С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 апр 2013, 16:41, 7598 прочитания

Мариус Вакарою, "Оргахим": Очакваме търговете за саниране на сгради

За съжаление в държавно финансираните поръчки често цената е единственото, което се взема предвид, казва главният изпълнителен директор на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Мариус Вакарою е на 37 г. Роден е в Букурещ. Кариерата му е основно като IT експерт, по-голямата част от нея - в "Оргахим". От 2007 г. се прехвърля като специалист по финансов контрол в компанията. Три години и половина по-късно, през ноември 2011 г., става главен изпълнителен директор на "Оргахим", а от януари 2012 г. е главен изпълнителен директор на цялата група (дружествата в България и Румъния). "Оргахим" е собственост на два фонда - "Уайтбийм холдингс лимитид", Малта, с 64.54% и "Тайдъл Уейв трейдинг лимитид" със 17.17%, и "Поликолор" - Букурещ, с 10.76% от акциите.

Какви са финансовите резултати на "Оргахим" за 2012 г.?
- Доста доволен съм от тях, като се има предвид ситуацията на пазара. "Оргахим" е ориентиран в три продуктови групи: архитектурни стоки (бои, лакове и т.н), индустриални продукти (например смоли) и химически компоненти (материали за PVC дограма.) За миналата година отчетохме много добри резултати в първата и третата група. За втората не може да се каже същото основно заради пожара в цеха ни в Русе в началото на 2012 г. В момента изграждаме наново този цех и имаме намерение да приключим в края на тази година. Но така или иначе липсата му се отразява на резултатите ни за миналата година и така ще е и за тази. Ако изключим това, сме доволни от 2012 г.


Какво значи това в числа?
- Оборотът ни е около 20% по-голям от този за 2011 г. - около 60 млн. евро. За печалбата не мога да говоря, тъй като резултатите са обобщени с тези на дружеството в Румъния и числото не би било показателно.

Какви са очакванията ви за 2013 г.?
- Конкретно за архитектурните продукти (тези, които са за крайния потребител) смятам, че имаме увеличение на пазарния дял и ще се стремим да го вдигаме още. За съжаление няма официални данни за нашия пазар, на които да се опрем, казвайки, че имаме конкретна позиция. И за 2013 г. обаче имаме високи очаквания. Въпреки че пазарът тук е в криза, надяваме се, че с иновативните продукти, които предлагаме, тази година ще покажем добри резултати. Така че, що се отнася до потребителските ни стоки, очакваме отново силен ръст. Ако говорим за строителни материали, надявам се бъдещото ново правителство да задвижи по-сериозно проектите за саниране на сградите, което всъщност означава поставяне на термоизолации.

Имаме много добри продукти за тези проекти и се надяваме да се включим в тях. Термоизолациите ни са сертифицирани, даваме дългосрочна гаранция за тях и смятаме, че са силно конкурентни. Имаме и отличен екип специалисти по санирането и можем да помогнем на властите в управлението на самия процес по саниране. Предложили сме да съдействаме например с организиране на семинари по темата, за да сме максимално полезни. Продуктовата ни линия за топлоизолации е с отлично качество и смятаме, че с нея можем да подобрим значително самата ефективност на сградите и да намалим потреблението на енергия в тях, което е ключово. Имаме и иновативни продукти за реновиране на фасади - модерни и исторически. Имаме например един много интересен демонстрационен проект във Франция. Там направихме демонстрационна къща, за да покажем как биха изглеждали други 100 такива сгради с нашите материали.

В тази област обаче имате силна конкуренция. Защо мислите, че ще бъдат избрани в България точно продуктите на "Оргахим"?

- Имаме два типа конкуренция в тази област. От една страна, големи компании с качествени стоки с гаранция. Смятаме, че можем да бъдем предпочетени пред тях, защото продуктите ни са иновативни и на добра цена. Другият тип конкуренция са фирмите, които правят евтини нискокачествени изолации. С тях не можем да се борим. За съжаление в държавно финансираните търгове често цената е единственото, което се взема предвид. Ако цената ще е определяща и няма изисквания за определено качество и гаранция, вероятно няма да сме конкурентни. Но се надяваме да убедим правителството, че не е нормално само цената да е водеща. Защото например в Румъния доста блокове, които бяха санирани, се наложи да бъдат пак санирани след по-малко от година именно заради недостатъчно качество и гаранция. Просто ниската цена доста често означава и такова качество. Не искаме и няма да се конкурираме с такива продукти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 1064 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 811 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Разочароващи данни от САЩ свалиха цените на петрола

Сортът Брент отчете най-големия седмичен спад от миналия юли

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10