Променя се профилът на факторинга като бизнес
Филип Генов, директор "Международно бизнес развитие" в "Уникредит факторинг Италия" пред "Капитал Daily"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Филип Генов работи в банковата система от 1993 г. Към групата на италианската "Уникредит" се присъединява след приватизацията на Булбанк (сега Уникредит Булбанк). От 2006 г. е изпълнителен директор на "Уникредит факторинг". От май 2012 г. става директор "Международно бизнес развитие" в "Уникредит факторинг Италия". С него разговаряме за състоянието и тенденции на развитие във факторинга в България, прилагайки неговата нова гледна - как изглежда бизнесът отвън и отстрани и какво не му достига.
При факторинга компания продава свои вземания по фактура от доставчици на трета компания (факторингова), срещу което получава незабавно плащане, обикновено под номинала. Целта е да се администрират вземанията на компанията и по-бързо да се освобождава оборотният й капитал.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
"Факторингът в България се развиваше и продължава да се развива добре. Според предварителни оценки се очаква тази година индустрията да реализира годишен ръст от около 20%" - дано да е така, но не мисля!
защо директно транслитерираме термина като "факторинг", вместо да ползваме малко по-разбираемото "факториране"?
"При факторинга компания продава свои вземания по фактура от доставчици на трета компания (факторингова), срещу което получава незабавно плащане, обикновено под номинала."
горното определение не е ли всъщност "фактурна отстъпка" (invoice discounting)?
Много нанадолу отива българската икономика , вместо банките да се мобилизират и да влагат пари тук , те ги влагат в чужбина , което не е никак добре .
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.