От рафта към онлайн екрана (допълнена)

В България има добър потенциал за интернет продажби на стоки за ежедневна употреба, показва проучване на GfK

Над половината от хората, които пазаруват онлайн, очаквано живеят в големите областни градове
Над половината от хората, които пазаруват онлайн, очаквано живеят в големите областни градове
Над половината от хората, които пазаруват онлайн, очаквано живеят в големите областни градове    ©  Надежда Чипева
Над половината от хората, които пазаруват онлайн, очаквано живеят в големите областни градове    ©  Надежда Чипева

След като в последните години оборотът от електронна търговия с дрехи, обувки, стоки за дълготрайна употреба като техника и книги промени сериозно начина на пазаруване в почти целия свят, ново проучване в България показва добри перспективи и за купуването на различни бързооборотни продукти. Изследването е направено от компанията за пазарни проучвания GfK в България през септември и в анкетите са включени 20 групи хранителни и нехранителни стоки, както и техника, дрехи, обувки, туристически и финансови услуги. В проучването са участвали 640 души на възраст над 20 години. Според резултатите от анкетата добро отношение има и към покупката на биопродукти. Като цяло повечето хора, които пазаруват чрез мрежата, имат по-скоро положителен досегашен опит, особено с органични продукти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • + 6

    За мен основната причина, която спира българите да пазаруват по интернет, е чисто физическата нужда да обикалят по магазините, да разглеждат и да видят продукта на живо. Всеизвестно е, че навиците до голяма степен определят решенията ни – може и да не ни харесва да правим нещо, но го правим по навик. Така е и с физическото пазаруване – хората са свикнали да пазаруват така!

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 7

    Местоположение, местоположение и ...местоположение.
    Логистика, логистика и ...логистика.

    Нередност?
  • 3
    unicus avatar :-|
    unicus

    Здравейте, собственик съм на онлайн магазин за мъжко и дамско бельо www.queerwear.net и трябва да ви кажа, че онлайн търговията в България не е лесна работа. Все още срещаме много недоверие от клиентите си, макар да предоставяме безплатна доставка и наложен платеж (плащаш при получаване). Това, по мое мнение, се дължи на много негативни публикации в медиите, които не винаги отговарят на действителността. Освен това в интернет не могат да се продават много евтини неща заради цената на доставката. Ние, например, се стремим да продаваме само марково бельо, което няма как да излезе евтино…а за съжаление хората искат всичко да е евтино…

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал