Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 ное 2012, 18:54, 3833 прочитания

България ще рекламира череши и вина с европари

Гръцка организация е спечелила проект за промоция на маслини в българските медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два проекта, в които участват български организации, са спечелили финансиране от Европейската комисия за промотиране на селскостопански и хранителни продукти в ЕС или във външни за него държави. Това става ясно от решение на Генералната дирекция по земеделие към комисията, публикувано в четвъртък. Финансиране ще получат още 12 други предложения от различни страни членки, като общата сума на проектите е 53.8 млн. евро.

Сред тях има и проект за реклама в България, който е спечелен от гръцка организация.


Българските проекти

Програмата на ЕС за реклама на храни осигурява 50% финансиране на промоционални кампании на селскостопански и хранителни продукти в други държави във или извън ЕС. През есенния й цикъл са подадени две български кампании, които са успели да се преборят за финансиране. Едната от тях е на Съюза на градинарите в България, който е с бюджет от 1.83 млн. евро. Кампанията, която ще се осъществява 3 години, ще рекламира български череши в Русия и в Норвегия. Предвидени са PR, маркетинг активности и представяне на продукта в двете държави.

Финансиране ще получи и съвместна програма, в която участва и друга българска организация - регионалната лозаро-винарска камара "Тракия". Тази кампания се прави съвместно с Гърция и Италия и цели да представя вина със защитени наименования за произход и за географско указание.



Промоционалната програма, чийто бюджет е 5.2 млн. евро, ще се осъществява три години в Германия, Италия и Великобритания. От тази сума българската организация ще разполага с 1.18 млн. евро, за да представя вина с наименованието "Тракия". Съвместната винена кампания е втората най-скъпа, която е получила финансиране в настоящия период за кандидатстване. Пред нея е единствено кампания на седем държави членки за реклама на млечни продукти, която получава финансиране от 18 млн. евро.

Гърция ще рекламира маслини в българските медии

В списъка с одобрени проекти има и кампания, която е насочена към българския пазар. Тя е спечелена от гръцки продуктов борд и има за цел да рекламира маслини. Кампанията предвижда реклама в медиите, PR, организиране на дегустации и др. и е с период на изпълнение 3 години.

Общият бюджет на кампанията е 5.1 млн. евро и освен в България реклами на маслини ще има още в Германия, Великобритания, Швеция и Кипър.

Реклама на продукти, но не и на марки

Два пъти годишно - през пролетта и есента, ЕС одобрява проекти за реклама на селскостопански продукти, които може да се изпълняват на територията на други страни членки или в трети страни.

Кандидатите за финансиране могат да бъдат организации на производители или търговци, а максималният период на проектите - три години. Важно условие е по време на кампанията да се рекламира определен продукт - например вид сирене, но не и конкретни търговски марки. В първия цикъл на програмата през тази година, който беше през пролетта, българска организация отново спечели проект заедно с Гърция- за реклама на вина в Китай, Северна Америка и Швейцария.
Неговата стойност е 1.6 млн. евро, а периодът на изпълнение - три години.

В предходни години България е печелила проекти и за промоция на саламурено сирене, кашкавал, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и др. Тези продукти се представят в Германия, Полша, Румъния, Русия, Украйна и Испания. Според програмата 50% от финансирането на проектите се дава от ЕС, 30% от държавата членка, а останалите 20% - от кандидата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Временно прощаване със златната ера на алкохолния бизнес Временно прощаване със златната ера на алкохолния бизнес

Пандемията удари сектора, който ще трябва да търси нови начини да стигне до клиентите

26 май 2020, 449 прочитания

Покупко-продажбите на имоти спадат с 55% през април 1 Покупко-продажбите на имоти спадат с 55% през април

В София сделките намаляват с една трета, в петте големи града - наполовина, показват данни на Агенция по вписванията

26 май 2020, 2554 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Парк за един

Свързани с "Химко" лица поискаха безплатната концесия на Западния парк

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10