Все повече товари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Все повече товари

Държавата търси частен оператор и за контейнерния терминал на порт Бургас-запад

Все повече товари

Пристанище Бургас отчита ръст на товарите и печалбата за миналата година, ръководството има добри очаквания и за тази

5522 прочитания

Държавата търси частен оператор и за контейнерния терминал на порт Бургас-запад

© Мария Съботинова


Най-голямото българско пристанище - Бургас, отчита увеличение на товарите, заради което и печалбата му за миналата година е по-висока, съобщиха от оператора. Очаква се тя да бъде 4.32 млн. лв. за 2012 г., с над 30% ръст в сравнение с предходната година. От пристанището обясниха, че резултатите им показват 40% преизпълнение на финансовия план и 6% на предварително заложения оборот на товари.

Очакванията и за тази година са добри, а от началото на януари вече са обработени повече от десет кораба. В момента тече обработката на още шест, натоварени с пшеница, метали и амониев нитрат, поясняват от пристанището.

За миналата година през порта са били обработени 2.2 млн. тона товари. Според ръководството Бургас е единственото пристанище на Черно море, което отчита 60% увеличение на преминалите товарни контейнери. Обемът им за миналата година е равен на 46 хил. TEU – това е мерна единица за преминалите контейнери, като 1 стандартен TEU е равен на товар с дължина 6.1 м и ширина 2.44 м.

Увеличение има както на обичайните за пристанище Бургас товари, така и на привлечени нови клиенти. Последните са причина за ръст на преминалите през порта въглища, освен тях се запазват високи и обработените товари от зърнени храни, метален скрап, цветни метали, цимент. Миналата година Бургас е останал основният порт за транзит на железни и манганови руди към Русия и Украйна.

Терминалите "Запад" и "Изток" са обработили със 17% повече насипни товари, сочат данните. Старият и новият терминал за насипни товари са дадени на концесия на компанията "БМФ порт Бургас", свързана Кирил и Георги Домусчиеви, собственици на "Биовет". Добрите резултати и заявен висок интерес станаха причина държавата да заложи доста високи критерии за концесията на контейнерния терминал Бургас-Запад. Кандидатите трябва да имат приходи от поне 750 млн. лв. за последните три години, толкова трябва да е и балансовата стойност на активите им. През 2011 г. приходите на дружеството "Пристанище Бургас" са били 34.4 млн. ле., а активите са 33 млн. лв.

Най-голямото българско пристанище - Бургас, отчита увеличение на товарите, заради което и печалбата му за миналата година е по-висока, съобщиха от оператора. Очаква се тя да бъде 4.32 млн. лв. за 2012 г., с над 30% ръст в сравнение с предходната година. От пристанището обясниха, че резултатите им показват 40% преизпълнение на финансовия план и 6% на предварително заложения оборот на товари.

Очакванията и за тази година са добри, а от началото на януари вече са обработени повече от десет кораба. В момента тече обработката на още шест, натоварени с пшеница, метали и амониев нитрат, поясняват от пристанището.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Финтех иновации по 10

Финтех иновации по 10

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK