С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 25 апр 2013, 18:57, 19828 прочитания

Ани в света на тортите и играчките

Ани Боланд ръководи паралелно успешен бизнес за детски играчки и кафе-сладкарница, в която дори сама прави сладкишите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Трябва да бъдем различни, за да оцелеем" е принципът, на който Ани Боланд залага както за бизнеса с играчки, така и за кафе- сладкарницата и правенето на торти по поръчка.
"Веднъж, преди четири години, се наложи да направя торта за семеен празник, тъй като по магазините не намерих нищо, което да ми хареса. След като я изядохме, всички бяха единодушни, че никога повече няма да си купим торта, защото никой не може да я направи по-добре от мен."

Така накратко започва разказът на Ани Боланд за идеята й да създаде своето кафене на варненския бул. "Сливница". Нарича го точно така -  "My Cafe by Ani Boland". Запомнящата се фамилия е ирландска. Получава я от съпруга си Джъстин.


Веднага след първата торта приятелките на Ани Боланд започнали да я молят да прави сладкиши за рождените дни на децата им, а с всяка следваща торта тя ставала все по-добра и в декорацията им. В това време гледала у дома втория си син и поръчките започнали да валят дори и от хора, които не познавала.

"Така един ден реших, че не е нормално хора, които не ме познават, да ми поръчват торти за децата си, защото това е доверие, но и отговорност, която задължава", казва Боланд. "В същото време ми стана ясно, че следващата стъпка... е да отворя такъв бизнес, тъй като това ми доставя голямо удоволствие."

Обратният вариант



Решението, което Ани Боланд взема заедно със съпруга си, е малката й кафе-сладкарница да бъде открита на всяка цена в центъра на Варна. И точно това се случва миналия юни. Макар наоколо да има кафета и сладкарници на известни вериги, Ани не се притеснява. "Продуктите, които предлагам, са съвършено различни и моите клиенти са мои клиенти точно по тази причина", казва тя. По думите й в кафенетата хората влизат, за да пият кафе, и много рядко, за да опитат сладкиши. В "My Cafe by Ani Boland" предлагат обратния вариант.

Кафето на Ани Боланд има 30 места в малката зала на два етажа. Още толкова могат да бъдат разположени на терасата към една от най-оживените пешеходни зони във Варна.

Мястото е малко, а наемът, който плаща в момента в центъра на Варна, тя определя като "абсурден". "Безумно е, защото такива наеми не съществуват в други големи градове в България, дори и в София", казва Боланд. "Няма как мястото да е по-голямо, ако кафенето трябва да е на централна улица. Освен това си мисля, че не лошо да се тръгне от нещо по-малко и кокетно... Преместването в по-голямо пространство трябва да дойде естествено, когато вече има нужда."

Украсата на тортата

Ако разчита на печалбата от кафе-сладкарницата, Ани Боланд в никакъв случай няма да може да покрие разходите си за наем, ток, вода и т.н. Печели от поръчките на декорирани торти "за вкъщи" и ако няма този бизнес, проектът й не би работил.

В момента в сладкарницата на Ани Боланд работят общо 6 души, а през лятото ще са двойно повече, тъй като работното време е удължено, а и масите на открито са повече.

"Имаме идеи за малки промени в предлагането от новия туристически сезон", казва тя. "Миналата година опитахме да направим нещо типично френско с един винен лист и съвсем неангажиращи предястия. Но се оказа, че това не се получава по начина, по който става в Париж. Явно в България няма такава култура. Хората тук нямат навика да седнат вечер и да изпият на тихо място една бутилка вино. По тази причина това лято няма да предлагаме винения си лист. В замяна на това смятам да разширя менюто на студени напитки с кафе."

Боланд е установила, че клиентите й са готови да похарчат около 8 лв. за напитка и сладкиш. Цените на кафето в заведението й са с няколко пункта по-ниски от тези в големите вериги.

Всички продукти за сладкишите й се доставят оттам, откъдето хората пазаруват за дома си. "Отивам в супермаркетите, купувам най-добрите продукти, връщам се в сладкарницата и започвам да работя", обяснява тя. "Ако започна да пазарувам от складовете за сладкарски полуфабрикати, крайният ми продукт ще бъде същия като на големите вериги сладкарници, а това е против моите принципи. Когато стартирахме, бизнесът започна много слабо, но август, септември и октомври бяха най-силните ни месеци през годината."

Преди коледните и новогодишните празници миналата година Ани Боланд отново забелязва пик в оборотите на кафето си. "Това положение се запази дори до средата на януари. До този момент всичко беше много добре", казва тя. "Не беше зле и през февруари. Но март дойде с рязко влошаване на потреблението."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 592 прочитания

КПКОНПИ видя конфликт на интереси при бившия шеф на БЕХ Петьо Иванов КПКОНПИ видя конфликт на интереси при бившия шеф на БЕХ Петьо Иванов

По логиката на комисията проблем има и с членовете на настоящото ръководство на енергийния холдинг - Жаклен Коен, Живко Динчев и Андон Андонов

14 окт 2019, 1328 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Комуникация на кризата

Търговците на дребно са ограничили комуникирането на бизнеса си към клиентите основно до т.нар. директен маркетинг – промоции и намаления

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма