"Загорка" отчете 11% ръст на продажбите

Компанията е произвела 1.6 млн. хектолитра бира през тази година

"Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г."

Рууд ван ден Ейнден, изпълнителен директор на "Загорка"

Продажбите на "Загорка" през тази година са нараснали с 11%, а по данни на Nielsen пазарният дял на компанията е достигнал 35.7% според приходите и 32.7% според реализираните обеми. Разликата в двете числа се дължи на по-високите цени на марките бира на компанията. "Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г.", обясни изпълнителният директор на "Загорка" Рууд ван ден Ейнден. Според него растежът на компанията идва от доброто представяне на стратегическите марки "Загорка", "Ариана" и "Хайнекен". Компанията, която е собственост на третата по големина пивоварна в света Heineken, е произвела около 1.6 млн. хектолитра бира през 2012 г.

По брандове

Пазарният дял на "Ариана" е достигнал 21.2%, а потреблението на бирата с марка "Загорка" е нараснало с 16%, каза Ейнден. Продажбите на "Ариана" през тази година са достигнали 1 млн. хектолитра, което се равнява на цялото производство на пивоварната в Стара Загора за 2000 г. Нискоалкохолната "Ариана радлер" е достигнала пазарен дял от 1.37%, а "Загорка резерва" вече заема 1%. Това е постижение за пазара в България, който е доминиран от двулитровите опаковки с ниски цени, посочи Ейнден.

Инвестиции

Основните инвестиции на пивоварната в Стара Загора през последните пет години са насочени към безопасността на труда, иновациите, качеството на произвежданата продукция, ефективността и зелените технологии. Сред ключовите инвестиции в компанията са закупуване на нова машина за етикетиране през 2009 г., нова филтрираща линия през 2011 г., изграждане на зелен склад през 2012 г. От началото на ноември пивоварната има разрешение за ползване на зеления склад и очаква сертифициране за "Зелена сграда" в началото на следващата година. Резултатите от зелените инициативи на "Загорка" са, че през 2011 г. в сравнение с 2005 г. за 1 хектолитър бира са изразходвани 32% по-малко топлинна енергия, 27% по-малко вода и 12% по-малко електричество. Зелената инсталация за наливна бира пък изразходва 75% по-малко електричество. Плановете на ръководството са през следващата година да се увеличат 4 пъти инвестициите в безопасност на труда – от 88 хил. лв. през 2012 г. до 303 000 лв. през 2013 г.

В семейството на Heineken влизат 165 пивоварни в 71 страни. Корпорацията се нарежда на първо място по продажби в Европа и на трето място в света с пазарен дял от 27.4%.