С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 7 дек 2012, 10:22, 6716 прочитания

"Загорка" отчете 11% ръст на продажбите

Компанията е произвела 1.6 млн. хектолитра бира през тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г."
Рууд ван ден Ейнден, изпълнителен директор на "Загорка"
Продажбите на "Загорка" през тази година са нараснали с 11%, а по данни на Nielsen пазарният дял на компанията е достигнал 35.7% според приходите и 32.7% според реализираните обеми. Разликата в двете числа се дължи на по-високите цени на марките бира на компанията. "Кризата при потреблението на бира от 2010 г. и 2011 г. вече е преодоляна, но постигнатите резултати все още са по-ниски от тези през 2009 г.", обясни изпълнителният директор на "Загорка" Рууд ван ден Ейнден. Според него растежът на компанията идва от доброто представяне на стратегическите марки "Загорка", "Ариана" и "Хайнекен". Компанията, която е собственост на третата по големина пивоварна в света Heineken, е произвела около 1.6 млн. хектолитра бира през 2012 г.
 
По брандове

Пазарният дял на "Ариана" е достигнал 21.2%, а потреблението на бирата с марка "Загорка" е нараснало с 16%, каза Ейнден. Продажбите на "Ариана" през тази година са достигнали 1 млн. хектолитра, което се равнява на цялото производство на пивоварната в Стара Загора за 2000 г. Нискоалкохолната "Ариана радлер" е достигнала пазарен дял от 1.37%, а "Загорка резерва" вече заема 1%. Това е постижение за пазара в България, който е доминиран от двулитровите опаковки с ниски цени, посочи Ейнден.


Инвестиции

Основните инвестиции на пивоварната в Стара Загора през последните пет години са насочени към безопасността на труда, иновациите, качеството на произвежданата продукция, ефективността и зелените технологии. Сред ключовите инвестиции в компанията са закупуване на нова машина за етикетиране през 2009 г., нова филтрираща линия през 2011 г., изграждане на зелен склад през 2012 г. От началото на ноември пивоварната има разрешение за ползване на зеления склад и очаква сертифициране за "Зелена сграда" в началото на следващата година. Резултатите от зелените инициативи на "Загорка" са, че през 2011 г. в сравнение с 2005 г. за 1 хектолитър бира са изразходвани 32% по-малко топлинна енергия, 27% по-малко вода и 12% по-малко електричество. Зелената инсталация за наливна бира пък изразходва 75% по-малко електричество. Плановете на ръководството са през следващата година да се увеличат 4 пъти инвестициите в безопасност на труда – от 88 хил. лв. през 2012 г. до 303 000 лв. през 2013 г.
В семейството на Heineken влизат 165 пивоварни в 71 страни. Корпорацията се нарежда на първо място по продажби в Европа и на трето място в света с пазарен дял от 27.4%.
 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: ЕС иновации САЩ

Прочетете и това

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 497 прочитания

Енергийната борса започна обединяването си с единния европейски пазар Енергийната борса започна обединяването си с единния европейски пазар

Засега в общата схема за търговия с електроенергия е включена платформата "В рамките на деня"

20 ное 2019, 563 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Bundesbank с мрачни очаквания за икономиката на Германия

БВП на най-голямата икономика в ЕВропа ще се покачи само с 0.4% през следващата година

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10