С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 8 авг 2013, 10:29, 6426 прочитания

Сладък бизнес

Потреблението на шоколад в света ще нарасне, прогнозират от Euromonitor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шоколадът често е определян като едно от най-големите удоволствия от нашето ежедневие. Обичан от малки и големи, той несъмнено носи удоволетворение сред потребителите, голяма част от които не разбират, че закупувайки сладкото удоволствие стават част от глобален пазар на прогнозна стойност от 196 млрд. долара. В доклад на базираната в Лондон Euromonitor International, посветен на пазара на шоколадови продукти, се посочва, че ръстът до 2018 г. при продажбите на какаовия продукт ще бъде значително по-голям от този при други сладкарски изделия.

Шоколад на килограм


Оптимистично. Така по-възможно най-лаконичния начин анализатори от Euromonitor определят бъдещето на бизнеса с шоколадови продукти в средносрочен план. Като тенденция се очертава нарастването на дела на шоколадовите продукти в представителна форма на потребителския бюджет, което е в синхрон с увеличаването на световната средна склонност към потребление. Продажбите на шоколадови продукти бележат ръст не само поради последното. Принос има и иновативният маркетингов подход на имена в бранша като Kraft Foods Inc., Nestlé S.A. и Ferrero SpA group. Той се изразява предимно в посочване на плюсовете за здравето, различни сертификати за качество и по-атрактивни опаковки. Практиката на "сертифицирането" всъщност представлява познатия на много потребители лозунг "100% натурален шоколад". Донякъде това е подвеждащо, защото много малко продукти на какаова основа не съдържат консерванти и те са основно от премиум класа.

Друга интересна тенденция е потреблението на шоколад с чисто здравословни мотиви. Търсенето на какаови продукти се увеличава в страни, което са на челни позиции по диабет и затлъстяване. Последното се потвърждава от очаквания ръст от 8% на продажбите в Северна Америка през следващите пет години. Към края на десетилетието 15 на сто от приходите на производителите на сладкия продукт ще бъдат генерирани именно на този континент. Що се отнася до Европа, 16 от топ 20 на консумиращите най-много шоколад страни са на Стария континент. В Меката на продукта Швейцария, се падат средно около 10 кг шоколад годишно на човек от населението, с което алпийската държава оглавява класацията.

Шоколад и развиващи се пазари



Шоколадовите продукти са в основата на средно около 55% от продажбата на сладкарски изделия. Прогнозният ръст на продажбите от анализаторите на Euromonitor е 12% през следващите 5 години, което е над очакванията при захарните продукти. Компанията вижда развиващите се пазари като причина за увеличаването на продажбите в 7 от 10-те най-прогресивни по икономически показатели страни. Ясното очертаване на средна класа в Китай например, е причина Ferrero China да увеличи пазарния си дял. Премиум образът на продуктите й е причина все повече жители на Поднебесната империя да предпочетат луксозния шоколад от тази линия. Черен или млечен, с консерванти или без, едно е сигурно- пазарът на шоколадови продукти със сигурност не се поддава напълно на ефектите на кризата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 833 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1380 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
За авантюристите от града

Volvo V40 Cross Country e еднакво убедителен както на магистрала така и извън пътя

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10