Embraer се превръща в сериозна заплаха за Lockheed Martin
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Embraer се превръща в сериозна заплаха за Lockheed Martin

Reuters

Embraer се превръща в сериозна заплаха за Lockheed Martin

Бразилският военно-транспортен самолет KC-390 ще бъде много по-евтин от американския аналог

Христо Съйнов
2508 прочитания

Reuters

© ALY SONG


Бразилският производител на самолети Embraer обеща да шокира конкурентите си с ниската цена на своя военнотранспортен самолет KC-390 и обяви, че ще започне да приема поръчки, преди да са изтекли следващите 12 месеца, съобщава Reuters.

Конкурентен военнотранспортен самолет

Изпълнителният директор на поделението, което се занимава с военната продукция в Embraer, Луиз Карлос Агуиар обяви в телевизионно интервю в Рио де Жанейро във вторник, че стратегията на компанията е агресивна и успешна. "От гледна точка на цена няма да имаме конкуренция. Другите производители ще бъдат учудени", каза той, но не даде повече подробности заради процеса на ценообразуване, който не е завършен окончателно.

Агуиар уверено обяви амбицията на Embraer именно KC-390 да е основният самолет, който да замени застаряващите версии на C-130 Hercules на американската компания Lockheed Martin. Сериозен вот на доверие бразилският самолет получи още миналата година, когато Boeing се съгласи на съвместни продажби с Embraer. Компанията първоначално предвижда търсенето в световен мащаб да е за около 700 нови военни товарни самолети до 2025 г. на обща стойност над 50 милиарда. долара.

Миналия месец бразилските ВВС приключиха с експертизата на KC-390, което позволи на самолетостроителя да продължи с производството на прототипи и формализиране на продажбите.

Embraer очаква да получи първите твърди поръчки през първото тримесечие на следващата година, каза Aгуиар.

Засега Бразилия, Колумбия, Португалия, Аржентина, Чили и Чехия са държавите, изявили желание за покупката на поне 60 самолета. Иначе над 70 държави са потенциални клиенти за KC-390, каза Агуиар, като добави, че Embraer е традиционно силна в Латинска Америка, Африка и Южна Азия.

И поръчките за гражданската авиация растат

Embraer проби в бизнес сегмента, но произвежда и пътнически самолети, като президентът на авиационното подразделение на Embraer Ърнест Едуардс заяви, че продажбата на три от основните модели на компанията - Lineage 1000, Legacy 650 и Phenom 300, са нараснали с 40 на сто  в Китай през 2012 г. По думите му китайският пазар е възприемчив към самолетите на Embraer.

Откакто за пръв път в най-голямата азиатска икономика беше доставен самолет на Embraer през 2004 г., компанията е получила твърди поръчки за 28 самолета и има опция за още 5, а филмовата звезда Джеки Чан стана посланик на компанията за самолетите от бизнес сегмента и взе участие в представянето на Legacy 650 в Китай.

Компанията възлага големи надежди и на предстоящото авиоизложение в Шанхай - Asian Business Aviation Conference & Exhibition (ABACE), от 16 до 18 април, където компанията се надява да намери нови клиенти.

Бразилският производител на самолети Embraer обеща да шокира конкурентите си с ниската цена на своя военнотранспортен самолет KC-390 и обяви, че ще започне да приема поръчки, преди да са изтекли следващите 12 месеца, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Интересно как стои въпроса със сервиза.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK