коментара