"Загорка" отчете 11% ръст на продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Загорка" отчете 11% ръст на продажбите

"Загорка" отчете 11% ръст на продажбите

Компанията е произвела 1.6 млн. хектолитра бира през тази година

6904 прочитания

© Георги Кожухаров


"Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г."

Рууд ван ден Ейнден, изпълнителен директор на "Загорка"

Продажбите на "Загорка" през тази година са нараснали с 11%, а по данни на Nielsen пазарният дял на компанията е достигнал 35.7% според приходите и 32.7% според реализираните обеми. Разликата в двете числа се дължи на по-високите цени на марките бира на компанията. "Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г.", обясни изпълнителният директор на "Загорка" Рууд ван ден Ейнден. Според него растежът на компанията идва от доброто представяне на стратегическите марки "Загорка", "Ариана" и "Хайнекен". Компанията, която е собственост на третата по големина пивоварна в света Heineken, е произвела около 1.6 млн. хектолитра бира през 2012 г.

По брандове

Пазарният дял на "Ариана" е достигнал 21.2%, а потреблението на бирата с марка "Загорка" е нараснало с 16%, каза Ейнден. Продажбите на "Ариана" през тази година са достигнали 1 млн. хектолитра, което се равнява на цялото производство на пивоварната в Стара Загора за 2000 г. Нискоалкохолната "Ариана радлер" е достигнала пазарен дял от 1.37%, а "Загорка резерва" вече заема 1%. Това е постижение за пазара в България, който е доминиран от двулитровите опаковки с ниски цени, посочи Ейнден.

Инвестиции

Основните инвестиции на пивоварната в Стара Загора през последните пет години са насочени към безопасността на труда, иновациите, качеството на произвежданата продукция, ефективността и зелените технологии. Сред ключовите инвестиции в компанията са закупуване на нова машина за етикетиране през 2009 г., нова филтрираща линия през 2011 г., изграждане на зелен склад през 2012 г. От началото на ноември пивоварната има разрешение за ползване на зеления склад и очаква сертифициране за "Зелена сграда" в началото на следващата година. Резултатите от зелените инициативи на "Загорка" са, че през 2011 г. в сравнение с 2005 г. за 1 хектолитър бира са изразходвани 32% по-малко топлинна енергия, 27% по-малко вода и 12% по-малко електричество. Зелената инсталация за наливна бира пък изразходва 75% по-малко електричество. Плановете на ръководството са през следващата година да се увеличат 4 пъти инвестициите в безопасност на труда – от 88 хил. лв. през 2012 г. до 303 000 лв. през 2013 г.

В семейството на Heineken влизат 165 пивоварни в 71 страни. Корпорацията се нарежда на първо място по продажби в Европа и на трето място в света с пазарен дял от 27.4%.

"Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г."

Рууд ван ден Ейнден, изпълнителен директор на "Загорка"

Продажбите на "Загорка" през тази година са нараснали с 11%, а по данни на Nielsen пазарният дял на компанията е достигнал 35.7% според приходите и 32.7% според реализираните обеми. Разликата в двете числа се дължи на по-високите цени на марките бира на компанията. "Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г.", обясни изпълнителният директор на "Загорка" Рууд ван ден Ейнден. Според него растежът на компанията идва от доброто представяне на стратегическите марки "Загорка", "Ариана" и "Хайнекен". Компанията, която е собственост на третата по големина пивоварна в света Heineken, е произвела около 1.6 млн. хектолитра бира през 2012 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    ky_ky avatar :-|
    ky_ky

    Снимката е много актуална - говорим за Загорка, а се виджа Каменица и Шуменско

  • 2
    cannibalcorpse avatar :-P
    cannibalcorpse

    аз употребявам загорка ,затова сигурно има ръст!!!:):):)

  • 3
    avitohol avatar :-|
    Шенраб Мибо

    Боровинковата "Резерва" е много добро попадение. Вече втора зима не помислям и да консумирам друга бира. :)

  • 4
    finland avatar :-|
    Finland

    До коментар [#3] от "Шенраб Мибо":

    Има вкус на вино.

  • 5
    avitohol avatar :-|
    Шенраб Мибо

    До коментар [#4] от "Finland":

    Прилича на вино, да. :) Идеално питие!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK