С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 21 мар 2013, 18:32, 6770 прочитания

Wizz Air ще лети три пъти седмично между София и Киев

Нискотарифната авиокомпания ще увеличи честотата и на полетите си до Париж и Кипър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нискотарифната авиокомпания Wizz Air започва да лети между София и Киев от 6 юли, съобщиха от авиопревозвача. Полетите до столицата на Украйна ще се осъществяват три пъти седмично, във вторник, четвъртък и петък, а билетът ще струва минимум 64 лева с включени летищни такси. Това според ръководството на компанията би трябвало да даде и тласък на двустранния туризъм.

Унгарската Wizz Air е от така наречените low-cost авиокомпании и като такава се нарежда на трето място в Европа и първа в Централна и Източна Европа по пазарен дял. Компанията е превозила общо 12 млн. пътници през 2012 г. и очаква броят им да достигне 13.5 млн. през настоящата.


Новата линия София - Киев ще се оперира от Wizz Air Ukraine, а билети могат да бъдат резервирани вече на wizzair.com.

Мениджърът корпоративни комуникации в Wizz Air Даниел де Карвало, който представи новата линия, заяви, че това е добра новина за туризма в София и за българските клиенти. "Украинските туристи сега ще имат лесен достъп до една от основните точки на Балканите, докато хората от София ще са освободени от високите цени и трансферни полети до Киев", добави той.

Допълнителни полети и до Кипър и Париж



Също така Wizz Air обяви и допълнителни полети от София до Ларнака (Кипър) и Париж Бове. Вместо веднъж седмично от 19 юни полетите вече ще са два пъти, а до Париж от два пъти седмично компания ги увеличава на три. В България компанията оперира от три летища, като София е една от 16-те бази на Wizz Air, които са разположени в 9 държави.

Към края на 2012 г. авиокомпанията е разполагала с 39 самолета и се надява през тази година да ги увеличи на 45. От компанията твърдят, че тяхната флота е най-младата в Европа и съответно най-малко замърсяващата. Общо за Wizz Air работят 1500 души, които са обслужвали през 2012 г. 260 линии между 91 дестинации в 30 държави. През тази година ръководството предвижда да наеме още 200 човека и да увеличи линиите на 300.

Бърз растеж

Компанията стъпва в България 2005 г., като постепенно разширяваше бизнеса си, и през 2008 г. нискотарифната авиокомпания вече превозваше 9% от пътниците. Две години по-късно през самолетите на превозвача вече преминаваха 20% от пътниците на софийското летище, или 735 хил., а дестинациите, до които лети от България, станаха 13.

Компанията успя да се нареди не само на първо място в нискотарифния сегмент, но и на второ място сред всички след националния авиопревозвач "България ер", който държи 28% пазарен дял по превозени пътници според статистиката на летище София. Wizz Air дори направи двегодишен опит да развива вътрешни полети София - Варна в пряка конкуренция с "България ер".

През 2012 г. унгарската компания е имала 21% пазарен дял по превозени пътници на летище София, следвана от Lufthansa с 11%, Austrian Airlines 9.4% и EasyJet с 4.8%. Даниел де Карвало каза че очакват компанията да превози 750 000 пътници през летище София през 2013, което ще помогне за поддържането на 750 местни работни места.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1276 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1033 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Големите производители на злато продават активи

Търсенето на метала в Идния ще се увеличи въпреки повишението на вносните мита

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10