Магистрална връзка с Европа до 2015 г.
Пътната агенция търси изпълнител за София – Калотина, като прогнозната стойност на 31.5-километровото трасе е 200 млн. лв.
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви една от най-дълго очакваните обществени поръчки – тази за избор на изпълнител на магистралата София – Калотина. Това е една от най-големите пътни поръчки на годината, като прогнозната стойност е 200 млв. лв.
Участъкът от 31.5 км се намира между пропускателния пункт на сръбската граница и пътния възел при село Храбърско, преди Божурище. Оставащите 14 км до София ще се строят през новия програмен период след 2014 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
84 коментара
През Калотина може да минава и целия трафик от Европа за Гърция, но за целта требва да се договорим със сърбите да не строят и ремонтират магистралата Ниш-Скопие, като по тоя начин се заобиколи Македония. Обаче Сърбия в замяна ще иска и целия трафик за Турция да минава през нейна територия и ще требва да се откажем от скоростния път до Видин.
От една такава проста схема двете държави ще получат 100% от транзитния трафик между Европа и Гърция/Турция. Нема да са конкуренти и съответно нема да правят дъмпинг на пътните такси, а вместо това ще направят картел - съответно ще имат и по-големи приходи от транзитния трафик.
И закво хвърлиха толкова пари за Дунав Мост 2? Герберска работа...
Липсата на проекти и бързането ражда полумагистрала. От Виена до Инстанбул май само при нас ще имаме нещо средно между магистрала и скоростен път от Калотина до София.
[quote#3:"Гогич"]От Виена до Инстанбул май само при нас ще имаме нещо средно между магистрала и скоростен път от Калотина до София.[/quote]
Е, хайде сега ;) Обходът на Белград е безнадеждно двулентов, а от Капъкуле до Одрин пътят макар че е с магистрален габарит, няма безконфликтни кръстовища на 2 нива и ограничението е 90 км.
Не става дума за "Магистрала", а за скоростен път, който няма да има аварийна лента. и някой от другите изисквания за да бъде магистрала.
[quote#5:"diablo"]Не става дума за "Магистрала", а за скоростен път, който няма да има аварийна лента. и някой от другите изисквания за да бъде магистрала.[/quote]
Ще има аварийна лента.
След приемане на идейния проект, във връзка с осигуряване безопасност на движението, е променен габарита на пътя, изразяващо се в добавяне на ленти за принудително спиране, и габаритът, който трябва да се постигне е следният: Участък от км 1+000 до км 15+500 – Vпр=100км/ч: а) ленти за движение - 4 х 3.50 м; б) водещи ивици - 4 х 0.50 м; в) ленти за принудително спиране - 2 х 2.00 м; г) разделителна ивица - 1 х 3.00 м; д) банкети - 2 х 1.25 м. Общо: 25.50 м Участък от км 15+500 до км 32+447.20 – Vпр=110км/ч: а) ленти за движение - 4 х 3.75 м; б) водещи ивици - 4 х 0.50 м; в) ленти за принудително спиране - 2 х 2.00м; г) разделителна ивица - 1 х 3.50 м; д) банкети - 2 х 1.25 м. Общо: 27.00 м. Парцеларният план е съобразен с новият габрит на пътя.
Срам за всички правителствадо сега, че не успяха да отделят средства за магистрала София-Калотина и северна обходна на София! Хамстерът поне тези две отсечки да беше почнал и завършил!!!
А иначе големите излъшъци къде отидоха , СерГейчо?
До коментар [#2] от "Свинчуга":
за мине Бойко по недовършения мост.
освен това си нямаме нов Мост на Дружбата...
До коментар [#2] от "Свинчуга":
И двата проекта се финансират от европа, а дунав мост 2 е договорен много преди герб :) впрочем дунав мост 2 цели съвсем друг трафик , поне на този етап - първо регионален трафик между бг и румъния, който се увеличава все повече и второ - тези, които не желаят да напускат ес.
Екстра, това е добра новина!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход