Морска гара за един
Строителят на новия пътнически терминал в Бургас е избран без състезание


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Консорциум от три компании е избран без състезание да изгражда пътнически терминал на морската гара в Бургас, стана ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Обединението между "Техномашпрогрес", "Вамос" и държавната "Проно" ще проектира и изгражда нов терминала на гарата, който трябва да поема круизни кораби основно от Черно и Средиземно море, става ясно от документите. Възложителят на проекта е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", а поканеното обединение е било единственото, допуснато до разглеждане на офертите в предишния конкурс за терминала на морската гара. Договорът с консорциума все още не е подписан.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Строежът на морски гари за "круизни" параходчета, не е като продаване на кебабчета на панаира в Узунджово, едва ли са много можещите.....
Конкурси си правете на скарите на панаира..... както в Плевен 1934, като са откривали колячницата и хладилника
3,3 милиона лева, за да може круизни кораби с по 3000 пътници за в бъдеще да акостират в Бургас? Следва само един-единствен въпрос: защо тази инвестиция се предприема едва сега?
Дали стигат само тия 3 млн. лева? Те са за чакалня, паспортен контрол и паркинг за Кайени. Друг е въпроса дали кораба може да акостира физически и дали може да го обслужат технически: от гориво, та до хранителни запаси и медицинско обслужване. После може да кажат още 30млн.... На Драгоман има един "евтин" жп-терминал.
До коментар [#1] от "boby1945":
2/08/01/1875008_stroitelstvo_na_durjavno_dishane/
Точно не е за всеки - за това се прави конкурс, на който да се пресеят можещите участници. И аз бих очаквал изпълнител на такъв обект да е някоя от най-силните строителни фирми в България, а Техномаш са доста далече от това. Прилагам справка
http://www.capital.bg/klasacii/kapital_top_100/201
Много е съмнително и защо само 3 фирми участват на този конкурс - след като всички се оплакват, че няма работа. А обект за 3 милиона си е доста апетитна хапка. Навежда ме на мисълта, че някой е подсказал на повечето фирми, че този търг не е за тях . . ..
Като разглеждам сайта на Техномаш - въобще не знам как са покрили изискванията за обекти първа категория. Не очаквайте да Ви отговорят на този въпрос, защото сигурно и те не знаят.
Като цяло общ. поръчки на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура са малко съмнителни.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1934753
Тук за "Изграждане на речно-информационен център Русе" - отново участват само 3 фирми, коите въобще не са сред най-силните в България. А поръчката е за около 6 милиона - доста прилична сума. И убедително печели супер безизвестната фирма за широката общественост "Крис груп" ЕООД ..... .
Обаче като се загледаме кой е проектант на този речно-информационен център -->
"Предвижда се изграждане на високотехнологична сграда. Силуетът на бъдещия център за речни информационни услуги ще бъде изцяло интегриран като пространствено-обемно решение в градския пейзаж на пристанищната част на град Русе. Проектът е на столичното архитектурно студио "ВАМОС" ООД с ръководител на колектива и проектант по част "Архитектурна" арх. Николай Симеонов."
"ВАМОС" ООД. Това е участникът в консорциума победител за Морската гара . Явно ръководството на ДП "Пристанищна инфраструктура" добре работят с Вамос.
До коментар [#4] от "georgiuasg":
Гони те параноята и тебе!
Бабешките конкурсите провеждани досега (обикновено по най-ниска цена, с много участници, с много бабуваща бюрокрация и мотаене), показаха, че за големи инфраструктурните проекти, са гола вода отвсякъде...
И като качество (излагацията на Щрабаг), и като пари (магистрала Люлин и лотовете на Тракия) и като време (магистрала Люлин и сега Тракия) и като разплащане с подизпълнителите (проблемите се дискутират и в Дневник днес)...
Така че е крайно време отговорният инвестиор на голям инфраструктурен проект, да си намери инженер на проекта (фирма обикновено), който познава работата из основи и да си покани 2 доказани изпълнители и да си преговорят и договорят целия проект от А до Я и обратно....
Ако им бендисва, строят, ако не търсят други или зарязват работите за по добро време...
И клюките в общественото пространство ще са по малко и работата ще стане по кечествено и по бързо....
До коментар [#5] от "georgiuasg":
Що да не е "ВАМОС" ООД? Щом може и са постигнали договорка с инвеститора за срокове, качество, пари какво толкова?
И Щрабаг да поканиш, видяхме ги на летище София и на пътя за Видин колко ги могат и като качество и като пари и като време....
До коментар [#6] от "boby1945":
И кои ще са тия две фирми ? Как ще се определят ? Трябва всеки, който има желание да участва, а комисията да ги пресее, ако не отговарят на изсикванията.
За "ВАМОС" ООД - отбелязвам, че явно са в добри отношения с Възложителя. И затова печелят ! Иначе и аз мога да се договоря за срокове, качество и пари, ама не са ми предложили ..... .
До коментар [#8] от "georgiuasg":
Всеки който има желание може да участва на панаира в Узунджово!
Когато се правят големи инфраструктурни проекти (пристанища, ТЕЦ, АЕЦ, пътища), инвеститорът първо сам проучва къде какво е построено, намира това което му харесва, после си назначава Инженер на Проекта който му казва как най-добре да осъществи целите на проекта, какот и кои фирми, сдружения, къде наскоро са построили подобен проект, за колко време, колко е струвал, какви проблеми е имало или има или се прогнозира че ще има (последното е много важно)...
Тогава инвеститорът си приказва и с кредитната интитуция (Банки, консорциуми, застрахователя обезателно) уточнява детайлите и поканва първите двама които най-близко отговарят на проученото и съгласуваното с кредитните институции...
Обсъждат заедно с Инженера на Проекта и ако постигнат съгласие си стискат ръцете, ако не отиват при втория....
Ако и той карък (случва се) значи нещо в подготовката на проекта трябва да се промени, преди да се търси третия....
Сега ясно ли ти е, или пак нещо ти остава на сянка?
[quote#8:"georgiuasg"]За "ВАМОС" ООД - отбелязвам, че явно са в добри отношения с Възложителя.[/quote]
Добрите отношения инвеститор, кредитни институции, застраховател, главен изпълнител са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за всеки сериозен инфраструктурен проект!!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход