Oще една марка изворна вода излиза на българския пазар - това е "Бачково", която ще се добива от извор в едноименното село в община Асеновград. Фабриката за бутилирането е изградена от производителя на безалкохолни напитки "Нова трейд", чиято най-известна марка е "Дерби" (Derby). Инвестицията се оценява на 14 млн. евро, а в предприятието са отворени 100 нови работни места, съобщиха от "Нова трейд". Официалното откриване на бутилиращото дружество е направено на 23 април и то вече работи, като каптира водата от извор, разположен в резервата "Червената стена".
Ценова позиция
Капацитетът за бутилиране на предприятието е 70 хил. бутилки на час. Финансирането за изграждането му е осигурено от собствени средства на "Нова трейд", Сосиете женерал Експресбанк и от европейски фондове - по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността", стана ясно от думите на управителя Стоян Узунов.
Новата марка вода ще се предлага в РЕТ опаковка (полиетилен терафталат) в количества от 0.5, 1.5, 3, 5, 7 и 11 литра. Те ще се продават както за заведения и хотели (студен пазар), така и в хранителните магазини за консумация вкъщи (топъл пазар). От компанията определят заложените цени като "приемливи за потребителите".
Досегашните марки безалкохолни на "Нова трейд" са по-скоро в ниския и средния ценови сегмент и включват газирани и енергийни напитки, плодови сокове, студени чайове, голяма част от които се продават и за износ. Дружеството не е предлагала досега минерална вода и според обяснението на Узунов разширяването на продукцията им е продиктувано от тенденциите в потреблението на вода от последните няколко години. Той обясни, че изворната вода се бутилира директно, без преработка и заради ниската си минерализация е подходяща за ежедневна употреба. "Бачково" е с киселинност (PH) от 7.23, което означава ниска, много близка до тази на дестилираната вода.
Разпределяне на пазара
По данни на агенция Nielsen, цитирани от сп. "Регал", изворната вода има 21% дял от общия обем пазар на бутилирана вода и 24% като стойност. Това я нарежда на второ място след минералната, чийто дял е 71% от обема на продажбите и 64% от стойността им. Данните са за 12-те месеца до февруари тази година и като цяло пазарът за това време се оценява на 193 млн. лв. за трите сегмента води - минерална, изворна и трапезна. Средната цена на изворната е най-висока - 1.05 лв. за всяка продадена опаковка, докато минералната струва 0.93 лв., а трапезната е едва 0.70 лв. Бутилките от 1.5 л и галоните над 10 л имат най-големия дял на пазара, всеки по 30% от общите продажби.
Най-големите компании по пазарен дял според продадения обем са "Банкя" (на "Кока-Кола хеленик ботълинг"), "Девин", "Горна баня" на "Бутилираща компания Г. баня", същата марка, но на "Булминвекс" и "Хисар". По стойност на продажбите в топ 5 "Булминвекс" отстъпва на "Михалково".
Обичайно високите продажби на вода по региони са предимно на местни марки, ако се изключат такива с добра дистрибуция из цялата страна като "Девин", "Горна баня" и "Банкя". Най-много продажби според Nielsen има в регионите на София, централната южна част на страната и Югозападна България.
Собственикът на марката
Компанията - инвеститор в завода за бутилиране, "Нова трейд" е 100% собственост на Георги Тучев, който е и неин съуправител заедно със Стоян Узунов. Последният публикуван отчет е за 2011 г. и показва приходи от над 45 млн. лв., с 9% ръст на годишна база. Печалбата за годината е била 3.57 млн. лв., което е увеличение с 38% спрямо резултата от 2010 г. Според отчета всички активи на компанията се оценяват на 60.43 млн. лв., над половината от които са имоти, машини и съоръжения.
Oще една марка изворна вода излиза на българския пазар - това е "Бачково", която ще се добива от извор в едноименното село в община Асеновград. Фабриката за бутилирането е изградена от производителя на безалкохолни напитки "Нова трейд", чиято най-известна марка е "Дерби" (Derby). Инвестицията се оценява на 14 млн. евро, а в предприятието са отворени 100 нови работни места, съобщиха от "Нова трейд". Официалното откриване на бутилиращото дружество е направено на 23 април и то вече работи, като каптира водата от извор, разположен в резервата "Червената стена".
22 коментара
Дерби кола е доста популярна сред учениците !
Публикувано през m.capital.bg
Етикета на снимката прилича на етикет на друга известна вода, дали е случайно?
Айде на добър път и да слагат по малко вода от чешмата :)
До коментар [#3] от "xps":
те са на метри от река Чая, така че могат и от нея да пълнят - няма лошо. Това място от гледна точка на логистиката е ужасно, поради какви причини измислиха да търкалят по този тесен път тировете си е истинска загадка.
Незнам, ама вчера си купих 11 л. на цена 2.49, което е доста по-ниско сравнително, и ми напрвави впечатление удобната дръжка.
До коментар [#3] от "xps":
Липсата на тире променя изцяло смисъла на коментара. Да слага по малко вода от чешмата или да слагат по-малко вода от чешмата?
Успех !
Тази мода да се пие вода от бутилка все повече се разпространява по цял свят само заради силен маркетинг, а иначе е доказано вредна и за природата, и за икономиката.
Ето в БГ значи пазарът е 200 млн. лева годишно. За няколко години с тази сума могат да се изградят толкова пречиствателни станции, че от всяка чешма водата е годна за пиене.
Колко по-изгодно е да тече водата по тръби, вместо да се налива в ПВЦ бутилка и да се разнася из цялата страна в ТИРове. Да не говорим за природата колко е вредно.
Оня ден в Бургас ми дадоха в ресторанта вода Банкя - като че няма в Бургас вода, ами трябва да идва от 400 км с камион.
А пък гъзарите, дето пият френска Евиан или италианска Сан Пелегрино, да не говорим те колко излишни пари трошат.