Загубата на собственика на bTV нараства внушително

Българското поделение е с близо 4% по-малко приходи за полугодието, печалбата се е свила с 30 на сто

По данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) нетната стойност на рекламния пазар за 2012 г. у нас е 710 млн. лева, което представлява свиване с 1.3 процентни пункта спрямо предходната година.
По данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) нетната стойност на рекламния пазар за 2012 г. у нас е 710 млн. лева, което представлява свиване с 1.3 процентни пункта спрямо предходната година.
По данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) нетната стойност на рекламния пазар за 2012 г. у нас е 710 млн. лева, което представлява свиване с 1.3 процентни пункта спрямо предходната година.    ©  Красимир Юскеселиев
По данни на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) нетната стойност на рекламния пазар за 2012 г. у нас е 710 млн. лева, което представлява свиване с 1.3 процентни пункта спрямо предходната година.    ©  Красимир Юскеселиев
Резултати на bTV Media Group

Нетни приходи 40 669 (-3.82%)


Оперативна печалба

преди обезценка

и амортизации1504 (-30.2%)

за полугодието, в хил. долара, в скоби е изменението на годишна база

Собственикът на bTV Media Group е влошил резултатите си през второто тримесечие на годината, става ясно от отчета на Central European Media Enterprises (CME). Компанията реализира 85% спад на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) до 7 млн. долара за втората четвърт на годината. Приходите за периода намаляват с 14.7 на сто до 180.2 млн. долара, а крайният финансов резултат е загуба от 41 млн. долара. Резултатите за първата половина годината също не са розови, като загубата нараства 14 пъти до 150 млн. долара на годишна база. Свиването на рекламния пазар в Европа засегна негативно компанията, която има операции и в Хърватия, Чехия, Румъния, Словакия и Словения.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    forest avatar :-|
    Forest
    • - 3
    • + 47

    'Основни източници на раздвижване за първото шестмесечие на 2013 г. остават обществените поръчки и европейските средства. ' - а наивниците очаква медиите да контролират власта...

    Нередност?
  • 2
    peppial avatar :-|
    peppial
    • - 6
    • + 31

    Брей, още ли не разбрахте че ТВ медията е отживелица..ще си отиде като грамофонните плочи.

    Нередност?
  • 3
    pavla avatar :-P
    ПАВЛА
    • - 4
    • + 59

    С турски сапунки телевизия не се прави.

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити
    • - 4
    • + 20

    До коментар [#3] от "ПАВЛА - సటోరి":

    Недей, че кой знае с какво ше пробва ....

    Нередност?
  • 5
    galio avatar :-|
    galio
    • - 6
    • + 23

    те затова ли почнаха да правят по-достоверни новинарски емисии? последен опит да изглеждат като медия?

    Нередност?
  • 6
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa
    • - 18
    • + 12

    Успешно приключи прехвърлянето на аудитория от bTV в TV7! :)

    bTV вече кучетата я яли! След скандала с Bulsatcom рекламните блокове по bTV са два пъти по-къси от тези по Nova TV и почти се изравниха с тези на TV7!

    Сега хита е TV7 - новата звезда на Краси Гергов и Оги Димов...

    ... но те са само изпълнителите на проекта, а инвеститора е най-големият в момента - БОРАТ! ;)

    А, дали наистина Гергов ще увеличи делът си?

    Нередност?
  • 7
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa
    • - 8
    • + 23

    ... Забравих да спомена, че откакто Борат се сдоби с Vivacom и Technomarket двете компании спряха да рекламират в Nova TV. Vivacom включи в медиа плановете си БНТ1.

    Ще го отчетат като грешка, но разбира се корпоративно-олигархичните интереси на Борат са по-важни от успешните бизнес практики. С държавната пара в неговата банка той може да си позволи да дотира Бюрек TV!

    Борат и тези около него нямат интерес да има силна неутрална телевизия като Nova (доколкото може да се нарече такава, но все пак на фона на TV7 и bTV се държи доста по-адекватно!).

    Нередност?
  • 8
    x2805 avatar :-|
    dj x2805
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#2] от "peppial":


    С тази разлика, че те не са си отишли че чак има известно покачване в интереса към тях...

    Нередност?
  • 9
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#2] от "peppial":

    Цитирам: "Логично сред най-силно засегнатите от по-малката активност на рекламодателите е телевизионният бранш, на който се падат около 70% от брутните рекламни бюджети."

    Докато TV рекламата последва съдбата на грамофонните плочи, по този път отдавна ще са минали печатната и радио рекламата. Към момента когато това се случи, преобладаващата част от потребителите ще гледат предпочитаните от тях канали online.
    Добрата новина е, че това може би ще бъде и краят на рекламния монопол на батко Краси.
    Но не се знае, знае ли се...

    Нередност?
  • 10
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 5
    • + 21

    Аз не гледам ТВ, но все пак съм против слугински медии като БТВ
    Долу БТВ!

    Нередност?
Нов коментар