Ford Focus е най-продаваният автомобилен модел в света

Азиатските пазари позволяват на американците да се представят добре

Над една четвърт от продажбите Ford Focus са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на консултантската компания.
Над една четвърт от продажбите Ford Focus са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на консултантската компания.    ©  Reuters
Над една четвърт от продажбите Ford Focus са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на консултантската компания.
Над една четвърт от продажбите Ford Focus са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на консултантската компания.    ©  Reuters

Ford Focus е най-продаваната кола в света през 2012 г. според проучване на американската консултантска компания R.L. Polk & Co, съобщава Bloomberg.

Американците изпреварват японците

Според доклада на анализаторите за миналата година са били продадени 1.02 млн. автомобила под марката Focus, надминавайки Toyota с нейните 873 хил. автомобила Corolla. На трето място отново е Ford с пикапа F-Series, а компактната Fiesta е под №6 в класацията. Друг американски модел, на General Motors - Chevrolet Cruze, също се представя добре, заемайки осмо място, изпреварвайки Honda Civic.

Focus, Fiesta и Cruze са сред моделите, произвеждани от американски компании, които успяха да се представят добре спрямо тези на японските Toyota и Honda, които доминираха като цяло. Ford се възроди с идването на новия главен изпълнителен директор Алън Мълали, който реши да залага на икономичните автомобили, намалявайки производството на пикапите, които харчат много гориво, и спортните автомобили.

Той създаде нова стратегия и план за развитието на компанията чрез глобален продукт, наречен One Ford. "Откакто Алън е с нас, ние внимателно балансирахме нашето продуктово портфолио", каза анализатора от Ford Ерих Меркле. "Разбрахме какво търси мнозинството, а именно по-малки и по-икономични автомобили."

Преориентация на изток

Глобални продажби на Focus са нараснали с 16% през миналата година от 880 хил. през 2011 г., до над един милион през миналата, благодарение на преориентацията на Мълали, който заложи на страни като Индия, Индонезия, Китай и Тайланд.

Данните показват, че в Индия е имало само 32 превозни средства в експлоатация на всеки 1000 души, които са на възраст, даваща им право да шофират, през 2011 г., за Индонезия този показател е 49, за Китай 83 и за Тайланд 200. Само за сравнение, в САЩ на 1000 души, имащи възрастта да шофират, се падат 975 автомобила, а в Германия – 654.

Въпреки всичко тепърва ще има спорове около достоверността на изследването на R.L. Polk & Co. Така например Toyota обяви, че глобалните продажби през миналата година на модела и Corolla са достигнали 1.16 млн. превозни средства, или с 33% повече от числото, цитирано от R.L. Polk & Co. Разбира се, тези класации сами по себе си нямат голямо значение, ако не водят до солидни печалби. Иначе най-продаваната кола в САЩ си остава Toyota Camry, както е било в продължение на 11 години, и отделно от това Toyota през миналата година си възвърна световната корона по продажби от GM.