С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 13 дек 2012, 22:06, 10252 прочитания

Морска гара за един

Строителят на новия пътнически терминал в Бургас е избран без състезание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Техномашпрогрес ТВП" е единственият кандидат, който не е бил отстранен в първата процедура.
Консорциум от три компании е избран без състезание да изгражда пътнически терминал на морската гара в Бургас, стана ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Обединението между "Техномашпрогрес", "Вамос" и държавната "Проно" ще проектира и изгражда нов терминала на гарата, който трябва да поема круизни кораби основно от Черно и Средиземно море, става ясно от документите. Възложителят на проекта е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", а поканеното обединение е било единственото, допуснато до разглеждане на офертите в предишния конкурс за терминала на морската гара. Договорът с консорциума все още не е подписан.

Пътническият терминал на морската гара в пристанище Бургас-изток трябва да има 2700 кв.м застроена площ и да може да поема до 3 хил. пасажери от круизни кораби, става ясно от проекта. Според обяснението на "Пристанищна инфраструктура" до пряко договаряне се е стигнало, защото законът позволява това да се случи, ако от предишната процедура няма допуснати кандидати, а условията не са съществено променени. Бързането с поръчката може да се обясни и с едно предстоящо събитие - на 5 октомври 2013 г. в Бургас трябва да акостира Celebrity Constellation - голям круизен кораб на международната компания Royal Caribbean. Сега там няма терминал, а конкурентното пътническо пристанище в Несебър не може да посреща големи плавателни съдове. Въпросът е дали един кораб е достатъчно условие за поръчка без състезание.


Отплаване на конкуренцията

При предишната процедура за избор обединение "Техномашпрогрес ТВП" е единственото, чиято оферта изобщо е била разгледана. Другите два участника са били отстранени заради "несъответствие с изискванията за изпълнение на поръчката – това са били "Консорциум Супер Бургас", който обединява българското "Щрабаг", германската Strabag и "Понстрой инженеринг", и "ДЗЗД Обединение Терминал Б". В последното влизат "Ла Инженеринг", "БД Арх", "МММ строителни конструкции", ДЗЗД "БГ Дивелъпмънт", "Експерт 95" и "Комфорт".

"Техномашпрогрес ТВП" е бил единственият кандидат, отговарящ на изискванията, но договор с него не е сключен, тъй като предлаганата цена е надвишавала прогнозната стойност на поръчката, обясниха от "Пристанищна инфраструктура". Според публикуваната през юли обява за конкурса тя е била 3.3 млн. лв. без ДДС, а изпълнението е трябвало да приключи до края на септември идната година. Дали ще има нови срокове обаче тепърва ще стане ясно, след като приключат и преговорите за цената, обясниха от държавното предприятие.

Строителен опит




"Техномашпрогрес ТВП" обединява три компании – строителната "Техномашпрогрес", държавната проектантска "Проно" и архитектурната "Вамос". От "Техномашпрогрес" не пожелаха да дадат коментар за поканата да строят терминала, като посочиха само, че имат опит с подобни проекти, но до редакционното приключване на броя не изпратиха повече информация за изпълнени обекти от такъв тип. Според сайта й компанията в момента работи по няколко обекта – подмяна на част от преносната мрежа на "Топлофикация - София", реконструкция в "София еърпорт център", част от дейностите по разширение на сградата на "Луфханза техник" в София, изграждане на инсталации в мол "Парадайс София" и др. Компанията е работила по обекти на много търговски вериги като "Кауфланд", "Пени", "Меркатор", била е и подизпълнител по обновяването на Съдебната палата в София.

Собственици на "Техномашпрогрес" са Недялко Николов и Кирил Оков с равни дялове. За миналата година дружеството има 12.06 млн. лв. приходи, със 17% ръст спрямо 2010 г. Печалбата му обаче е паднала повече от наполовина, до 358 хил. лв.

Другата компания от обединението - "Вамос", е собственост на четири физически лица – Деян Дечев, Георги Савов, Николай Симеонов и Пламен Генчев, които държат по 25% от капитала. й. За миналата година дружеството има 718 хил. лв. приходи, с 6% ръст на годишна база, а печалбата му е 50 хил. лв., с 3 хил. лв. повече от 2010 г.

"Проно" е изцяло собственост на Министерството на отбраната и е единствената компания от сдружението със спад на приходите за миналата година – до 615 хил. лв., с 5% понижение за година. Дружеството е имало едва 13 хил. лв. печалба при 43 хил. лв. за 2010 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 506 прочитания

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 835 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
"Волаком" ще продава продукта си и в Япония

Наскоро българската компания патентова система за отблъскване на птици

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10