"Медика" разширява дейността си с нов цех
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Медика" разширява дейността си с нов цех

"Медика" разширява дейността си с нов цех

Инвестицията им ще се изплати за две години и половина

Христо Съйнов
6453 прочитания

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


1.8

млн. лв. планира да инвестира компанията и през тази година

Фармацевтичната компания "Медика" разширява дейността - само преди две седмици пусна нов цех за течни медикаменти. Ръководството планира нови инвестиции за около 1.8 млн. лв. и през тази година, като те ще отидат основно за регистрации на лекарства и в по-малка степен за реконструкция и модернизация на производството и складовата база.

Достатъчно мощности

"Засега ще наблегнем на инвестициите в нови лекарства, а не в нови мощности", коментира пред "Капитал Daily" изпълнителният директор на компанията Пенка Тишкова. Тя обясни, че компанията вече разполага с достатъчен производствен капацитет и ще се съсредоточи в разработването, маркетирането и налагането на нови продукти на основните си пазари и на нови.

Новият цех, който се намира на досегашната площадка на дружеството в гр. Сандански, след малко забавяне при пускането му вече работи и изпълнява поръчки. Тишкова каза, че инвестицията в новоизградения участък за течни лекарствени форми е излязла на компанията й между 1.5 и 1.7 млн. лв. Тя очаква инвестицията да се изплати за не повече от две години и половина. Финансирането на новия цех, чието изграждане започна на 12 юли 2012 г., беше направено изцяло със собствени средства на "Медика" с печалби от предишни години.

Според Тишкова новата придобивка на "Медика" ще даде възможност на компанията да предостави на вътрешния пазар продукти, които нямат български аналог, и по този начин да запълни съществуващата пазарна ниша. Продуктовата гама на компанията ще бъде допълнена с лечебни шампоани и лекарства, тясно специализирани в лечението на рани и специфични проблеми на кожата. Новият цех ще позволява дори производството на лекарствени сиропи, макар засега такава продукция да не се предвижда.

Стари и нови пазари

Основният пазар на медицинската козметика ще е за аптечния и болничния пазар в България, Украйна и Русия, където "Медика" и към момента реализира по-голяма част от продажбите си и ще използва досегашната си дистрибуторска мрежа. Тишкова обясни, че като цяло положението на аптечния пазар в България през първите три месеца на тази година е по-тежко от очакваното, но компанията компенсира с по-високия износ, като посочи добрите резултати в Сърбия. През 2012 г. съотношението износ/вътрешен пазар е било 34% срещу 66%.

Новия цех е сертифициран да продава в ЕС, а очакванията са да бъдат продадени над 1 млн. флакона шампоани с лечебно действие годишно в над 10 страни. "Медика" е част от групата на "Доверие обединен холдинг", чиито основни акционери са "Софарма" и близки до нея компании. За миналата година компанията увеличава приходите си до 19.8 млн., което е с 16% повече спрямо 2011 г. Нетната печалба е 1.8 млн. лв. и е по-малка спрямо предходната, когато продаде част от производствената си площадка на Kaufland за 750 хил. лв. Без този еднократен ефект печалбата от основна дейност е нараснала с 39% през 2012 г.

"Медика" е публична компания и акциите й се търгуват на Българската фондова борса. За последните 12 месеца те се покачват с 10% до 2.2 лв. за брой.

1.8

млн. лв. планира да инвестира компанията и през тази година

Фармацевтичната компания "Медика" разширява дейността - само преди две седмици пусна нов цех за течни медикаменти. Ръководството планира нови инвестиции за около 1.8 млн. лв. и през тази година, като те ще отидат основно за регистрации на лекарства и в по-малка степен за реконструкция и модернизация на производството и складовата база.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    tony1975 avatar :-|
    Anton Petkov

    Браво, мисля че има място в тази ниша!

  • 2
    mechopooh avatar :-|
    Meчо Пух

    Малийй, обърнете внимание на снимката, на какво са поставени двата кашона - по-одърпани и мръсни столове трудно ше се намерят в Санданска околия... Медика, дайте банкова сметка да направим дарение за 2 нови стола...

  • 3
    muzar avatar :-|
    Музар

    До коментар [#2] от "Meчо Пух":

    Ужас, ако ти не ги беше видял и коментирал, щях да ги пропусна...

    Сещам се за едни години, в които белехме топка за тенис (на корт), за да функционира в... лазер. В същия лазер беше потънала и цедката за кафеварката :-)... Не, че лазерът проработи, но поне едно к.т.н. изплю :-).

  • 4
    mechopooh avatar :-|
    Meчо Пух

    [quote#3:"Музар"] В същия лазер беше потънала и цедката за кафеварката :-)... Не, че лазерът проработи, но поне едно к.т.н. изплю :-).[/quote]

    :-) ...кво знаят, туй младите доктори, как се ставаше 'кандидат' навремето, еййй ;-)

  • 5
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    суровината за шампоаните идва от китаи,преработват го тук ,опаковат суроватката и става лекарство с печалби от 10000 процента ,това правят и други български фирми ,купуват суровинка от запасите на НАТОот 30 години ,една опаковъчна машина и хоп генерично лекарство ,на което оргинала вече е 10 лв , а нашето производство е 15 лв аптечната цена, с бонуси за продаващите ,които с ъответно се оплакват ,как фалирвали ,как умират ,а цените в чужбина 3 пъти по ниски -

  • 6
    ugi avatar :-|
    ugi

    До коментар [#5] от "tur671":

    Ей, ти направо разнищи бизнес модела на българските фармацевтични производители... Такова неграмотно мнение просто се чудех дали да коментирам, ама като видях, че си с една камара плюсове не се сдържах.
    Първо, ако си направиш труд да излезеш малко от злобата и да поразтърсиш ще видиш, че всички производители в ЕС правят така. Поради простата причина, че заради строгите екологични изисквания на ЕС на практика веществата за лекарствата не могат да се произвеждат рентабилно и конкурентно в ЕС. Второ - тия неща, които ти описваш - крайна преработка/ докарване до желаната чистота, опаковане и т.н. са много по-важни за качеството на крайния продукт, от мръсното химическо производство, чието качество лесно се контролира с входящия контрол на суровините, който е разписан в един доста обемист стандарт наречен Добра производствена практика, за който, съдейки по изказването ти си нямаш и понятия, че съществува, да не говорим да знаеш какво пише вътре. Съответно крайният продукт се контролира още по-строго.

  • 7
    meg.barutchieva avatar :-|
    Meglena

    "Медика" е част от групата на "Доверие обединен холдинг", чиито основни акционери са "Софарма" и близки до нея компании. Тука защо никой не грачи, както се грачи за КТБ и близки до нея компании...

  • 8
    geneva_1980 avatar :-|
    Alice in Chains

    Откровено казано, това окрупняване на фармацевтичния пазар, адски много ме притеснява. И без това в момента цените се диктуват почти монополно от "Софарма". Те продължават да се разрастват без антимонополната комисия да се намеси. Това никак не е добре!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK