С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 25 апр 2013, 18:57, 19406 прочитания

Ани в света на тортите и играчките

Ани Боланд ръководи паралелно успешен бизнес за детски играчки и кафе-сладкарница, в която дори сама прави сладкишите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Трябва да бъдем различни, за да оцелеем" е принципът, на който Ани Боланд залага както за бизнеса с играчки, така и за кафе- сладкарницата и правенето на торти по поръчка.
"Веднъж, преди четири години, се наложи да направя торта за семеен празник, тъй като по магазините не намерих нищо, което да ми хареса. След като я изядохме, всички бяха единодушни, че никога повече няма да си купим торта, защото никой не може да я направи по-добре от мен."

Така накратко започва разказът на Ани Боланд за идеята й да създаде своето кафене на варненския бул. "Сливница". Нарича го точно така -  "My Cafe by Ani Boland". Запомнящата се фамилия е ирландска. Получава я от съпруга си Джъстин.


Веднага след първата торта приятелките на Ани Боланд започнали да я молят да прави сладкиши за рождените дни на децата им, а с всяка следваща торта тя ставала все по-добра и в декорацията им. В това време гледала у дома втория си син и поръчките започнали да валят дори и от хора, които не познавала.

"Така един ден реших, че не е нормално хора, които не ме познават, да ми поръчват торти за децата си, защото това е доверие, но и отговорност, която задължава", казва Боланд. "В същото време ми стана ясно, че следващата стъпка... е да отворя такъв бизнес, тъй като това ми доставя голямо удоволствие."

Обратният вариант



Решението, което Ани Боланд взема заедно със съпруга си, е малката й кафе-сладкарница да бъде открита на всяка цена в центъра на Варна. И точно това се случва миналия юни. Макар наоколо да има кафета и сладкарници на известни вериги, Ани не се притеснява. "Продуктите, които предлагам, са съвършено различни и моите клиенти са мои клиенти точно по тази причина", казва тя. По думите й в кафенетата хората влизат, за да пият кафе, и много рядко, за да опитат сладкиши. В "My Cafe by Ani Boland" предлагат обратния вариант.

Кафето на Ани Боланд има 30 места в малката зала на два етажа. Още толкова могат да бъдат разположени на терасата към една от най-оживените пешеходни зони във Варна.

Мястото е малко, а наемът, който плаща в момента в центъра на Варна, тя определя като "абсурден". "Безумно е, защото такива наеми не съществуват в други големи градове в България, дори и в София", казва Боланд. "Няма как мястото да е по-голямо, ако кафенето трябва да е на централна улица. Освен това си мисля, че не лошо да се тръгне от нещо по-малко и кокетно... Преместването в по-голямо пространство трябва да дойде естествено, когато вече има нужда."

Украсата на тортата

Ако разчита на печалбата от кафе-сладкарницата, Ани Боланд в никакъв случай няма да може да покрие разходите си за наем, ток, вода и т.н. Печели от поръчките на декорирани торти "за вкъщи" и ако няма този бизнес, проектът й не би работил.

В момента в сладкарницата на Ани Боланд работят общо 6 души, а през лятото ще са двойно повече, тъй като работното време е удължено, а и масите на открито са повече.

"Имаме идеи за малки промени в предлагането от новия туристически сезон", казва тя. "Миналата година опитахме да направим нещо типично френско с един винен лист и съвсем неангажиращи предястия. Но се оказа, че това не се получава по начина, по който става в Париж. Явно в България няма такава култура. Хората тук нямат навика да седнат вечер и да изпият на тихо място една бутилка вино. По тази причина това лято няма да предлагаме винения си лист. В замяна на това смятам да разширя менюто на студени напитки с кафе."

Боланд е установила, че клиентите й са готови да похарчат около 8 лв. за напитка и сладкиш. Цените на кафето в заведението й са с няколко пункта по-ниски от тези в големите вериги.

Всички продукти за сладкишите й се доставят оттам, откъдето хората пазаруват за дома си. "Отивам в супермаркетите, купувам най-добрите продукти, връщам се в сладкарницата и започвам да работя", обяснява тя. "Ако започна да пазарувам от складовете за сладкарски полуфабрикати, крайният ми продукт ще бъде същия като на големите вериги сладкарници, а това е против моите принципи. Когато стартирахме, бизнесът започна много слабо, но август, септември и октомври бяха най-силните ни месеци през годината."

Преди коледните и новогодишните празници миналата година Ани Боланд отново забелязва пик в оборотите на кафето си. "Това положение се запази дори до средата на януари. До този момент всичко беше много добре", казва тя. "Не беше зле и през февруари. Но март дойде с рязко влошаване на потреблението."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Канабисът ли е новият bitcoin Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

19 юли 2019, 1644 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

19 юли 2019, 826 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Комуникация на кризата

Търговците на дребно са ограничили комуникирането на бизнеса си към клиентите основно до т.нар. директен маркетинг – промоции и намаления

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков