Българското представителство на BMW отчита ръст в продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българското представителство на BMW отчита ръст в продажбите

Сегашните облекчения за електромобили няма да помогнат за развиване на пазара им, смята Александър Миланов, управител на "BMW България"

Българското представителство на BMW отчита ръст в продажбите

Увеличението е с 14% само за октомври, а при марката Mini достига 29% на годишна база

Весела Николаева
8175 прочитания

Сегашните облекчения за електромобили няма да помогнат за развиване на пазара им, смята Александър Миланов, управител на "BMW България"

© Юлия Лазарова


Българското представителство на автомобилите BMW - "BMW Group България", е увеличило с 14% продажбите си през октомври спрямо същия месец на миналата година, съобщи пред журналисти управителят му Александър Миланов. До края на годината Миланов очаква ръстът да се запази, макар и с по-малки темпове. Годишният оборот на "BMW Group България" е около 50 млн. евро, без ДДС, а от него около 9 млн. евро идват от продажби на резервни части и аксесоари, уточни Миланов. Той посочи, че в България много добре се приема марката им Mini, при която ръстът на продажбите през октомври е 29%.

Нагоре при криза

По време на кризата от българското представителство на германската марка са успели да увеличат пазарния си дял, каза още управителят му. В България от около година точни данни за продажбите и пазарния дял на различните марки автомобили няма. Причината е изкривяване на статистиката заради декларирането на изнесените в други страни от ЕС коли, като реализирани у нас. Така от година насам официална информация от българския бранш не се публикува.

Данните на Европейската асоциация на автомобилните производители показва, че през октомври продажбите на нови автомобили в България са паднали с 12.6%, а за десетте месеца спадът е с 2%. Миналия месец продадените нови коли у нас са били 1512. Това означава, че "BMW Group България" има ръст при спадащ пазар, освен това резултатите на българското поделение се оказват по-добри от това на цялата компания BMW. Базираният в Мюнхен автопроизводител отчита свиване на броя продадени коли с 1.7% до 61 107. Освен едноименната марка BMW от групата произвеждат Mini и Rolls Royce.

Стеснен пазар

Засега от "BMW Group България" не планират отваряне на производство или сътрудничество с компании, които да сглобяват марката в България. Причината е, че пазарът в този регион е прекалено малък, за да бъде оправдано икономически отварянето на производство. Иначе от BMW имат договори с няколко български производители на авточасти, които им доставят комплекти за седалки, електрическо оборудване и др. Групата има производство в Германия, Великобритания, Австрия, САЩ, Китай и Южна Африка. Автомобили се сглобяват и в Русия, Египет, Индонезия, Малайзия, Тайланд и Индия.

Електро идеи

В момента компанията работи по електрически автомобили, които да избягват неудобствата на продаваните в момента и да имат характеристики, които ги правят поне толкова удобни, колкото и тези с двигатели с вътрешно горене. Като неудобства на сегашните електрически коли Александър Миланов посочи голямата тежест на батериите, краткият пробег и нуждата от дълго зареждане. Според него въведените в България облекчения за покупка на електромобил няма да помогнат за повишение на продажбите им и развиване на този пазар. Миланов предлага данъчни кредити за фирми, които купуват електромобили. Според него това ще помогне те постепенно да станат по-достъпни за всички.

През октомври правителството одобри Национален план за насърчаване на производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства. Той предвижда субсидия от 5 хил. лв. за всяко физическо или юридическо лице за първия закупен електромобил, а при покупка на хибридна кола – по 2500 лв. Има предложения и за освобождаване на електромобилите от годишен данък и от пътна такса, както и по-ниски цени на винетките. Освен това се обсъжда освобождаването им от годишен данък.

Фотограф: Russell Boyce
Източник: REUTERS

Българското представителство на автомобилите BMW - "BMW Group България", е увеличило с 14% продажбите си през октомври спрямо същия месец на миналата година, съобщи пред журналисти управителят му Александър Миланов. До края на годината Миланов очаква ръстът да се запази, макар и с по-малки темпове. Годишният оборот на "BMW Group България" е около 50 млн. евро, без ДДС, а от него около 9 млн. евро идват от продажби на резервни части и аксесоари, уточни Миланов. Той посочи, че в България много добре се приема марката им Mini, при която ръстът на продажбите през октомври е 29%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    dreamboxer avatar :-?
    hypercube

    Според мен ръста им е благодарение на реекспорт към трети страни. Това не е лошо, тъй като парите остават тук. Няма как да си обясня иначе задръстените от иззети БМВ-та паркинги на лизинговите фирми.
    Право на ДДС кредит за електромобил наистина има шанс да отключи продажбите. Повечето фирми основно в големите градове разполагат с автопарк от служебни автомобили, които по цял ден пъркат по улиците на къси дистанции и допринасят за задръстване и замърсяване. Ако това бъде стимулирано да мине на ток - ефекта ще е страхотен (макар и да ме съмнява марката да е БМВ)
    Заслужава да се спомене метана - съвсем рентабилно е служебни автомобили да са на такова гориво - евтино и екологично. Не съм срещал в актуалните оферти на BMW метанови автомобили, докато конкурентите му имат такива разработки. Странно е защо бягат от идеята?
    Вместо това продължаваме да купуваме скъпите дизели и да ревем при поддръжката им .....

  • 2
    lidilidi avatar :-|
    lidilidi

    Не е вярно това което си написал. Ръста в продажбите е реален и се дължи на корпоративната политика на страховити отстъпки за някои модели, а не на реекспорт към трети страни. И поради факта, че основния им конкурент ВАГ не развива пазара си в България, няма как от БМВ да не се възползват. Друга причина е, че ако си купиш кола на лизинг от Камор поддръжката на автомобила- смяна на масла, филтри и тн. е безплатна, а в Порше си плащаш за всичко. Така, че обяснението в случая е съвсем просто.

  • 3
    ikg29565817 avatar :-|
    Веселин Николов

    БМВ си поизчисти имиджа на любима марка на мутри и сенчести бизнесмени. Вече се появиха и други заможни съсловия - лекари, адвокати, нотариуси и др., които все повече предпочитат тези автомобили.

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    Относно статистиката на новорегистрирани автомобили по марки се разбра, че КАТ я предоставя срещу заплащане от 400 лева. Толкова ли тази асоциация, за пресата да не говорим, се свиди да ги даде тези пари 1-2 пъти годишно и да ги цитира от достоверния първоизточник, или просто е по-изгодно страниците да се запълват с баластра от епистоларни форми, свободни съчинения и гадания, съчетани със солидна доза непроверяеми вайканици.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK