Boeing съкращава до 2300 свои служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing съкращава до 2300 свои служители

Reuters

Boeing съкращава до 2300 свои служители

От началото на годината над 500 позиции са били запазени чрез преструктуриране на дейността

Христо Съйнов
3692 прочитания

Reuters

© KYODO


Boeing обяви, че се налага съкращаване на част от служителите, които са заети в производството на самолетите от типа 787 и 747. До края на годината ще бъдат освободени между 2000 до 2300 работни места, пише Reuters.

Уволнения и преструктуриране

Една от причините е по-малката нужда от хора след края на развойната фаза на Dreamliner 787. Първоначално ще бъдат освободени 800 механици, а до края на година в района на Сиатъл ще бъдат освободени общо до 2300 работни места, като за болшинството от тези позиции това ще се случи чрез преструктуриране или спиране на нови назначения след пенсиониране и т.н. От началото на годината над 500 позиции са били запазени чрез преструктуриране на дейността. Всичките уволнени 800 души са представени от Международната асоциация на механиците.

"Това не е начало на някакъв цикличен спад за Boeing", каза Кони Kолиер, говорителката на синдикалната организация. "Няма спад на производството за който и да е от моделите на самолетите Boeing", добави тя. Компанията продължава да следва плановете си за удвояване на производството Dreamliner 787, въпреки че след серията от аварии на този модел престижният самолет бе заземен и не може да бъде доставян на клиентите.

Не толкова светло бъдеще

Освен това Boeing планира да наеме между 8000 и 10 000 работници през тази година, с което се очаква "общата заетост да бъде задържана на едно постоянно ниво или да е малко по-ниска в рамките на компанията към края на годината", каза каза говорителят на компанията Дъг Елдер. Общо за базираната в Чикаго компания към момента работят около 174 хил души по целия свят, включително и малко над 86 хил. в района на Сиатъл.

В края на януари Boeing обяви, че печалбата ѝ през четвъртото тримесечие е намаляла на годишна база, посочвайки обаче, че прогнозата ѝ за 2013 г. "предполага незначително финансово въздействие" от забраните за полети на модела 787 Dreamliner от регулаторните органи в повечето държави по света заради прегряването на литиево-йонните батерии, което довежда и до запалването на някои от тях.

Анализатори не са така оптимистично настроени и и обявиха че цената на забраната за полети и преодоляването на проблема с акумулаторите на вече произведените 125 самолета от посочения модел няма да е така незначителна. Според най-вероятното развитие загубите на американската компания ще достигнат 550 млн. долара, а минималната загуба се оценява на около 125 млн. долара.

В началото на миналата седмица ирландската авиокомпания Ryanair обяви, че е поръчала 175 пътнически самолета от Boeing на стойност 15.6 млрд. долара. Сделка, която би трябвало да даде глътка свеж въздух за затруднения щатски производител, а, от друга страна, е заявка превозвачът да затвърди водещите си позиции при нискотарифните полети.

Поръчката за последното поколение на модела 737-NG утвърждава Ryanair и като една от малкото авиокомпании, които оперират само с лайнери на Boeing. Само няколко часа преди това обаче друг традиционен клиент на Boeing – индонезийската Lion Air, обяви, че е предпочела конкурента Airbus за поръчка на стойност 24 млрд. долара.

Boeing обяви, че се налага съкращаване на част от служителите, които са заети в производството на самолетите от типа 787 и 747. До края на годината ще бъдат освободени между 2000 до 2300 работни места, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    peshkobg avatar :-|
    peshkobg

    Като чуя корпоративни успокоения от рода на "няма да съкращаваме, просто ще намалим персонала" ме напушва на смях. Бойнг вече не желаят скъпо платени работници и мощности в Съединените Американски Щъркели. Нищо чудно утре да открият завод в Индонезия, където ще произвеждат новата линия самолетчета. 800 негри механици от Сиатъл ще се запишат на борсата тази година.

  • 2
    simo_ss avatar :-|
    Симеон

    мисля, че не е толкова свежо и розово бъдещето на Боинг поне до 2015 година, поради мини кризата с 787


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK