С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 13 дек 2012, 22:06, 10447 прочитания

Морска гара за един

Строителят на новия пътнически терминал в Бургас е избран без състезание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Техномашпрогрес ТВП" е единственият кандидат, който не е бил отстранен в първата процедура.
Консорциум от три компании е избран без състезание да изгражда пътнически терминал на морската гара в Бургас, стана ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Обединението между "Техномашпрогрес", "Вамос" и държавната "Проно" ще проектира и изгражда нов терминала на гарата, който трябва да поема круизни кораби основно от Черно и Средиземно море, става ясно от документите. Възложителят на проекта е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", а поканеното обединение е било единственото, допуснато до разглеждане на офертите в предишния конкурс за терминала на морската гара. Договорът с консорциума все още не е подписан.

Пътническият терминал на морската гара в пристанище Бургас-изток трябва да има 2700 кв.м застроена площ и да може да поема до 3 хил. пасажери от круизни кораби, става ясно от проекта. Според обяснението на "Пристанищна инфраструктура" до пряко договаряне се е стигнало, защото законът позволява това да се случи, ако от предишната процедура няма допуснати кандидати, а условията не са съществено променени. Бързането с поръчката може да се обясни и с едно предстоящо събитие - на 5 октомври 2013 г. в Бургас трябва да акостира Celebrity Constellation - голям круизен кораб на международната компания Royal Caribbean. Сега там няма терминал, а конкурентното пътническо пристанище в Несебър не може да посреща големи плавателни съдове. Въпросът е дали един кораб е достатъчно условие за поръчка без състезание.


Отплаване на конкуренцията

При предишната процедура за избор обединение "Техномашпрогрес ТВП" е единственото, чиято оферта изобщо е била разгледана. Другите два участника са били отстранени заради "несъответствие с изискванията за изпълнение на поръчката – това са били "Консорциум Супер Бургас", който обединява българското "Щрабаг", германската Strabag и "Понстрой инженеринг", и "ДЗЗД Обединение Терминал Б". В последното влизат "Ла Инженеринг", "БД Арх", "МММ строителни конструкции", ДЗЗД "БГ Дивелъпмънт", "Експерт 95" и "Комфорт".

"Техномашпрогрес ТВП" е бил единственият кандидат, отговарящ на изискванията, но договор с него не е сключен, тъй като предлаганата цена е надвишавала прогнозната стойност на поръчката, обясниха от "Пристанищна инфраструктура". Според публикуваната през юли обява за конкурса тя е била 3.3 млн. лв. без ДДС, а изпълнението е трябвало да приключи до края на септември идната година. Дали ще има нови срокове обаче тепърва ще стане ясно, след като приключат и преговорите за цената, обясниха от държавното предприятие.

Строителен опит




"Техномашпрогрес ТВП" обединява три компании – строителната "Техномашпрогрес", държавната проектантска "Проно" и архитектурната "Вамос". От "Техномашпрогрес" не пожелаха да дадат коментар за поканата да строят терминала, като посочиха само, че имат опит с подобни проекти, но до редакционното приключване на броя не изпратиха повече информация за изпълнени обекти от такъв тип. Според сайта й компанията в момента работи по няколко обекта – подмяна на част от преносната мрежа на "Топлофикация - София", реконструкция в "София еърпорт център", част от дейностите по разширение на сградата на "Луфханза техник" в София, изграждане на инсталации в мол "Парадайс София" и др. Компанията е работила по обекти на много търговски вериги като "Кауфланд", "Пени", "Меркатор", била е и подизпълнител по обновяването на Съдебната палата в София.

Собственици на "Техномашпрогрес" са Недялко Николов и Кирил Оков с равни дялове. За миналата година дружеството има 12.06 млн. лв. приходи, със 17% ръст спрямо 2010 г. Печалбата му обаче е паднала повече от наполовина, до 358 хил. лв.

Другата компания от обединението - "Вамос", е собственост на четири физически лица – Деян Дечев, Георги Савов, Николай Симеонов и Пламен Генчев, които държат по 25% от капитала. й. За миналата година дружеството има 718 хил. лв. приходи, с 6% ръст на годишна база, а печалбата му е 50 хил. лв., с 3 хил. лв. повече от 2010 г.

"Проно" е изцяло собственост на Министерството на отбраната и е единствената компания от сдружението със спад на приходите за миналата година – до 615 хил. лв., с 5% понижение за година. Дружеството е имало едва 13 хил. лв. печалба при 43 хил. лв. за 2010 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Коронавирусът удари еврото и борсите, златото е на 7-годишен връх Коронавирусът удари еврото и борсите, златото е на 7-годишен връх

Инвеститорите разпродават рискови активи заради опасността от пандемия и негативни ефекти върху глобалния растеж

24 фев 2020, 764 прочитания

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1514 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
"Волаком" ще продава продукта си и в Япония

Наскоро българската компания патентова система за отблъскване на птици

Още от Капитал
Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10