С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 апр 2013, 16:41, 7276 прочитания

Мариус Вакарою, "Оргахим": Очакваме търговете за саниране на сгради

За съжаление в държавно финансираните поръчки често цената е единственото, което се взема предвид, казва главният изпълнителен директор на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Мариус Вакарою е на 37 г. Роден е в Букурещ. Кариерата му е основно като IT експерт, по-голямата част от нея - в "Оргахим". От 2007 г. се прехвърля като специалист по финансов контрол в компанията. Три години и половина по-късно, през ноември 2011 г., става главен изпълнителен директор на "Оргахим", а от януари 2012 г. е главен изпълнителен директор на цялата група (дружествата в България и Румъния). "Оргахим" е собственост на два фонда - "Уайтбийм холдингс лимитид", Малта, с 64.54% и "Тайдъл Уейв трейдинг лимитид" със 17.17%, и "Поликолор" - Букурещ, с 10.76% от акциите.

Какви са финансовите резултати на "Оргахим" за 2012 г.?
- Доста доволен съм от тях, като се има предвид ситуацията на пазара. "Оргахим" е ориентиран в три продуктови групи: архитектурни стоки (бои, лакове и т.н), индустриални продукти (например смоли) и химически компоненти (материали за PVC дограма.) За миналата година отчетохме много добри резултати в първата и третата група. За втората не може да се каже същото основно заради пожара в цеха ни в Русе в началото на 2012 г. В момента изграждаме наново този цех и имаме намерение да приключим в края на тази година. Но така или иначе липсата му се отразява на резултатите ни за миналата година и така ще е и за тази. Ако изключим това, сме доволни от 2012 г.


Какво значи това в числа?
- Оборотът ни е около 20% по-голям от този за 2011 г. - около 60 млн. евро. За печалбата не мога да говоря, тъй като резултатите са обобщени с тези на дружеството в Румъния и числото не би било показателно.

Какви са очакванията ви за 2013 г.?
- Конкретно за архитектурните продукти (тези, които са за крайния потребител) смятам, че имаме увеличение на пазарния дял и ще се стремим да го вдигаме още. За съжаление няма официални данни за нашия пазар, на които да се опрем, казвайки, че имаме конкретна позиция. И за 2013 г. обаче имаме високи очаквания. Въпреки че пазарът тук е в криза, надяваме се, че с иновативните продукти, които предлагаме, тази година ще покажем добри резултати. Така че, що се отнася до потребителските ни стоки, очакваме отново силен ръст. Ако говорим за строителни материали, надявам се бъдещото ново правителство да задвижи по-сериозно проектите за саниране на сградите, което всъщност означава поставяне на термоизолации.

Имаме много добри продукти за тези проекти и се надяваме да се включим в тях. Термоизолациите ни са сертифицирани, даваме дългосрочна гаранция за тях и смятаме, че са силно конкурентни. Имаме и отличен екип специалисти по санирането и можем да помогнем на властите в управлението на самия процес по саниране. Предложили сме да съдействаме например с организиране на семинари по темата, за да сме максимално полезни. Продуктовата ни линия за топлоизолации е с отлично качество и смятаме, че с нея можем да подобрим значително самата ефективност на сградите и да намалим потреблението на енергия в тях, което е ключово. Имаме и иновативни продукти за реновиране на фасади - модерни и исторически. Имаме например един много интересен демонстрационен проект във Франция. Там направихме демонстрационна къща, за да покажем как биха изглеждали други 100 такива сгради с нашите материали.

В тази област обаче имате силна конкуренция. Защо мислите, че ще бъдат избрани в България точно продуктите на "Оргахим"?

- Имаме два типа конкуренция в тази област. От една страна, големи компании с качествени стоки с гаранция. Смятаме, че можем да бъдем предпочетени пред тях, защото продуктите ни са иновативни и на добра цена. Другият тип конкуренция са фирмите, които правят евтини нискокачествени изолации. С тях не можем да се борим. За съжаление в държавно финансираните търгове често цената е единственото, което се взема предвид. Ако цената ще е определяща и няма изисквания за определено качество и гаранция, вероятно няма да сме конкурентни. Но се надяваме да убедим правителството, че не е нормално само цената да е водеща. Защото например в Румъния доста блокове, които бяха санирани, се наложи да бъдат пак санирани след по-малко от година именно заради недостатъчно качество и гаранция. Просто ниската цена доста често означава и такова качество. Не искаме и няма да се конкурираме с такива продукти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

ЕК глоби Nike с 12.5 млн. евро заради блокиране на трансграничните продажби ЕК глоби Nike с 12.5 млн. евро заради блокиране на трансграничните продажби

Американският производител е забранявал 13 години на лицензирани компании да предлагат футболни стоки в трети страни

26 мар 2019, 198 прочитания

ГЕРБ бетонира контрола си над КФН с още две назначения ГЕРБ бетонира контрола си над КФН с още две назначения

Вакантните постове на заместници в регулатора ще бъдат попълнени от Илиана Христова и Мария Филипова, които идват от структури на финансовото министерство

26 мар 2019, 331 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Разочароващи данни от САЩ свалиха цените на петрола

Сортът Брент отчете най-големия седмичен спад от миналия юли

Кирил Вътев: Произвеждаме само продукти, които можем да дадем на децата си

Съсобственикът и управител на месопреработващата компания "Тандем-В" - София пред "Капитал"

Голямата катастрофа на Boeing

Двата паднали самолета Boeing 737 Мах нанесоха сериозен репутационен и финансов удар върху компанията

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Зелената книга"

Сантиментален урок по приятелство в среда без толерантност

Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, СМЕ може да продаде bTV, "Билла" има нов директор за България

Емисия

DAILY @7AM // 26.03.2019 Прочетете