Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 20 май 2013, 11:29, 27861 прочитания

Още един извор на пазара

Компанията за напитки "Нова трейд" инвестира 14 млн. евро в бутилираща фабрика в с. Бачково

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Oще една марка изворна вода излиза на българския пазар - това е "Бачково", която ще се добива от извор в едноименното село в община Асеновград. Фабриката за бутилирането е изградена от производителя на безалкохолни напитки "Нова трейд", чиято най-известна марка е "Дерби" (Derby). Инвестицията се оценява на 14 млн. евро, а в предприятието са отворени 100 нови работни места, съобщиха от "Нова трейд". Официалното откриване на бутилиращото дружество е направено на 23 април и то вече работи, като каптира водата от извор, разположен в резервата "Червената стена".

Ценова позиция


Капацитетът за бутилиране на предприятието е 70 хил. бутилки на час. Финансирането за изграждането му е осигурено от собствени средства на "Нова трейд", Сосиете женерал Експресбанк и от европейски фондове - по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността", стана ясно от думите на управителя Стоян Узунов.

Новата марка вода ще се предлага в РЕТ опаковка (полиетилен терафталат) в количества от 0.5, 1.5, 3, 5, 7 и 11 литра. Те ще се продават както за заведения и хотели (студен пазар), така и в хранителните магазини за консумация вкъщи (топъл пазар). От компанията определят заложените цени като "приемливи за потребителите".

Досегашните марки безалкохолни на "Нова трейд" са по-скоро в ниския и средния ценови сегмент и включват газирани и енергийни напитки, плодови сокове, студени чайове, голяма част от които се продават и за износ. Дружеството не е предлагала досега минерална вода и според обяснението на Узунов разширяването на продукцията им е продиктувано от тенденциите в потреблението на вода от последните няколко години. Той обясни, че изворната вода се бутилира директно, без преработка и заради ниската си минерализация е подходяща за ежедневна употреба. "Бачково" е с киселинност (PH) от 7.23, което означава ниска, много близка до тази на дестилираната вода.



Разпределяне на пазара

По данни на агенция Nielsen, цитирани от сп. "Регал", изворната вода има 21% дял от общия обем пазар на бутилирана вода и 24% като стойност. Това я нарежда на второ място след минералната, чийто дял е 71% от обема на продажбите и 64% от стойността им. Данните са за 12-те месеца до февруари тази година и като цяло пазарът за това време се оценява на 193 млн. лв. за трите сегмента води - минерална, изворна и трапезна. Средната цена на изворната е най-висока - 1.05 лв. за всяка продадена опаковка, докато минералната струва 0.93 лв., а трапезната е едва 0.70 лв. Бутилките от 1.5 л и галоните над 10 л имат най-големия дял на пазара, всеки по 30% от общите продажби.

Най-големите компании по пазарен дял според продадения обем са "Банкя" (на "Кока-Кола хеленик ботълинг"), "Девин", "Горна баня" на "Бутилираща компания Г. баня", същата марка, но на "Булминвекс" и "Хисар". По стойност на продажбите в топ 5 "Булминвекс" отстъпва на "Михалково".

Обичайно високите продажби на вода по региони са предимно на местни марки, ако се изключат такива с добра дистрибуция из цялата страна като "Девин", "Горна баня" и "Банкя". Най-много продажби според Nielsen има в регионите на София, централната южна част на страната и Югозападна България.

Собственикът на марката

Компанията - инвеститор в завода за бутилиране, "Нова трейд" е 100% собственост на Георги Тучев, който е и неин съуправител заедно със Стоян Узунов. Последният публикуван отчет е за 2011 г. и показва приходи от над 45 млн. лв., с 9% ръст на годишна база. Печалбата за годината е била 3.57 млн. лв., което е увеличение с 38% спрямо резултата от 2010 г. Според отчета всички активи на компанията се оценяват на 60.43 млн. лв., над половината от които са имоти, машини и съоръжения. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2228 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2439 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ryanair отчете рекордна печалба

Нискотарифна авиокомпания очаква по-умерен растеж през тази година заради скъпото гориво и кризата в Европа

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10