С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 7 яну 2013, 16:48, 11457 прочитания

ВМЗ - почти фалирал, почти продаден

Единственият кандидат за приватизацията на сопотския завод - "Емко", обеща да подаде обвързваща оферта до 11 януари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Приватизацията на "Вазовски машиностроителни заводи"-Сопот се доближава до финала си. Това стана ясно след среща между представители на правителството, синдикатите, ръководството на компанията и единственият кандидат-купувач - "Емко", който също се занимава с оръжейно производство.

Икономическият министър Делян Добрев определи 23 януари като датата, на която Министерски съвет ще вземе решението по сделката. Технически трябва да мине още малко време до окончателното й приключване, така че най-вероятно през февруари-март военният завод ще има нов собственик. Работници от завода отново протестираха за забавени заплати.


Оферта за обвързване

Собственикът на "Емко" Емилиян Гебрев е поел ангажимент до 11 януари да подаде обвързваща оферта за завода, след което до 15 януари Агенцията за приватизация трябва да изпрати доклад за съгласуване на продажбата. "Офертата ще отговаря на изискванията", изрази надежда директорът на приватизационната агенция Емил Караниколов. Това обаче не е първия път, когато представители на държавата изказват надежди за тази сделка, които се отлагат. В края на октомври министър Делян Добрев например обяви, че още до края на ноември заводът ще има купувач.

Добрев обяви, че се работи за сключване на нови договори, по които ВМЗ да вземе авансово пари, за да плати забавени заплати на служителите. По подобен начин през декември бяха преведени част от заплатите, като поръчка осигури държавната "Кинтекс". Според Добрев и Емилиян Гебрев до края на януари най-вероятно всички забавени пари ще бъдат платени. Лидерът на КНСБ Пламен Димитров обясни, че в момента предприятието дължи около 2.6 млн. лв. за заплати, а към 23 януари, когато се чака одобрението на сделката, сумата най-вероятно ще нарасне до 3 млн. лв. Публичните задължения към държавата са около 50 млн. лв., а заедно с тези към банки и доставчици надминават 150 млн. лв. - дългове, които компанията трудно погасява или изобщо е спряла да плаща.



Оптимизъм...

Финансовите проблеми на ВМЗ обаче не изглежда да пречат на оптимизма за бъдещето на завода, който е обзел както Пламен Димитров, така и социалният министър Тотю Младенов. Димитров посочи срок от поне една година, нужен за прилагане на оздравителен план на затъналата в дългове компания. Той напомни условията за сключване на приватизационен договор – според стратегията за продажба, до три години след това съкращения и намаление на фонд "Работна заплата" не може да има. Според стратегията, приета от Народното събрание, в този срок бъдещият купувач ще има право да намалява персонала само чрез пенсиониране и "естествено текучество". Освен това новият собственик трябва да запази общата сума, която плаща за заплати.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 4 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 1787 прочитания

Фед подготвя нова кешова инжекция във финансовата система 1 Фед подготвя нова кешова инжекция във финансовата система

Пазарите изпитват недостиг на пари в брой, програмата изглежда като предвестник на криза

18 сеп 2019, 948 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Агресивна игра

Nvidia нахлува в сегмента на гейм конзолите и може да наруши спокойствието не само на Sony и Nintendo

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие