Джобен арсенал от решения
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Джобен арсенал от решения

Джобен арсенал от решения

Търсете списание "Финанси" на 18 октомври с "Капитал Daily"

4312 прочитания

Последните няколко години корпоративният пейзаж е изпълнен с жертви на финансовата криза. Дали ще са проблеми с обслужването на поети в по-оптимистичните години заеми, забавени плащания от контрагенти, изчезващи пазари или сриващи се цени на активите или продукцията - едва ли има компания, която може да се похвали, че е останала незасегната. А за много въпросът е на живот и смърт. Част от техните трудности са резултат от мениджърски грешки и недалновидни решения, а друга идва от непредвидими поредици от външни събития.

Но кризата си има и добра страна. Притиснати от обстоятелствата, бизнесите стават по-ефективни, а мениджърите се замислят за рисковете. Финансовият сектор логично реагира на тези променящи се нагласи и предлага все повече продукти, които да адресират новите нужди на компаниите. Много от тях са съществували и преди, но просто акцентът не е падал върху тях заради слабото търсене, но други са възникнали от променената среда.

Ако има нещо обединяващо в текстовете на следващите страници, то е, че те чертаят възможни решения - какво търсят банкери или инвеститори, за да предоставят финансиране в сегашните затегнати условия, как да се минимизира кредитният риск, как да се оптимизира използването на оборотните средства и т.н. Не всички са приложими за всеки бизнес, а някои крият и рискове, но мениджърът може да помисли за някакъв подходящ микс, като, разбира се, отчита и че всяка финансова услуга си има цена. Освен това повечето решения са ефективни само ако се предприемат своевременно, а не когато проблемите са се трупали, докато придобият застрашителен размер - никой банкер или застраховател няма да иска да поеме сигурни загуби, но те биха поели риска да ви помогнат да не се стигне до тях.

Кризата може и да е обяснение за това какво точно се е объркало, но тя трудно може да е адекватно оправдание за провал на иначе жизнеспособни бизнеси и проекти. Пред всяка компания има множество опции да реагира и да минимизира негативните ефекти, а защо не да извлече и позитиви. Ако повече възможни решения да са в арсенала от знания на мениджмънта, е по-вероятно да се стигне и до най-доброто.

Ето какво можете да намерите в изданието:

- Какво биха искали да видят финансовите институции в един бизнес проект, за да получи финансиране

- Какво означава преструктуриране на кредити, или как да напаснем старото решение към новата действителност - Какво трябва да знаят компаниите, когато търсят европейско финансиране - Взаимните фондове на паричния пазар
- Какви са критериите на пенсионните фондове, за да инвестират - Застраховането на кредитен риск - Застраховки на имущество за бизнеса

- Как се променя автомобилният лизинг.

Последните няколко години корпоративният пейзаж е изпълнен с жертви на финансовата криза. Дали ще са проблеми с обслужването на поети в по-оптимистичните години заеми, забавени плащания от контрагенти, изчезващи пазари или сриващи се цени на активите или продукцията - едва ли има компания, която може да се похвали, че е останала незасегната. А за много въпросът е на живот и смърт. Част от техните трудности са резултат от мениджърски грешки и недалновидни решения, а друга идва от непредвидими поредици от външни събития.

Но кризата си има и добра страна. Притиснати от обстоятелствата, бизнесите стават по-ефективни, а мениджърите се замислят за рисковете. Финансовият сектор логично реагира на тези променящи се нагласи и предлага все повече продукти, които да адресират новите нужди на компаниите. Много от тях са съществували и преди, но просто акцентът не е падал върху тях заради слабото търсене, но други са възникнали от променената среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK