

Генади Петров

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Шоколадът често е определян като едно от най-големите удоволствия от нашето ежедневие. Обичан от малки и големи, той несъмнено носи удоволетворение сред потребителите, голяма част от които не разбират, че закупувайки сладкото удоволствие стават част от глобален пазар на прогнозна стойност от 196 млрд. долара. В доклад на базираната в Лондон Euromonitor International, посветен на пазара на шоколадови продукти, се посочва, че ръстът до 2018 г. при продажбите на какаовия продукт ще бъде значително по-голям от този при други сладкарски изделия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Четирите основни групи храни:
1. здравословни, но гадни на вкус,
2. вредни за здравето, но вкусни,
3. храни, които Ви правят дебели и грозни,
4. яж и умри!
"едно е сигурно- пазарът на шоколадови продукти със сигурност не се поддава напълно на ефектите на кризата."
И добре, че е така! :)
Увеличавало се търсенето на шоколад по чисто здр. причини... Бих добавила - и по рекламни също. Улавям се, че шампоанът и балсамът ми за коса са с добавки от шоколад и кератин; чета романа "Шоколад", отчупила парче истински черен шоколад - може да звучи налудничаво, но пък колко е приятно... :)
Най-вкусното шоколадово нещо, което съм вкусвала са белгийски ръчно направени шоколадови бонбони. Купуват се на килограм, аз си взех от почти всички видове по 1 брой. Слагаш си бонбончето в устата и го оставяш само да се стопи и да те изпълни с наслада ...мммм. :)
[quote#0:"статията"] Потреблението на шоколад в света ще нарасне[/quote]
Мдаа, определено имам пръст в тази работа...
''Принос има и ИНОВАТИВНИЯТ маркетингов подход на имена в бранша като Kraft Foods Inc., Nestlé S.A. и Ferrero SpA group. Той се изразява предимно в посочване на плюсовете за здравето, различни сертификати за качество и по-атрактивни опаковки.''
Маркетинговият подход на мулти-мутро-националите, изброени по-горе се изразява в една дума МАМЕНЕ/ЛЪГАНЕ на потребителите! 'ИНОВАЦИЯТА', описана в статията, да се посочват 'здравословността' и 'качеството' на продукта, не е нищо друго освен ПОДВЕЖДАНЕ на купувачите. Защото точно тези три гигантски корпорации-престъпници са тези, които УНИЩОЖИХА истинските продукти, в случая шоколада, но са сложили мръсните си ръце върху почти всичко, което се смята за хранителен продукт! Т.н. 'шоколад', който те продават съдържа множество вредни за здравето съставки; често не съдържа какаово масло, а растително хидрогенирано или дори масло (дали е краве изобщо не се знае). Логично е, че те отчитат увеличаване на продажбите, защото съставът на техния 'шоколад' е така измислен, че да води до истинско пристрастяване - поради високото съдържание на мазнини, захар и някои други съставки. Дори и уж натуралните им шоколади вече не са такива и са доста меки даже при нормална температура (защото не са правени с какаово масло, а с растително или животинско). Успоредно с подмяната на съставките на шоколадовите изделия, тези престъпни и цинични мошеници прогресивно намаляват грамажа, докато оставят непроменен размера на 'атрактивните' опаковки. Така непосветеният и разсеян купувач си мисли, че купува същия продукт, в същото количество, както и преди няколко години! Така се оказва тройно и четворно прецакан - купува в по-малък грамаж, по-скъп и по-вреден за здравето продукт, който обаче го стимулира да консумира все по-големи количества.
''Друга интересна тенденция е потреблението на шоколад с чисто здравословни мотиви.''
Тази тенденция не е интересна, а е иронична и даже трагична, защото увеличаването на консумацията на шоколад по 'здравословни' причини става паралелно с фалшифицирането именно на полезните му съставки, следователно трябва да очакваме негативен ефект върху здравето.
До коментар [#4] от "ПАВЛА - సటోరి":
Какъв шоколад предпочиташ?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход