Daimler, Ford и Nissan ще разработват съвместно горивни клетки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler, Ford и Nissan ще разработват съвместно горивни клетки

Reuters

Daimler, Ford и Nissan ще разработват съвместно горивни клетки

Автомобилите от тази гама трябва да бъдат пуснати в продажба до 2017 г.

Христо Съйнов
3537 прочитания

Reuters

© KAI PFAFFENBACH


Daimler, Ford и Nissan обединиха усилията си, като сключиха договор за съвместно разработване на гама от достъпни коли с водородни горивни клетки, които да бъдат пуснати в продажба от 2017 г. Според анализатори това може да стане първата голяма стъпка по пътя на налагането на тази технология, която има нулеви емисии, съобщава Reuters.

Технологията с най-голям потенциал

Томас Вебер, ръководител на звеното за научноизследователска и развойна дейност в Daimler, заяви в понеделник, че трите компании планират в най-скоро време да произведат около 100 хил. автомобила, задвижвани с тази технология.

Производителите на автомобили ще инвестира поравно в проекта за създаване на коли с водородни горивни клетки, се казва в съвместното изявление, без да се дават повече подробности.

"Тази технология има най-голям потенциал за движение с нулеви емисии в сравнение с други алтернативни задвижващи системи", каза за Bloomberg Вебер. "Това сътрудничество ни дава възможност да се възползваме от ноу-хауто, което има всеки от трите партньора."

Вебер също така заяви, че и други производители на автомобили са били поканени да се присъединят към алианса, включително и Renault, които са акционер в Nissan.

Нуждата от инфраструктура

Новият съюз освен това ще изпрати ясен сигнал към доставчиците, политиците и останалите конкуренти от индустрията, насърчавайки по-нататъшното развитие на технологията в световен мащаб.

Основното е необходимостта от разработване и изграждане на станции за зареждане с водород в световен мащаб, казват от компаниите. Германия се нуждае от значително по-широка инфраструктура със станции за зареждане с водород от сегашните 15 обекта, допълни още Вебер.

Toyota, която е най-големият производител на хибридни модели, задвижвани както с електричество, така и с бензин или дизел, обяви само преди четири дни, че ще работят по технологията с водородните горивни клетки в съвместен проект с BMW.

Daimler, Ford и Nissan обединиха усилията си, като сключиха договор за съвместно разработване на гама от достъпни коли с водородни горивни клетки, които да бъдат пуснати в продажба от 2017 г. Според анализатори това може да стане първата голяма стъпка по пътя на налагането на тази технология, която има нулеви емисии, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.